شنبه 23 دی 1396 - 8:50

احتمال محبوس شدن خدمه نفتکش در اتاق ایزوله

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس از تهیه گزارشی جامع از حادثه حریق نفتکش ایرانی پس از برگزاری نشست‌های تخصصی با مسئولان وزارت نفت و مسئولان خارجی همچون سفیر چین، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بویر نیوز به نقل از خانه ملت، هدایت الله خادمی با اشاره به آخرین وضعیت کشتی نفت کش ایرانی که در دریای چین دچار حریق شده است، گفت: متاسفانه در پی برخورد کشتی چینی و ایرانی در دریای چین ٣٠ خدمه ایرانی مفقود شده اند و تاکنون هیچ کشوری برای کمک به اطفای حریق اقدام نکرده است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه طرف چینی هیچ همکاری برای تسریع در اطفای حریق انجام نداده است، افزود: احتمال ضعیفی وجود دارد که عدم همکاری طرف چینی برای اطفای حریق نفتکش ایرانی برای سوخته شدن مابقی میعانات موجود در نفتکش باشد تا از آلودگی دریا جلوگیری شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهانه جویی طرف چینی برای کندی روند اطفای حریق، تصریح کرد: بدی شرایط جوی و وجود موج هایی با ارتفاع ٧ متر در کندی روند امداد تاثیرگذار است اما باز هم این میزان تعلل قابل توجیه نیست.

توقف عملیات نجات بی معنا است

وی با بیان اینکه توقف عملیات امداد و نجات معنا ندارد، گفت: شاید خدمه در اتاقک ایزوله کشتی محبوس بوده و هنوز زنده باشند؛ لذا هر گونه تعلل به مرگ آن ها می انجامد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: مقرر شده بود طی عملیاتی با هلی برد بر روی کشتی ایرانی از زنده بودن خدمه اطمینان حاصل شود که این موضوع هم انجام نشد.

وی با تاکید بر اینکه نفتکش دارای کانتینرهای مختلفی است، افزود: دستگاه های امدادی می توانستند قبل از تسری آتش به کانتیر های دیگر آتش را مهار کنند اما اقدامی صورت نگرفت.

نگرانی از احتمال عدم پرداخت بیمه نفتکش ایرانی

این نماینده ه مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دغدغه دیگری که اکنون وجود دارد احتمال عدم پرداخت خسارت وارده به نفتکش ایرانی از سوی شرکت بیمه گر خارجی است، گفت: چون در آب های کشور چین این نفتکش دچار سانحه شده و برخی اهمال کاری ها در روند آن موثر بوده این کشور نیز باید خسارت بپردازد.

خادمی با اشاره به مفقود شدن قایق نجات نفتکش ایرانی و احتمال زنده ماندن خدمه، تصریح کرد: بیشترین احتمال محبوس شدن خدمه در نفتکش است زیرا اگر با قایق نجات از نفتکش خارج شده بودند تا کنون پیدا شده بودند.

رسانه ها در پوشش اخبار نفتکش ایرانی ضعیف عمل کردند

وی با اشاره به نقش دستگاه دیپلماسی کشور ما در موضوع نفکش ایرانی، افزود: متاسفانه دستگاه دیپلماسی ضعیف عمل کرد در حالی که باید با توان بیشتری به دنبال پیگیری موضوع حرکت می کرد.

خادمی با انتقاد از عدم پوشش کافی این حادثه تلخ از سوی رسانه ها، تصریح کرد: این موضوع باید پررنگ تر از این پیگیری شده و با کمک از کشورهای مختلف زمینه اطفای حریق فراهم می شد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پیگیری کمیسیون متبوعش در خصوص آخرین وضعیت نفتکش ایرانی خبر داد و گفت: با برگزاری نشست های تخصصی با مسئولان وزارت نفت و مسئولان خارجی از جمله سفیر چین در ایران ابعاد موضوع را جهت تهیه گزارشی جامع بررسی خواهیم کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=266205
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما