چهارشنبه 20 دی 1396 - 8:13

حمایت از حوادث ایران ایران در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی فرصت طلبانه و با ادعای حمایت از نا آرامی های اخیر در ایران، قطعنامه ضد ایرانی «۶۷۶» را با ۴۱۵ رأی مثبت تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری بویر نیوز به نقل از مهر، مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه در اقدامی فرصت طلبانه با ادعای حمایت از اعتراضات اخیر در ایران و به بهانه واهی نقض حقوق بشر، فساد عمیق و فعالیتهای بی ثبات ساز ایران در خارج از مرزها از جمله حمایت از حزب الله و دولت بشار اسد، قطعنامه ۶۷۶ را با ۴۱۵ رأی موافق به تصویب رساند.

در مراسم رأی‌گیری، ۲۳۲ عضو جمهوریخواه و ۱۸۲ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به این قطعنامه رأی مثبت دادند.

دقایقی پیش از آغاز رأی گیری، «اِد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در دفاع از این قطعنامه ضد ایرانی، در اظهاراتی مداخله جویانه گفت که «بر آمریکا واجب است از مردمی که زندگی خود را به خطر انداخته اند و با رژیم ایران مبارزه می کنند، حمایت کنیم!»

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه ادعاهای واهی خود افزود: «حکومت ایران، کشور ایران را از مردمش دزدیده است! قطعنامه ما ضمن حمایت از مردم، از همه کشورهای دموکراتیک می خواهد که از این مردم حمایت کنند!»

رویس همچنین از شرکتهای فعال در عرصه تکنولوژی و شبکه های اجتماعی خواست تا به مردم ایران برای دستیابی به دموکراسی کمک کنند. وی در پایان مدعی شد که با تصویب این قطعنامه ضد ایرانی، «آمریکا نشان می دهد که در کنار مردم ایران ایستاده است!»

گفتنی است که قطعنامه ۶۷۶ مجلس نمایندگان آمریکا جمعه گذشته از سوی دو نماینده جمهوریخواه- «اِد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی و «کوین مک کارتی» رهبر اکثریت جمهوریخواهان- به مجلس نمایندگان ارائه و سپس برای اقدام به کمیته روابط خارجی مجلس ارجاع شد.

پیش از این رویس و مک کارتی با صدور بیانیه ای ادعا کردند: «در حالیکه مردم شجاع ایران علیه بیرحمی و فساد رژیم در خیابانها تظاهرات می کنند، ایالات متحده نمی تواند اشتباهات گذشته را تکرار کند. این قطعنامه سرکوب اعتراضات مشروع مردم را توسط رژیم محکوم و روشن می کند که آمریکا در کنار ایرانیان که خواهان صلح، آزادی و زندگی بهتر هستند، می ایستد!»

این قطعنامه همچنین «از دولت آمریکا می خواهد با اِعمال تحریمهای هدفمند، نقض مداوم حقوق بشر از سوی تهران را پاسخ دهد و از دولتها و سازمانهای دمکراتیک بخواهد که بطور شفاف، از حق مردم ایران برای زندگی در یک جامعه آزاد حمایت کنند!»

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=265966
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما