یکشنبه 24 دی 1396 - 9:50

جنایت‌های آبی در حق ملت ایران

صدها تن سیب‌زمینی و پیاز در استان کرمان مازاد نیاز تولید و معدوم می‌شوند. در استان‌های دیگر هم ماجرا به همین قرار است؛ در استان فارس چاه به عمق 200 متر می‌زنند تا برنج بکارند. اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ضمن تایید این موضوع می‌گوید، آب نداریم و چاه 200 متری حفر می‌کنیم. کدام عقل سلیمی این موضوع را تایید می‌کند؟

به گزارش پول نیوز، جنایت‌های آبی در حق ملت ایران ادامه دارد؛ چاه‌های خانگی غیر قانونی، کاشت خربزه و هندوانه در استان‌های کویری، استفاده از شیوه‌های قدیمی آبیاری مانند غرقابی و اصرار به خودکفایی در همه حوزه‌های کشاورزی… سریالی که بپذیریم یا نه، منجر به نابودی کشور خواهد شد.

محسن رشيد فرخي نايب رییس دوم کمیسیون آب، محيط زيست و اقتصاد سبز اتاق بازرگانی ایران در این باره به پول نیوز گفت: مشکل کشور ما، مشکل مدیریت آب است. نزولات آسمانی ما بسیار کم شده و این در حالی است که حکمرانی ما هیچ تغییری نکرده است.

او ادامه داد: وزارت کشاورزی کشور باید دست به کار شود. سیاست‌گذاری‌ها باید تغییر کند. ما نیاز به مدیر شجاعی داریم که به همه اعلام کند کشور ما دیگر نمی‌تواند مانند سابق کشاورزی کند.
رشید فرخی با بیان اینکه آینده نگری نداشته و همیشه در لحظه زندگی کرده ایم، گفت: تا 4-3 سال دیگر کشور ما شروع به بیابان زایی می‌کند؛ بسیاری از استان‌ها از بین خواهد رفت و این در حالی است که کارشناسان بسیاری نسبت به بحران آب هشدار داده بودند. چه کسی این هشدارها را جدی گرفت؟

این مقام مسئول افزود: 80 تا 92 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود. به چه قیمتی می‌خواهیم خودکفا باشیم؟ در شرایط کنونی آب باید در جایی مصرف شود که به خاطر بهره‌وری بالاتر، منجر به اشتغالزایی می‌شود.

رشید فرخی تاکید کرد: می‌توانیم کشاورز را توجیه کنیم. می‌توانیم برای ذخیره آب به او تسهیلات تشویقی بدهیم. می‌توانیم شغل‌های جدید برای جوان‌ترها تعریف کنیم. اما هیچ‌کدام از این کارها انجام نشده و فقط در حال زندگی کرده‌ایم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=266404
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما