سه شنبه 28 فروردین 1397 - 17:38

درگیری خونین پلیس نیجریه با هواداران شیخ زکزاکی

پلیس و نیروهای امنیتی نیجریه با گلوله و گاز اشک آور به هواداران و تجمع کنندگان برای آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور حمله و چند تن را زخمی کردند.

به گزارش بویرنیوز به نقل از انتخاب، برخی خیابان‌های ابوجا پایتخت نیجریه پر از قوطی های گاز اشک آور شده و برخی از تظاهرات کنندگان نیز به ضرب گلوله زخمی شده اند.

ابراهیم موسی رئیس مجمع رسانه ای جنبش اسلامی نیجریه گفته است پلیس با تجمع صلح آمیز و آرام مردم، رفتار خشونت آمیز دارد و از گاز اشک آور برای متفرق کردن مردم استفاده می‌کند و شماری از مردم را بدون دلیل بازداشت کرده است.

وی افزود، با وجود حملات خشن و حمله نیروهای امنیتی به تظاهرات کنندگان، اعضای این جنبش به هیچ عنوان به خشونت روی نیاورده اند و چنین اقدامات غیر قانونی موجب انصراف مردم از خواسته هایشان مبنی بر حاکمیت قانون، اجرای عدالت و آزادی شیخ زکزاکی نمی شود.

رئیس مجمع رسانه ای جنبش اسلامی نیجریه همچنین گفت، نیروهای امنیتی، تبلیغات منفی زیادی علیه این جنبش انجام داده اند در حالی که درخواست برای آزادی شیخ زکزاکی به هیچ عنوان تهدید

شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، در دسامبر ۲۰۱۵ در حمله ارتش نیجریه به منزلش ، زخمی، دستگیر و همراه همسرش روانه زندان شد. پیش از این خبرهایی مبنی بر وخامت حال این روحانی ۶۵ ساله در زندان منتشر شده بود.

دادگاه نیجریه دوم دسامبر سال ۲۰۱۶ حکم آزادی وی را از زندان صادر کرد اما دستگاه امنیتی نیجریه از آزادی شیخ زکزاکی خودداری می‌کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=276415
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ان حزب الله .. ،وعده خداوند است پیروزی،با وحدت وهمبستگی بر پولهای سعودیها پیروز خواهید شد

دیدگاه شما