سه شنبه 22 اسفند 1396 - 9:11

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: رصد ویژه استخدام ها در سال ۹۷

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استخدام ها در سال ۹۷ به نحو ویژه رصد می شوند و با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش بویرنیوز، علی محمد احمدی ظهر دوشنبه در نشست شورای اداری استان افزود: در وضع موجود، تلاش های انجام گرفته در راستای توسعه استان رضایت بخش است، ولی به حد مطلوب نرسیدیم.

احمدی اظهار داشت: سال ۹۶، سالی پر حادثه بود و در این سال حوادث تلخی رخ داد که از جمله آنها خارج شدن قطار از ریل، نارضایتی های اجتماعی، غرق شدن کشتی سانچی و از همه تلختر سقوط هواپیمای تهران- یاسوج بود.

استاندار با بیان اینکه گاهی باید در مسیر ساخته شدن، پخته تر شویم، ابراز داشت: داغ سانحه برای ما سنگین بود و تلاش های انجام گرفته همه حوزه ها برای کاهش آلام ستودنی بود.

احمدی با اشاره به مشکلات پیش روی کشور،  گفت: در عرصه بین المللی بد عهدی و مشکلاتی بود، اما با تلاش مردم، هدفگذاری ها، برنامه ریزی ها و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری راه پیشرفت را ادامه خواهیم داد.

احمدی اظهار داشت: برخی نابه سامانی ها و مشکلات در کشور وجود دارد، اما در کشور چالش و بحران نداریم و در راه توسعه تردیدی نداریم و انقلاب اسلامی را به آرمان های هدفگذاری شده آن خواهیم رساند.

احمدی با اشاره به اقدامات دشمنان بر علیه کشور، گفت: دنیا بر علیه کشوری که به دنبال استقلال و روی پای خود ایستاندن است، توطئه می کند و با استراتژی های مختلف رفتار می کند.

وی اظهار داشت: برجام برای ما یک توفیق بود که ضمن نشان دادن بازدارندگی، در زمینه گفتمان نیز موفق بودیم.

احمدی به ترس دشمنان از توانایی، خودباوری و روی پای خود ایستاندن مردم ایران، اشاره کرد و بیان داشت: قدرت ما در پیام انقلاب اسلامی است که منطقه را فرا گرفته است و ترس دشمنان از موشک و زرادخانه نیست.

استاندار خاطرنشان کرد: دولت در حال تلاش در عرصه های بین المللی و داخلی است و باید امید و نشاط را در دل مردم بیشتر کنیم که این مهم با خدمت گذاری بهتر و بیشتر میسر می شود.

احمدی بر برنامه ریزی، دقت، پیگیری و تلاش برای رشد استان تاکید کرد و گفت: با برنامه ریزی دولت در سال ۹۷، باید امید و نشاط در دل مردم بیشتر شود و خدمات دهی به جامعه توسعه یابد.

استاندار با اشاره به لزوم توجه به حوزه های مختلف، گفت: چند موضوع از موارد احصا شده توسط دولت برای ما مهمتر محسوب می شود که یکی از آنها موضوع اشتغال است.

احمدی افزود: باید فضا برای ایجاد اشتغال باز شود و ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال زایی در سال آینده دیده شده است.

احمدی گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال با نرخ سود پایین در قالب شش هزار میلیارد تومان آورده صندوق توسعه ملی و شش هزار میلیارد تومان نیز با آورده چند بانک در راستای اشتغالزایی اختصاص داده می شود.

احمدی بیان داشت: تسهیلات باید به دست کسانی برسد که توانایی اشتغالزایی، تولید و سرمایه گذاری داشته باشند و ضرورت دارد که از هدر رفت اعتبارات جلوگیری شود.

استاندار با اشاره به توجه به رفع مشکلات بافت های فرسوده، گفت: طرح های زیادی در حوزه بازسازی بافت های فرسوده ارائه شده است و رویکرد دولت بر این است که به سمت بافت های فرسوده برویم و بهبود زیبا سازی شهری، رفع حاشیه نشینی و آسیب ها محقق شود.

احمدی نوسازی  ناوگان و حوزه حمل و نقل را از دیگر نیازها دانست و بیان کرد: از محل صرفه جویی انرژی این اعتبارات تامین خواهد شد.

احمدی به اهمیت حوزه آبی در استان اشاره کرد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد بیشترین آسیب در حوزه زیست محیطی و آبی را در کشور دارد که به دلیل بی توجهی،  فرصت ها و ظرفیت های بکر استان در حال تبدیل به تهدید است.

استاندار گفت: با توجه به خشک سالی ها و الگوهای بارشی،  وضعیت آبی کشور در حال نامناسب شدن است و باید فکری اساسی در این حوزه انجام شود و آب کالایی است که به قیمت بالا توسط دولت تولید و با قیمت کمتر به دست مردم می رسد.

وی افزود: اوج اسراف آب در ادارات است و این یک کفر نعمت بارز و آشکار است.

احمدی تصریح کرد: جدا سازی آب شرب از آب فضای طبیعی و بهبود مصرف آب با برنامه های جدی ضروری است و مدیریت سبز آب از سال ۹۷ در استان اجرایی می شود.

احمدی بر جلوگیری از واگذاری منابع بکر و طبیعی به کاربری های غیر مفید و نامناسب تاکید کرد و بیان داشت: یکی از اولویت های ما در سال آینده این حوزه است.

استاندار با اشاره به چهارشنبه پایان سال گفت: باید فضای امید و نشاط برای مردم فراهم شود، اما نباید خطرآفرینی و ایجاد ناامنی باشد و باید بر حفظ فرهنگ و ارزش های اسلامی و ایرانی توجه شود.

وی افزود: دستگاه ها آمادگی لازم را در راستای چهارشنبه پایان سال داشته باشند.

استاندار بر همکاری همه جانبه دستگاه ها برای استقبال از مهمانان نوروزی تاکید کرد و ابراز داشت: رصد اقدامات انجام شده در این حوزه ها انجام خواهد شد.

احمدی با اشاره به انتشار کلیپی در فضای مجازی، گفت: برخی افراد با آبروی مردم بازی می کنند و فرد یا افراد انتشار دهنده این موضوعات اهدافی را دنبال می کردند که هدف را به دست نیاوردند، بلکه عزت مردم را هدف قرار دادند.

وی ابراز داشت: باید به شکل قانونی مقابل چنین افرادی ایستاد و اگر قابل راهنمایی هستند، راهنمایی شود.

استاندار گفت: مگر تنها در این استان محرومیت وجود دارد و در این استان همیشه غیرت، مردانگی، ایثار و شرف بوده است و نباید اجازه داد این غیرت و مردانگی با چنین اقدامتی از بین برود.

احمدی با تاکید بر تذکر به دستگاه هایی که وظایف خود را به نحو مطلوب انجام نمی دهند، اظهار داشت: دعوای سیاسی، قومی و جناحی با کسی ندارم و برای رشد استان تذکرات اداری به مدیران ادارات می دهم و برای پیشرفت باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم.

احمدی بر برنامه محوری دستگاه ها تاکید کرد و گفت: باید در سطوح مختلف برنامه داشته باشید و مدیران باید در جلسات با دست پر حضور پیدا کنند.

استاندار بیان داشت: شفاف سازی فعالیت ها در بخش ها مختلف لازم است و باید در استخدام ها نیز فضا برای همه با قاعده مند سازی فراهم شود و ظلمی بالاتر از این نیست که فضا را برای افراد نخبه و برتر تنگ کنیم و بعد از آن بگوییم که چرا رشد نکرده ایم.

احمدی با تاکید بر کلنگ زنی پروژه های هدفمند و برنامه ریزی شده، اظهار کرد: باید از کلنگ زنی پروژه های غیر کارشناسی جلوگیری شود و برنامه ریزی اصولی انجام شود.

احمدی با اشاره به تمرکز مدیران در محل خدمت، گفت: مدیران ما در محل خدمت خود حضور داشته باشند و درست نیست که از یک نقطه به نقطه دیگر برویم و فرمانداران روی این نکته تجدید نظر کنند.

احمدی بر اهمیت به روز بودن اطلاعات مدیران تاکید کرد و بیان داشت: حضور مدیران در جلسات با اطلاعات کافی ضروری است و گاهی مدیر با اطلاعات درجه سه در جلسه حضور می یابد و بعد انتظار داریم آن مدیر در تهران از استان دفاع کند.

استاندار گفت: مردم از ما کار درست، صادقانه و متعهدانه می خواهند و ما کار صادقانه را می پذریم.

وی افزود: همچنین باید واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی انجام شود و تصدی گری دولتی کاهش یابد.

استاندار بر تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و گفت: باید خدمت صادقانه و قانونمند با در نظر گرفتن ارباب رجوع انجام شود.

احمدی با اشاره به برگزاری اول وقت نمازها ابراز داشت: مدیران خود باید به این مهم توجه داشته باشد و مدیر دولت اسلامی باید فضای اسلامی را فراهم کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=273730
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما