دوشنبه 27 فروردین 1397 - 9:46

فرصتی که استاندار به کهگیلویه و بویراحمد داد/جزئیات یک انتصاب استراتژیک

گروه سیاسی- رکود در عملیات اجرایی پروژه ها و اجرای بی کیفیت عملیات عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد همواره مورد نقد بوده است.

به گزارش بویرنیوز، شروع بی برنامه عملیات اجرایی و عمرانی، کیفیت پایین پروژه ها، چندباره کاری در اجرای پروژه ها و کند و رکود پیشرفت مراحل اجرایی زیرساخت ها و امور عمرانی در استان همواره معضلی جدی به شمار میرفت و از این رو مهم ترین اولویت و معاونت جدید برای استاندار نیز معاونت عمرانی بود.

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در اولین انتصاب خود فیلی را به عنوان معاون عمرانی خود انتخاب کرد هرچند غیر بومی بودن وی مورد نقد بود اما این انتصاب از چند جهت فرصتی کم نظیر را در اختیار استان قرار داده است:

* فیلی از مهندسان قدیمی کشور است که حدود 30 سال پیش از دانشگاه علم و صنعت تهران فارغ التحصیل شده و کلیه مراحل عمرانی و فنی را از پایین ترین سطح طی کرده است.

* پست های مختلف کشوری و مسئولیت های مهم در شهرهایی از جمله ایلام و شهرکرد و تهران، فیلی را به زیر و بم امور عمرانی مسلط کرده است و از طرفی حضور وی در وزارتخانه و روابط و لابی با افراد مهم کشوری توانسته به خوبی وی را در قدرت چانه زنی برای پیشرفت و توسعه پروژه ها کمک کند.

* برخلاف معاونت های عمرانی گذشته، معاون جدید بدور از حاشیه و خبر سازی به دنبال به سرانجام رسیدن پروژه هاست، حضور وی در شهرستان ها روند پیگیری و تخصیص بودجه ها به پروژه های با درصد بالای پیشرفت و مهم برای مردم به خوبی این موضوع را تایید می کند.

* پیش از این در فرایند بررسی، نظارت و پیگیری پروژه ها تنها به چند صفحه صورتجلسه و دستور کار اکتفا می شد و در ادامه رکود و کندی عملیات عمرانی به  قوت خود باقی می ماند، اما با آمدن فیلی روند بررسی و نظارت ها و پیگیری دستور العمل ها جدی و مسئولانه پایش می شود.

* اختصاص بودجه ویژه برای بیمارستان یاسوج، پل سوم بشار، جاده دهدشت به پاتاوه، سد تنگ سرخ و پروژه های مهم شهرستان های گچساران و باشت و کهگیلویه بزرگ و سرعت گرفتن روند عملیات اجرایی آنها

به گزارش بویرنیوز، اتمام پروژه های نیمه تمام و بهبود کیفیت عملیات عمرانی دو اولویت مهم معاون جدید عمرانی است، با توجه به ظرفیت و توانمندی فیلی قطعا با سرعت گرفتن روند پیشرفت پروژه ها و جدی شدن بحث کیفیت انجام اقدامات عمرانی میتوان به بهبود زیرساخت ها و کمک به اتمام پروژه های نیمه کاره رها شده امیدوار بود.

گفتنی است معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون از گزینه های جدی معاونت راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=276133
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرهاد گفت:

    عزیزم نیروی غیر بومی تنها راه نجات این استان هست

  2. ناشناس گفت:

    درود بر جناب فیلی و همه مسئولان زحمت کش ولی ای کاش استاندار گوهرگانی رو تو لیست معاونیش انتخاب نمیکرد تا مردم ازش ناامید نمیشدن

  3. وحید مسعودی گفت:

    با سلام خدمت همه همشهریان عزیز
    از آنجایی که میتوان شایسته سالاری را در تعهد وتخصص اشخاص وجایی که برای خدمت گمارده میشوند دانست.انتخاب جناب مهندس فیلی باتوجه به گذشته ای پربار وهمچنین تخصص لازم جهت اخذ پست ذکر شده انتخابی شایسته می باشد امید است در راستای خدمت به مردم محروم این استان از هیچ کوششی دریغ نفرمایند.

  4. علی گفت:

    انصافأ مهندس فیلی انسانی بی حاشیه، پیگیر و کاردان است

  5. گرجی گفت:

    گوهرگانی لکه ننگی است در پرونده مدیران استانی

دیدگاه شما