چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 - 8:42

آموزش‌وپرورش: تنبیه‌بدنی خط قرمز ما است

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در واکنش به خبر چیده شدن موی دختری در یکی از دبستان‌های آبادان گفت: «سیستم آموزشی مدت‌ها است که اعلام کرده نسبت به تنبیه بدنی دانش‌آموزان انعطاف ندارد و این موضوع خط قرمز ما است.»

به گزارش بویرنیوز به نقل از اعتمادآنلاین؛ انتشار خبری در مورد کوتاه کردن موهای یک دانش‌آموز در فضای مجازی، واکنش‌های زیادی به دنبال داشت. ماجرا از این قرار بود که معاون پژوهشی یکی از مدارس ابتدایی دخترانه آبادان، موهای نرگس یکی از دانش‌آموزان را به بهانه بیرون بودن آن از زیر مقنعه با قیچی کوتاه کرده بود. این موضوع باعث بروز شوک روانی برای این دانش‌آموز شده بود.

رضوان حکیم زاده در جواب این سؤال که چرا با وجود تأکید مسئولان آموزش‌وپرورش بر لزوم توقف تنبیه بدنی، هنوز هم با این اتفاقات روبه‌رو هستیم، به اعتمادآنلاین گفت: «در هر صنف و قشری متخلف دیده می‌شود و دیده می‌شود که حتی با وجود برخوردهای قاطع با متخلفان باز هم به دلایل مختلف عده‌ای دست به تخلف می‌زنند، مهم این است که سیستم آموزشی بارها نشان داده که با این دست رفتارها برخورد می‌کند و تأثیر این جدیت را در کاهش تنبیه دانش‌آموزان می‌بینیم.»

او به واکنش وزیر آموزش‌وپرورش به این اتفاق هم اشاره کرد و گفت: «جناب وزیر هم دیروز دستور داد که اتفاق پیش آمده در یکی از مدارس آبادان پیگیری شود و باز هم تأکید کرد که باید با اجرای سیاست‌های پیشگیرانه کاری کرد که شاهد تکرار این اتفاق نباشیم. تا کنون هم برخورد آموزش‌وپرورش با پدیده‌های مشابه نشان داده که سیستم آموزشی ما نسبت به تنبیه بدنی دانش‌آموزان انعطاف ندارد و این موضوع خط قرمز ما است.»

حکیم‌زاده ادامه داد: «متأسفانه معاون آموزشی مدرسه که به آموزه‌های اسلامی واقف نبوده، با خودش فکر کرده که با این کار می‌تواند جلوی بروز یک اشتباه را بگیرد اما همه می‌دانیم که با این کارها دانش‌آموزان نه تنها نسبت به حجاب جذب نمی‌شوند بلکه برایشان دافعه ایجاد می‌شود.»

او گفت: «آمارها نشان می‌دهد که تنبیه بدنی دانش‌آموزان به شدت کم شده است در حالی که در گذشته تنبیه دانش‌آموز یک اقدام عادی تلقی می‌شد. خوشبختانه با توسعه رسانه‌های اجتماعی و همین‌طور حساسیتی که مردم به درستی نسبت به این دست مسائل پیدا کرده‌اند باعث می‌شود که این اتفاقات بیشتر انعکاس پیدا کند. ما هم از این مسئله استقبال می‌کنیم چون باعث می‌شود که ما به هدفمان که همان از بین رفتن کامل تنبیه بدنی در مدارس است، برسیم.»

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=280247
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما