دوشنبه 21 اسفند 1396 - 10:50

اجرای طرح پاکسازی و نظافت عمومی شهر یاسوج (+عکس)

به همت شهرداری و با همکاری مردم، ادارات، دستگاه ها و نهادهای مختلف پاکسازی و نظافت عمومی شهر یاسوج انجام شد.

به همت شهرداری و با همکاری مردم، ادارات، دستگاه ها و نهادهای مختلف پاکسازی و نظافت عمومی شهر یاسوج انجام شد.

به گزارش «بویر نیوز»، در این مراسم که با حضور شهردار یاسوج، اعضای شورای شهر و تعدادی از مسولان استانی و شهرستانی از ساعت 8 صبح در میدان انقلاب شهر یاسوج برگزار شد، 7 خیابان اصلی شهر پاکسازی شد.

شهردار یاسوج در ابتدای این مراسم گفت: پاکسازی شهر یاسوج به یک روز منحصر نمی شود و نیروها و عوامل شهرداری در تمام ایام سال مشغول پاکسازی و تنظیف محیط شهری هستند تا خواسته های مردم تحقق پیدا کند.

دکتر نستهن مقدم ابراز داشت: با تلاش نیروهای سازمان پسماند و خدمات شهری یاسوج طی سه ماهه اخیر وضعیت تنظیف شهر یاسوج متحول شده است و وضعیت بسیاری بهتری از گذشته در شهر یاسوج شاهد هستیم.

وی ادامه داد: طی ماه های اخیر برخی از معابر که در سالیان قبل هرگز تنظیف نشده بودند، پاکسازی شد و خوشبختانه رضایت عمومی را در پی داشته است.

شهردار یاسوج با اشاره به ضرورت مشارکت همگانی در بحث نظافت شهری و بیان اینکه تنها با مشارکت و همکاری شهروندان توسعه پایدار شهری رقم خواهد خورد، عنوان کرد: هدف اصلی این برنامه جلب مشارکت عمومی در بحث نظافت شهری است و قطعا با مشارکت مردم در تنظیف شهری وضعیت بسیاری بهتری خواهیم داشت و لازمه توسعه شهری مشارکت عمومی است.

وی افزود: یکی از اهداف اجرای این طرح فرهنگ سازی مشارکت عمومی بوده که با هماهنگی و ترغیب مردم در راستای نظافت شهر و پاکسازی آن در آستانه سال نو گام های جدی برداشته شود.

وی اضافه کرد: از دیگر اهداف طرح استقبال از بهار می توان به ایجاد چهره ای مطلوب از سیمای شهر، آماده سازی شهر برای رفاه حال شهروندان و استقبال از مسافران نوروزی اشاره کرد.

مقدم گفت: برای اجرای این طرح با استفاده از همه توان شهرداری که شامل یکهزار نیروی شهرداری در هفت اکیپ از هفت مسیر با همکاری و همراهی عموم کار جمع آوری زباله ها و پاکسازی شهر یاسوج را انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم برای زباله ای قامت کارگری خم شود، ادامه داد: شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت نگین گردشگری در کشور است و می طلبد رسانه های جمعی برای افزایش مشارکت مردمی در پاکسازی شهر اقدام نمایند.

شهردار یاسوج به اقدامات شهرداری یاسوج برای پاک سازی و زیباسازی شهر در روزهای منتهی به سال اشاره کرد و گفت: در این زمینه می توان به خط کشی معابر، رنگ آمیزی جدول ها، درختکاری و کاشت گونه های گیاهی، گل های متنوع و افزایش فضای سبز اشاره کرد.

نستهن مقدم خاطرنشان کرد: خدمات شهرداری یاسوج در حوزه زیباسازی فضای شهر امسال بیشتر از سال های گذشته نمود داشته است.

وی ادامه داد: همچنین لکه گیری بیش از یکهزار نقطه در خیابان های شهر یاسوج انجام شده است و تا لکه گیری 2500 نقطه شناسایی شده کار لکه گیری ادامه پیدا خواهد کرد.

مقدم تصریح کرد: سال جاری در هفته درختکاری حدود یکهزار اصله نهال در میان دانش آموزان و سازمان ها توزیع شده و 6 هزار اصله نهال نیز توسط شهرداری غرس شد.

شهردار یاسوج همچنین گفت: پس از پیگیری های گسترده توسط شهرداری دست فروشان و وانت بارها در مکان های تعیین شده ساماندهی شدند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=273553
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    ماهی یه بار مسئولین شهرداری و بخصوص شهردار شورای شهر از این کارا انجام بدن خیلی خوبه تا قدر این خودشونو بدونن و بیشتر به فکر این شهر باشن

  2. سايه گفت:

    درود بر مهندس اكبري،

  3. سجاد گفت:

    درود بر مهندس آشنا

دیدگاه شما