سه شنبه 17 بهمن 1396 - 8:00

تصاویر گران‌قیمت‌ترین موتورسیکلت حراج‌شده

مجله بویرنیوز- در تازه‌ترین حراجی عمومی لاس‌وگاس، یک دستگاه موتورسیکلت «Vincent Black Shadow» که نخستین ابرموتورسیکلت مدرن جهان به شمار می‌رود، به مبلغ چشمگیر ۹۲۹ هزار دلار فروخته شد و رکورد گران‌قیمت‌ترین موتورسیکلت حراج‌شده را شکست.

«Vincent Black Shadow» نخستین ابرموتورسیکلت عصر مدرن به شمار می‌رود و در زمان خود با دست‌یابی به سرعت ۱۹۶ کیلومتر بر ساعت، سریع‌ترین خودروی چرخ‌دار (چه دوچرخ و چه چهارچرخ) لقب گرفت. از این موتورسیکلت ۳۳ دستگاه بین سال‌های ۱۹۴۸ (۱۳۲۷) تا ۱۹۵۲ (۱۳۳۱) ساخته شد و تنها ۱۹ دستگاه از آن‌ها تا امروز باقی مانده است.

رکورد قبلی گران‌قیمت‌ترین موتورسیکلت به‌فروش رفته در حراجی عمومی، در اختیار یک دستگاه سایکلون مدل ۱۹۱۵ (۱۲۹۴) بود که روزگاری استیو مک‌کوئین، بازیگر معروف هالیوود آن را در تملک خود داشت و سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) در یک حراجی به مبلغ ۷۷۵ هزار دلار فروخته شد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با احتساب هزینه‌های حراجی و مالیات، قیمت تمام‌شده خرید «بلک‌شدو وینسنت» از یک میلیون دلار هم فراتر برود.

«بلک‌شدو وینسنت» نمونه‌ای اختصاصی‌شده از موتورسیکلت‌های بلک‌شدو بود و در زمان خود ۴۰۰ پوند قیمت داشت؛ البته خریدار می‌بایست ۱۰۸ پوند دیگر بابت مالیات پرداخت می‌کرد. استفاده از آلیاژهای منیزیوم در بدنه و گلگیرهای آلومینیومی سبب شده بود تا این موتورسیکلت فقط ۱۷۲ کیلوگرم وزن داشته باشد. موتور دوقلوی V شکل آن، ۹۹۸ سی‌سی حجم و ۷۰ اسب‌بخار قدرت دارد و در شرایط ایده‌آل می‌تواند وینسنت را به بیشترین سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت برساند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=268881
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما