یکشنبه 20 اسفند 1396 - 23:38

جزئیات و پشت پرده استیضاح آخوندی و ربیعی + یک پیشنهاد

گروه سیاسی- با در نظر گرفتن رقم اعلامی یعنی ۳۰۰ میلیون تومان برای اداره هر دقیقه مجلس، هر جلسه استیضاح ۹۰ میلیارد تومان آب می خورد؛ چرا که ۳۰۰ دقیقه از وقتی مجلس با احتساب هزینه ای ۳۰۰ میلیون تومانی ۹۰ میلیارد تومان هزینه دربرخواهد داشت. با در نظر گرفتن 10 ساعت برای دو وزیر راه و رفاه این رقم به 180 میلیارد تومان میرسد.
به گزارش بویرنیوز، بعد از سقوط هواپیمای تهران به یاسوج، در حالیکه هنوز علت حادثه مشخص نبود استیضاح دو وزیر راه و کار توسط نمایندگان رقم خورد.
در آن شرایط نمایندگان با استفاده از احساسات بوجود آمده در کشور به خوبی بر موج احساسات مردم سوار شدند و بدون بیان کم کاری های خود تمام علت را در دو وزیر یافته و تنها راه چاره را استیضاح اعلام کردند.
اگر چه در هیچ کدام از بندهای استیضاح اعلامی به صورت مستقیم نامی از حادثه تهران به یاسوج برده نشد اما استیضاح به نام حادثه تلخ و جانسوز مرکز کهگیلویه و بویراحمد اعلام و اطلاع رسانی شد.
حالا استیضاح دو وزیر راه و رفاه با توجه به احساسات بوجود آمده پس از حادثه سقوط هواپیمای یاسوج کلید خورده و به نام این استان اما مشخص نیست به کام چه کسی در روزهای آتی برگزار می شود.
فارغ از پشت پرده های استیضاح و افشاگری های برخی مقامات از معامله گری ها و تسویه حساب های شخصی و سیاسی اگر نگاهی به هزینه هر جله استیضاح بیندازیم به رقم عجیبی میرسیم.
با در نظر گرفتن رقم اعلامی یعنی ۳۰۰ میلیون تومان برای اداره هر دقیقه مجلس، هر جلسه استیضاح ۹۰ میلیارد تومان آب می خورد؛ چرا که ۳۰۰ دقیقه از وقتی مجلس با احتساب هزینه ای ۳۰۰ میلیون تومانی ۹۰ میلیارد تومان هزینه دربرخواهد داشت. با در نظر گرفتن 10 ساعت برای دو وزیر راه و رفاه این رقم به 180 میلیارد تومان میرسد.
به گزارش بویرنیوز اگر در نظر بگیریم استیضاح انجام می شود و با رای نمایندگان آخوندی و ربیعی جای خود را به دو شخص دیگر داده اند حالا که محور اولیه استیضاح حادثه پرواز یاسوج بوده چه سودی برای کهگیلویه و بویراحمد و مشخصاً یاسوج دارد؟
قطع به یقین اگر بخشی از همین هزینه جلسه برگزاری استیضاح را به نوسازی ناوگان های حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد اختصاص دهند به نظر بسیار ارزشمند تر از تغییر وزرا است و با همین بودجه میتوان بسیاری از مشکلات راه های استان را حل کرد.
به گزارش بویرنیوز، بدون شک مهم ترین خواسته مردم کهگیلویه و بویراحمد در نهایت بهبود وضع راه ها و مسیرهای حمل و نقل و تجهیز و توسعه امکانات در استان است تا دیگر شاهد وقوع اینچنین حوادث تلخ نباشند، اگر قرار است با تغییر وزرا این اتفاق نیفتد پس سود آن برای این مردم چیست و چرا باید هزینه استیضاح از جیب همین مردم برای هیچ و پوچ صرف شود؟
نمایندگان استان و تعدادی از نمایند های لیست امید که اتفاقآ فرزند همین منطقه هستند باید پاسخ دهند چرا مدافع سینه چاک استیضاحی هستند که به نام این مردم است اما در بندهای استیضاح نه خواسته آنها مطرح شده و نه از حادثه جانسوز این استان چیزی نیامده است؟
وقتيکه اینقدر اصرار بر استیضاح وجود دارد، اگر نمایندگان واقعا موکل مردم هستند و برای خواست مردم دست به استیضاح زده اند باید شفاف کنند بعد از این فرایند قرار است چه اتفاق مثبتی برای تحقق خواسته های مردم بیفتد، نمایندگان باید پس از استیضاح گزارش کنند نتیجه استیضاح در نهایت برای مردم چه بوده، بدون شک اگر پاسخی نداشته باشند و تغییر ملموسی نیفتد تنها ره آورد کنار گذاشتن این وزار پول هنگفت اداره جلسه است که از جیب مردم داده می شود و تغییری که قطعاً نفع آن به اشخاص خاص و نه مردم رسیده است!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=273468
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مطلع گفت:

    احسنت بسیار عالی نوشته ای ولی کجاست گوشی که بشنود

  2. ناشناس گفت:

    درود

  3. علیرضا گفت:

    سلام در این اخر سال تنها کسانی که از این استیضاح ضرر می کنند کارگران هستند قراره که افزایش حقوق کارگری از طریق وزیر پیگیری بشه حالا توی این مقطع حساس اگر وزیر رای نیاره میلیونها کارگر که زیر خط فقر هستند به مشکل میخورن چون کسی نیست که از حقوقشون حداقل همون نصفه و نیمه هم دفاع کنه چرا هیچ کس به فکر این نوضوع نیست

  4. جمشید گفت:

    آخی چقدر دلت برا بودجه میسوزه
    مگه حالا تو سایر زمانهای مجلس چه گلی به سر مردم میزنن

  5. حقگو گفت:

    أصلا مي خواي براي اينكه خدايي نكرده پول خرج نشه مجلس جلسه هم كلا تشكيل نده

  6. مهدی گفت:

    احسنتم.این کم کاری نمایندگان دولت !!! رو خوب اومدی.

  7. ناشناس گفت:

    واقعا تحلیل قشنگی بود

  8. سلام همیشه درهراتفاقی یک سری افرادهستند که ساز مخالفت می زنند من نمی دانم ربیعی چه گلی به سر کارگران زده فقط تا تونسته وبهره برداری کرده عملا ایشان درراه رفاه کارگران ومحرومین چه قدم مثبتی برنداشته فقط شعار میده درطول دوران وزارتش فقط پیگیر وپاسخگوی نمایندگان بوده بنابراین من نمی دانم قدرت طلبی تا چه حد وتاکی فقط خود کارکنان ازایشان رضایت ندارند دیگران کاسه داغتر از اش هستند درپایان یکی وظایف اصلی نمایندگان سوال از وزرا هست اگه این سوال کردن را ازنمایندگان مجلس بگیرند دیگه قدرتی برای نظارت ندارد

دیدگاه شما