چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 - 17:47

توصیف فواد بابان از قاسم افشار

فواد بابان درگذشت قاسم افشار، همکار قدیمی خود در عرصه گویندگی خبر را تسلیت گفت و از او به عنوان یک شخصیت بی‌بدیل در کار خبر یاد کرد که صدای بی‌نظیری داشت.

به گزارش بویرنیوز به نقل از ایسنا، این گوینده پیشکسوت خبر ضمن عرض تسلیت برای درگذشت قاسم افشار، گوینده پیشکسوت خبر با خواندن بیت شعر «هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق/ثبت است بر جریده عالم دوام ما»، اظهار کرد: درباره شخصیت بی بدیل خبر تلویزیون هر چقدر بگویم کم است به دلیل اینکه ۳۰ سال سر یک میز با هم بودیم. ایشان سال ۶۰ برای گویندگی امتحان دادند و وارد سازمان صداوسیما شدند.

او درباره شخصیت قاسم افشار بیان کرد: قاسم افشار فردی برجسته، متدین، معتقد، با ایمان، پاک، خالص، ثابت قدم و خوش خلق بود. همچنین از جهت شخصیت حقوقی و کاری، بی‌بدیل بود و از سال ۶۰ تا ۹۰ که گویندگی کردند و ما در التزام رکاب ایشان بودیم، یک‌بار هم غیبت نکرد. اگر می‌خواست یک یا دو روز مرخصی بگیرد، از قبل زنگ می‌زد و به شوخی می‌گفت، شنیدم می‌خواهی به جای من بیایی و در ادامه می‌گفت به جای شما می‌آیم و شما هم به جای من بیا؛ ایشان بسیار بذله‌گو، رک و دوست‌داشتنی بود.

این گوینده پیشکسوت خبر با اشاره به فعالیت خبری خود از سال ۱۳۵۲ ادامه داد: می‌توانم قسم بخورم که در گویندگان قبل انقلاب و بعد از انقلاب نظیر قاسم افشار را از جهت گویندگی ندیدم، چون تن صدای بی‌نظیری داشت و کمترین تپق را در طول گویندگی خود می‌زد و این مساله بی‌نظیر است؛ من کمتر کسی را اینگونه دیدم.

بابان اضافه کرد: ایشان همیشه دو ساعت قبل از پخش خبر می‌آمد زیرا گویندگان معمولا باید دو ساعت قبل به استودیو بیایند. او در طول این ۳۰ سال در رفت‌وآمد به کار بی‌نظمی نداشت؛ در حالی که ما بی‌نظمی داشتیم.

او در پایان درباره کناره‌گیری قاسم افشار از تلویزیون، اظهار کرد: ایشان ۳۰ سالشان پر شده بود و خودشان هم مایل نبودند که به کار ادامه دهند؛ البته چشمشان به واسطه بیماری دیابت ضعیف شده بود. همیشه می‌گفتند دوست دارم در اوج از کار کناره بگیرم و تقریبا سال ۹۰ بود که از سازمان کناره گرفت.

به گزارش ایسنا، قاسم افشار که از سال‌های اول انقلاب، گویندگی در بخش‌های خبری رادیو و تلویزیون را بر عهده داشت و در بحبوحه سال‌های دفاع مقدس با صدایی حماسی بارها اخبار مربوط به پیروزی های رزمندگان اسلام را به اطلاع هموطنان رسانده بود، بامداد امروز (۲۶ اردیبهشت ماه) بر اثر ایست قلبی در سن ۶۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=280482
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما