چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 - 16:03

جزئیات سبد غذایی رمضان

سرپرست دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت رفاه با اشاره به اینکه توزیع سبد غذایی تا هفته آینده انجام می‌شود، گفت: نیازمندان مرحله به مرحله شناسایی می‌شوند.

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، مریم‌السادات میرمالک ثانی در مورد توزیع سبد غذایی ماه مبارک رمضان اظهار کرد: سیزدهمین مرحله توزیع سبد غذایی آغاز شده و تا هفته آینده به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

وی گفت: خانواده یک نفره حداقل ۳۵ هزار تومان و براساس بُعد خانوار تا حداکثر ۱۳۰ هزار تومان به حساب سرپرستان واریز خواهد شد.

میرمالک ثانی با اشاره به اینکه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد این سبد را دریافت می‌کنند، افزود: علاوه بر افراد تحت پوشش، سایر اقشار نیازمند شناسایی شده که به آن‌ها اطلاع‌رسانی شده و در این مرحله سبد غذایی را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه شناسایی نیازمندان بر اساس طرح دولت و وزارت رفاه، مرحله به مرحله انجام می‌شود، تصریح کرد: افرادی که نیازمند هستند، اما هنوز به آن‌ها اطلاع‌رسانی نشده، مرحله به مرحله شناسایی، به لیست توزیع اضافه خواهند شد و نیازی به مراجعه این افراد وجود ندارد.

سرپرست دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت رفاه تأکید کرد: چنانچه مشمولان سبد غذایی، اعتباری به حسابشان واریز نشد، می‌توانند به واحد مددکاری نهاد‌های حمایتی و همچنین ادارات کار در استان‌های مختلف مراجعه و با ارائه کد ملی سرپرست خانوار، میزان اعتبار و صحت آن را مطلع شوند.

وی گفت: همچنین در راستای حمایت غذایی از نیازمندان، طرح‌های مختلفی مانند سوءتغذیه کودکان نیازمند که به شکل ارائه یک وعده غذای گرم در روستامهد‌ها اجرا می‌شود و همچنین طرح‌های دیگری نیز در حوزه امنیت غذایی، علاوه بر سبد غذایی در طول سال اجرا می‌شود.

میرمالک ثانی اظهار کرد: هدف وزارت رفاه این است که در صورت تأمین اعتبار، به جای اینکه سالی دوبار سبد غذایی ارائه شود، در تعداد دفعات بیشتری میان نیازمندان سبد را توزیع کنیم.

سرپرست دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت رفاه تصریح کرد: پس از اینکه کارت سرپرستان خانوار شارژ شد، آن‌ها می‌توانند به فروشگاه‌هایی مانند رفاه، اتکا، افق کوروش، سپه، شهروند، تعاونی‌های فرهنگیان و … مراجعه کنند و به دلخواه اقلام غذایی را تهیه نمایند. همچنین اعتبار این کارت، سوخت نمی‌شود و نیازی به عجله از سوی افراد تحت پوشش وجود ندارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=280408
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما