شنبه 19 اسفند 1396 - 23:39

اگر استیضاح رای نیاورد چه بر سر کهگیلویه و بویراحمد می آید؟

گروه سیاسی – روز سه شنبه در دو نوبت صبح و عصر مجلس استیضاح دو وزیر راه و رفاه را انجام می دهد.

به گزارش بویرنیوز، همه ماجرا از سقوط هواپیمای یاسوج تهران آغاز شد و نامه استیضاح همان روز واقعه بسرعت توسط تاجگردون آماده و برخی نمایندگان نیز آن را امضا کردند.

در این که این کار با عجله صورت گرفت تردیدی نیست چرا که کمی تامل نیاز بود تا علت دقیق و مقصر اصلی واقعه محرز شده و سپس فرآینده برخورد با آن آغاز می شد.

در فضای احساسی شکل گرفته آن روز، افکار عمومی نیز با استیضاح همراهی کرد اما امروز سوالات متعددی درباره چرایی استیضاح وجود دارد.

اولا سوال این است که چرا مجلس اخیرا موضوع تفکیک وزارت خانه های راه و رفاه را تصویب نکرد تا بتوان نظارت بهتری بر این دو وزارت خانه عریض و طویل داشت و چرای دیگر این که آخوندی از همه در نوسازی ناوگان هوایی مشتاق تر و فعال تر بود و البته در این باره نیز همراهی خوبی با وی صورت نگرفت.

حال کار از کار گذشته و به نام مردم یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد طرح استیضاح در حال انجام است و البته اگر این این دو وزیر مجددا از مجلس رای اعتماد بگیرند شرایط سختی پیش روی مردم استان خواهد بود.

در شرایطی که رئیس کمیسیون بودجه اهل همین استان است اما تخصیص بودجه بیش از 40 درصد نیست اما در گیلان و جایی که زادگاه نوبخت است تخصیص بودجه 100 درصد است، قطعا رای آوری مجدد وزرا در ازمون استیضاح، نگاه این وزرا را به استان بدبین و ربیعی و آخوندی خرده حساب خود با نمایندگان طراح اسیضاح را به مردم و استان کهگیلویه و بویراحمد حساب خواهند کرد.

هنوز هم از نیت اصلی طراحان استیضاح اطلاعی در دست نیست، اما استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبودهای فراوانی روبرو است که اگر در فرآیند استیضاح به ان تاکید شود البته قابل تقدیر است امری که تاکنون اثری از آن در کلام مدعیان استیضاح نیست.

از سوی دیگر اگر کسانی واقعه تلخ سقوط هواپیمای تهران یاسوج را بهانه ای برای مچ گیری و منفعت طلبی خود کرده باشند که گناهی نابخشودنی است چرا که به هر دلیل اگر فردا وزرای دیگری هم سر کار بیایند دولت این اقدام نمایندگان در به چالش کردن دو وزارت خانه اصلی را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=273230
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    احسنت

  2. ناشناس گفت:

    نترس بالاتر از سیاهی رنگی نیست سالی دوازده ماه بخاطر ترس و محافظه کاریمون عقب افتاده ترین استان ایران بودیم ، ادعامون هم میشه

  3. ناشناس گفت:

    چه شرایطی برای استان پیش میاد؟
    مگه از این بدتر همه وجود دارد؟
    اتفاقا اگه نماینده ها ما واقعا اینکارو انجام بدن بقیه می فهمن که استانی هم به اسم کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

  4. ناشناس گفت:

    یه وقت از ترس نمیرین!!!!!!!!!!

  5. احسان گفت:

    استيضاح آراممان ميكند

  6. شهروند یاسوجی گفت:

    تشکر میکنیم و افتخار به نمایندهامون

  7. ب.س گفت:

    طراحان استیضاح بدنبال منافع مردم نبودندونیستندونخواهندبود،نه مرهم زخم مصیبت دیدگانندونه خیرخواه ودلسوزمردم.بلکه دنبال تحصیل رانت وامتیازبیشرازجمله پروژه های مهم برای اقوام وبستگان خودمیباشند.کی هست تاکنون افکاراینهارانشناسدچون گربه برای رضای خداموش نمیگیرد.تاجگردون ووکیلی ومنافع مردم،جک سال97

  8. پاتاوه گفت:

    محروم ترین و ضعیف ترین استان هستیم ما باید چندسالی در استانهای دیگرباشیم تابفهمیم استان چقدر ازبقیه درزمینه زیرساخت ها و فضاهای علمی آموزشی،بهداشت ودرمان،رفاه وتامین اجتماعی وامورمعیشتی،راه وجاده وسیستم های حمل ونقل درون وبرون شهری،فرودگاه،راه آهن آزادراه،هتل هاواماکن اقامتی. وظرفیت های گردشگری داخلی وخارجی و مجتمع های فرهنگی و هنری و سینما و کتابخانه و فضاها و تجهیزات ورزشی و بوستان ها و امکانات تفریحی،مطبوعات ورسانه ها و شبکه های اجتماعب واینترنت عقب ترهست وبسیارروندنزولی و کاهشی دارد.بایدفکراساسی وجدی وهمه جانبه به استان نمود وازحداکثرظرفیت های استانی ملی فراملی برای استان بهره جست تاحداقل بخشی ازموانع توسعه استان برطرف شود.

  9. ناشناس گفت:

    بفال نیک میگیریم .

  10. مهدی گفت:

    استیضاح وزیر به جای درست کردن وضعیت موجود با استفاده از قدرت قانونگذاری خیلی خیلی احمقانه است.احتمالا فکر میکنن ربیعی یا اخوندی جلوی ورود بویینگ یا ایرباس رو به ایران و یاسوج گرفتن!!!

  11. ناشناس گفت:

    تا الان چه گلي زده به سر استان اصلا چرا تو اون آب و هوا پرواز كرد ؟
    اين كه ربطي به نوسازي ناوگان هوايي نداره

  12. ای گفت:

    میدونین من با تعریفهای که این پروازها شنیدم همه میترسیدن ولی خوب اجبار هم بود که ما وقتمون رو از دست ندیم چرا باید ما به تهران بریم چرا نباید به اصفهان یا شیراز برا زندگی یا شغل بریم انصاف نیست که ما جنوبی ها چوبشو بخوریم بنده با استیضاح موافق هستم .

  13. گندمی گفت:

    اتفاقا نامناسب ترین کار استیضاح بود، عزل مدیرعامل شرکت هواپیمایی، اختصاص بودجه برای تجهیز فرودگاه، و بعد برخورد جدی با عامل اصلی منطقی ترین کار بود این استیضاح بخاطر مردم نبود فقط از جو بوجود اومده سو استفاده شد، نتیجه میگیریم سیاست مدار نیستن نماینده های ما فقط معامله گری رو خوب بلدن

  14. ناشناس گفت:

    درود

  15. نیکو گفت:

    با سلام
    به نظرم تحلیل خوبی بوده و نباید احساسی عمل کنیم
    گناه آخوندی چیست آیا ما از برنامه های خوب او در جهت توسعه وزارتخانه خود اطلاع داریم.
    نمایندگان ما تا حالا کجا بودند خودنماینده ها تاکنون چه طرح و برنامه توسعه ای استانی داشتند که دیگران سد راهشان شدند باید قبول کنیم که استان ما نه تنها مسولینی خوبی ندارد بلکه نمایندگان خوبی هم ندارد
    من به عنوان یک هم کهگلویه و بویر احمدی این استیضاح را کاملا سیاسی و در جهت یک گروه سیاسی خاص جهت تسویه حسابهای داخلی میدانم که متاسفانه نمایندگان ما هم احساسی از انها دنباله روی میکنند

دیدگاه شما