چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 - 8:00

افزایش بهره وری در ژاپن با استفاده از ربات!

مجله بویرنیوز- به گفته ی تارو آسو وزیر امور مالی و معاون نخست وزیر ژا‍پن کارگران ژاپنی بر خلاف همتایان غربی خود از اینکه ربات ها وارد صنعت شده و آن ها را بیکار کنند نگران نیستند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از CNBC، معاون نخست وزیر ژا‍پن و وزیر امور مالی این کشور در حاشیه ی کنفرانسی اقتصادی که توسط بانک توسعه آسیا در مانیل فیلیپین برگزار شده اذعان کرده است که نیروی کار ژا‍پن نسبت به ورود ربات ها به کارخانه های این کشور اهمیتی نمی دهند زیرا اساسا به ربات ها به عنوان یک مشکل نگریسته نمی شود بلکه کارگران ژا‍پنی ربات ها را منبعی برای کمک گرفتن می دانند .

افزایش بهره وری در ژاپن با استفاده از ربات!

به گفته ی وزیر امور مالی ژا‍پن ” شیوه ی فکری غرب این است که بگوویم ‘ربات ها شغل من را می دزدند’ اما در ژا‍پن ربات ها میزان کار یک کارگر عادی را کاهش می دهند”.

لازم به ذکر است که ژا‍پن به عنوان سومین اقتصاد بزرگ دنیا با معضل کاهش جمعیت مواجه است و این موجب شده که این کشور با کمبود نیروی کار مواجه شود. بر اساس آمارها، سال گذشته افراد ژا‍پنی بالای ۶۵ سال تقریبا ۲۸ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل داده و افراد ۹۰ سال به بالا به بیش از ۲ میلیون نفر رسیده اند.

در این رابطه، آسو با تاکید بر اینکه واقعیات جمعیتی این کشور بر اقتصاد این کشور تاثیر گذاشته گفته است که به طور مثال ”من ۷۷ ساله هستم و هنوز هم کار می کنم”. آسو در ادامه افزوده است که ” تکنولوژی می تواند برای مشاغل ارزش افزوده داشته باشد اما در عین حال می تواند نابرابری را بیشتر کند”. به گفته ی او، با اتخاذ برخی اقدامات برای خانواده هایی که درآمد کمتری دارند سرمایه های انسانی در بازار کار این کشور بیشتر شده و بدین ترتیب هزینه های اجتماعی کاهش می یابد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=278544
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما