چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 - 8:00

ترمیم مجسمه باستانی مصری +تصاویر

مجله بویرنیوز- کارشناسان باستان شناسی در مصر در حال سرهم کردن و شناسایی هزاران قطعه خرد شده از مجسمه‌ای ۷ متری متعلق به یکی از فراعنه باستانی این کشور به نام فرعون سامتیک (Psamtik) هستند.

این مجسمه متعلق به ۲۵۰۰ سال پیش و از جنس سنگ کوارتز است؛ بخش‌های اولیه مجسمه و قطعه سنگ‌های متعلق به آن در اوایل ماه مارس سال ۲۰۱۷ کشف شده است.

شواهد نشان می‌دهند این مجسمه در قرن‌های بعدی پس از ساخت به وسیله گروه‌های مختلفی از مردم برای ساخت و ساز‌های جدید و استفاده از سنگ نابود شده است.

دانشمندان دانشگاه‌های لایپزیک آلمان در پژوهشی مشترک با باستان شناسان مصری تاکنون موفق به کشف ۴۵۰۰ قطعه از این مجسمه در سایت باستانی (Souq Al-Khamis) در ماتاریای قاهره (Matariya) شده اند.

باستان شناسان در پژوهش‌های پیشین موفق به کشف ۶۴۰۰ قطعه از این مجسمه شده اند و در تلاش هستند تا اندازه اصلی آن را تخمین بزنند.

این مجسمه در کنار یک بنای باستانی قرار دارد که البته در طول سال‌ها تخریب شده است، اما آثاری از آن مانند مجسمه انسان بال دار (اسفنکس) بر جای مانده که مورد پژوهش باستان شناسان درباره زندگی انسان‌ها و روابط سیاسی و اقتصادی با سایر کشور‌های حاشیه دریای مدیترانه در زمان آن فرعون قرار گرفته است.

کارشناسان باستان شناس برای حمله مجسمه و کم کردن خطر آسیب دیدگی آن از جرثقیل و سایر تجهیزات بهره گرفته اند و امیدوار هستند با شناسایی قطعات بتوانند مجسمه را ترمیم کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=278237
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما