دوشنبه 23 بهمن 1396 - 8:02

هشدار نتانیاهو به ایران و سوریه

یک روز بعد از ساقط شدن جنگنده اسرائیلی با آتش پدافند هوایی سوریه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که این کشور دیروز “ضربه‌های سنگینی” به نیروهای ایرانی و سوری در خاک سوریه وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری بویر نیوز به نقل از تابناک، نتانیاهو، روز یکشنبه ۱۱ فوریه در ابتدای جلسه کابینه گفت قواعد جنگی اسرائیل هیچ تغییری نکرده و هشدار داد که اسرائیل هرگونه حمله علیه خود را تلافی خواهد کرد. او گفت: “این سیاست ما بوده و سیاست ما خواهد ماند.”

اسرائیل شب گذشته اعلام کرده بود که به تلافی هدف قرار گرفتن جنگنده این کشور از سوی ضدهوایی سوریه، جنگنده‌های اسرائیلی اهداف و پایگاه‌های ایرانی و سوری را در خاک سوریه هدف قرار داده‌اند.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز یکشنبه در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت که سرنگونی جنگنده اسرائیلی، “معادله عدم توازن قوا” در منطقه را تغییر داد و هم‌زمان هشدار داد که “هر خطایی که اسرائیل در منطقه مرتکب شود، بدون پاسخ نخواهد ماند”.

شمخانی نقش ایران در سرنگونی جنگنده اسرائیلی را رد کرد و گفت: “پدافند هوایی سوریه این جنگنده را که حریم هوایی این کشور و حاکمیت آن را نقض کرده بود، هدف قرار داد.”

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=270057
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما