چهارشنبه 20 دی 1396 - 20:34

اولین مقصد سرکشی های معاون جدید عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد/دستگاهی که انتقادی بر کارش وارد نبود!(+حواشی و عکس)

گروه اقتصادی- امروز اولین سفر شهرستانی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بازدید از پروژه های شهرستان لنده رقم خورد.

به گزارش بویرنیوز، عزیز فیلی در شورای اداری لنده دلیل انتخاب اولین مقصد سرکشی و بازدید خود را اینطور بیان کرد: این شهرستان‌ جزو اولین‌ شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است که دارای پتانسیل‌های زیادی بوده  و نیاز به توجه وکمک دارد.

معاون عمرانی استاندار استان با بیان اینکه پروژهای زیادی در شهرستان لنده نیمه کاره و زخم خورده‌‌ رها شده است، عنوان کرد: نیمه کاره بوده بسیاری از پروژه‌های عمرانی در استان و از جمله شهرستان لنده سبب نگرانی مردم شده و باید عرض کنم هیج پروژه جدیدی در لنده تعریف نمی‌شود  تا با یک زمان بندی و اعتبارات مناسب پروژه‌های زخم خورده که فوریت آنها برای مردم بیشتر است و پیشرفت فیزیکی بالاتری هم دارند زودتر به سرانجام برسند.

فیلی به دغدغه‌های مردم شهرستان لنده اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین پروژه‌های که باید تمام شوند شامل مخزن سه هزار متر مربع آب، ارتباط جاده لنده به پاتاوه دهدشت، تکمیل خانه‌های بهداشت ودرمان، شروع عملیات پروژه ورزش وجوانان است.

وی تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم با یک زمان بندی مناسب مهمترین مطالبات مردم یعنی اتمام پروژه‌های عام المنفعه را به سرانجام برسانیم تا شهرستان لنده از بن بست خارج شود.

در ادامه گوشه ای از مشکلات مردم لنده مطرح که مسئولان پاسخ گفتند و مهندس فیلی نیز دستوراتی داد:

راه:

راه یکی از بزرگترین دغدغه های مردم شهرستان لنده بود و عمده خواسته ها و گلایه مندی های مردم نیز در این حوزه بود.

علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی استان: یکی از خواسته های مردم که قول دادم مسیر لنده به تشان بود، 300 میلیارد برآورد بود، پیش بینی کردیم برایش،مصوبه وزارت راه را گرفتیم و با تلاش های نماینده و مسئولان محلی بخش مهمی از کار محقق شد و انشالا بزودی شروع میکنیم.

آب و فاضلاب شهری:

مخزن آب شرب شهر لنده از 2 سال پیش راکد است.

پاسخ کارشناس : محل تامین اعتبار مخزن ماده180 بود که در سالهای اخیر تخصیص داده نشد، 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، امیدواریم با تخصیص 180 پیش ببریم.قول ميديم با تخصیص اعتبارات تا ابتدای تابستان(پایان تیر) به سرانجام برسانیم.

دستور فیلی: پروژه مهم شما اینجا همین است پیگیر باشید عملیاتی کنید تا قبل از شروع تابستان به اتمام برسانید که مشکلاتی پیش نيايد./اعتبار هست شما بگید تا کی میتوانید به اتمام برسانید و ضمناً هر دو هفته باید گزارش دهید.

آب و فاضلاب روستایی:

در حوزه آب و فاضلاب روستایی فرماندار لنده با اشاره به اقدامات خوب در زمینه آبرسانی روستایی، تصریح کرد: آقای پاسره یکی از کارشناسان خوب و پای کار بوده است، و بسیار مورد رضایت ما است.

در حوزه آب و فاضلاب روستایی درخواست دایر کردن اداره ای مستقل در  شهرستان لنده مطرح شد.

دکتر پاسره در این باره گفت: ما مجوز دایر کردن اداره مستقل گرفتیم اما برای تجهیز آن با مشکلاتی روبرو هستیم و از سویی ساختمانی که الان در آن مستقر هستیم متعلق به فرمانداری است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی تصریح کرد: البته در حال حاضر شعبه ای از شرکت در این شهرستان فعال است و با سرپرست اداره می شود و به مردم عزیز روستایی این شهرستان خدمات رسانی می شود

فیض اله پاسره گفت: البته ما در زمینه حقوق و مزایای آبداران با مشکلاتی روبرو هستیم که امیدواریم با مساعدت مجموعه عمرانی استانداری مشکلات این عزیزان مرتفع شود.

دستور فیلی: ساختمان را تا دهه فجر تکمیل کنید ما افتتاح کنيم/ مجوز ساختمان مشکلی نیست شما تا چند سال در ساختمان بمانید/برای مشکل آبداران نیز سعی میکنیم مشکل را اساسی حل کنیم

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فرهنگ ارشاد فرهنگسرا را با وجود اعتبارات این چند سال کاری نکرده؟

مدیرکل ارشاد: گام هایی برداشته شده اما هنوز اول کاریم، زمین فرهنگسرا که توسط شهرداری در بهترین منطقه اختصاص داده شده، کد دار شده و 1500 متر زیربنا دارد، در سنوات گذشته تنها 35 میلیون تخصیص داده شد.

از اعتبارات180 حدود 650 میلیون تخصیص داده شد، از نفت هم تخصیص داده شد، یکی از 3 پروژه مهم مد نظر استاندار برای لنده نیز همین پروژه است.

مجتمع فرهنگی هنری باید محل سینما، تئاتر ،سالن جلسات و …داشته باشد، بعضی جاها نقشه ای تهیه میشود که فقط چند اتاق هست ، باید نقشه با ما هماهنگ شود.

دستور فیلی: مصوب شود مدیر ارشاد و پیمانکار بیاید اگر توان اجرا بود که شود اگر نبود تغییر دهیم پیمانکار و یا کارفرما را عوض کنیم.

میراث فرهنگی هم از دستگاه هایی بود که با برخی انتقادات برای عدم اراده برای استفاده از ظرفیت های گردشگری روبرو شد که مهندس باقری مدیرکل میراث فرهنگی با اشاره به نلاش های این سازمان در بهره برداری از فضاهای گردشگری بیان کرد: در برخی مکان ها عملاً امکان ایجاد تاسیسات اولیه و ضروری برای گردشگران نیست که همین امر دست این اداره کل برای بهره برداری از آن فضاها را بسته است.

به گزارش بویرنیوز، در بیرون از سالن شورای اداری مردمی پشت در بودند که عمده ترین خواسته هایشان را توسعه راه ها و خروج از بن بست کنونی و همچنین گاز رسانی بیان می کردند.

اداره ای که مردم انتقادی به عملکردش نداشتند:

برخی از مردم با انتقاد از وضع آب خود اظهار داشتند: آب روستاهای لنده بسیار بهتر از شهر است و تقاضا داریم از آب همان روستاها به ما آب دهند، آنها اظهار داشتند: اگر خانه هایمان در روستا خراب نبود به همانجا برمیگشتیم چرا که هم اوضاع آب بهتر است و هم گاز و برق!

یکی دیگر از دغدغه های مهم مردم این شهرستان بیکاری و تبعیض بود، آنها عقیده داشتند برخی ها هرچه بخواهند فراهم است و برای برخی هم هیچ گشایشی نیست، نه شغلی و نه درآمدی!

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=266133
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما