چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 10:17

رئیس بنیاد شهید کشور به کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند/سرانجام بزرگترین مجتمع تجاری، تفریحی و پارکینگ یاسوج/دردسر آفرینی بخش دولتی و خصوصی برای بیمه شده های تامین اجتماعی!

گروه سیاسی- حجت الاسلام شهیدی در سفری قریب الوقوع برای تعیین تکلیف بزرگترین مجتمع تجاری، تفریحی و پارکینگ کهگیلویه و بویراحمد، به یاسوج سفر می کند.

آینده مجتمع بزرگترین مجتمع تجاری، تفریحی و پارکینگ کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز، مجتمع بزرگ تجاری، تفریحی و پارکینگ یاسوج که قرار بود از خرداد 95 شروع به کار کند و به گفته مسئولان سازمان اقتصادی کوثر قرار بود ظرف 3 سال به بهره برداری برسد حالا با گذشت حدود دو سال همچنان در حد خاکبرداری مانده است.

عباس نورمحمدی در گفت و گو با بویرنیوز در این باره گفت: بنا ما از روز اول این بود با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه مرکز استان خدماتی جز آنچه وظایفش بوده به مردم نداده، با ایجاد مرکز بزرگی برای پارکینک، تفریح و خرید به مردم استان خدمتی تازه عرضه کنیم.

رئیس سازمان تامین اجتماعی استان گفت: ما همه مقدمات را انجام دادیم، زمین وسیع در بهترین نقطه را نیز به این کار اختصاص دادیم و سازمان اقتصادی کوثر را نیز پای کار آوردیم.

برخی سنگ اندازی ها، سرمایه گذار را دلسرد کرده!

نورمحمدی بیان کرد: اگرچه در سایر استان ها، شهرداری ها برای اینگونه خدمات تسهیلاتی ارائه می دهند اما متاسفانه در اینجا هزینه ای چند ملیاردی برای پروانه و اضافه بنا از سرمایه گذار مطالبه شده است.

وی گفت: پولی که مطالبه شده از ارزش خود زمین هم بالاتر است و همین موضوع سرمایه گذار را دلسرد کرده، خب مشخص است وقتی تسهیلاتی ارائه نشود و اینطور هزینه تراشی هم بشود، سرمایه گذار هم شوقی برای انجام کار نخواهد داشت.

رئیس بنیاد شهید کشور به استان سفر می کند

رئیس سازمان تامین اجتماعی استان از سفر قریب الوقوع حجت الاسلام شهیدی؛ رئیس بنیاد شهید کشور به کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و تعیین تکلیف این پروژه را یکی از دلایل سفر وی بیان کرد.

نورمحمدی در خصوص انتقادات بخش خصوصی به مانع تراشی تامین اجتماعی برای توسعه استان نیز واکنش نشان داد و گفت: بنده به همه کارمندان و مسئولان تامین اجتماعی استان توصیه کردم 51 درصد سازمان های دولتی و خصوصی را در نظر بگیرید و 49 درصد تامین اجتماعی را!

بی توجهی سازمان های دولتی به مطالبات تامین اجتماعی

وی گفت: با وجود بدهی های سرسام آور سازمان های دولتی استان به تامین اجتماعی و با وجود همه فشارهایی که از مرکز به ما می آورند، دوره تنفس تا 18 ماه دادیم و بعد نیز با شرایط مورد قبول خود سازمان ها بدهی شان را تقسیط کردیم اما باز هم با عدم همکاری خوب آنها روبرو شدیم.

عباس نورمحمدی با اشاره به برخی نقدهای بخش خصوصی از تامین اجتماعی، تصریح کرد: در بخش خصوصی هم شرایط ویژه ای برای کمک به مشتریان خوش حساب آمد و باز هم با وجود اینکه بخش خصوصی استان در زمینه همکاری با تامین اجتماعی خوش حساب نبودند با مسئولیت خودم همه کارهای کمک به به این بخش اقتصادی را برای بخشش جرائم، تقسط و کم کردن فشارها بر فعالان این بخش ها را انجام دادیم.

????????????????????????????????????

اقدام خلاف قانون برخی فعالان بخش خصوصی و هزینه تراشی برای تامین اجتماعی/بستن حساب ها قانونی است

نورمحمدی گفت: متاسفانه برخی ها در حیطه پیمانکاری و بخش های خصوصی، افرادی بدون اینکه فعالیتی داشته باشند برایشان بیمه رد می شود و در نهایت اگر اتفاقی برایشان بیفتد سازمان تامین اجتماعی باید هزینه های گزافی را متقبل شود که همین امر اعتماد دو سویه ما و آنها را خدشه دار کرده است.

وی با قانونی خواندن بستن حساب های مشتریان گفت: طبق قانون ما میتوانیم حساب های افرادی را که به تعهداتشان در قبال تامین اجتماعی پایبند نیستند و با وجود چند بار نامه نگاری، اخطار و تذکر بی توجهی نشان می دهند، ببندیم.

نورمحمدی گفت: ما بنا بر تعامل داریم و بارها از سازمان های بدهکار نیز دعوت کردیم، بخشودگی هایی ارائه دادیم و طبق نظر خودشان نیز تقسط کردیم اما وقتی آنها با ما همکاری نمیکنند چاره ای جز برخورد نمی ماند.

دردسر آفرینی بخش دولتی و خصوصی برای بیمه شده های تامین اجتماعی

رئیس تامین اجتماعی استان گفت: بیمه شده های ما که عمدتا حقوقی زیر 1 میلیون تومان نیز دارند را چطور می توانیم بگویم شما درمان و پول از ما نخواهید؟ مگر خدمات ما تعطیل بردارد است؟ فردی که تنها درآمدش همین 1 میلیون تومان است را چطور می شود منتظر گذاشت و به حقوقش بی توجه بود؟

نورمحمدی بیان کرد: سازمان های دولتی، خصوصی و پیمانکاران باید درک کنند که دولت هیچ بودجه ای به ما نمی دهد، بودجه ما از محل همین حق بیمه هاست و در نهایت این حق بیمه ها هم صرف درمان و حقوق خانواده هایی می شود که عمدتاً در وضع نامطلوب اقتصادی به سر میبرند.

وی به پرداخت نشدن حق درمان مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی هم اشاره کرد و افزود: همین تاخیر در پرداخت حق بیمه ها و بی تفاوتی سازمان ها به بدهی شان به تامین اجتماعی ما را با چالش عدم پرداخت به مراکز درمانی طرف قراردادمان روبرو کرده است.

رئیس تامین اجتماعی استان خاطر نشان کرد: با وجود همه بد عهدی ها اما ما همچنان مدافع تولید، توسعه و پیشرفت هستیم، از هر راهی برای کم کردن فشار بر سازمان ها و بخش های خصوصی استقبال می کنیم و انتظار داریم درک و اعتماد دو سویه و متقابل باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=270472
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما