سه شنبه 19 دی 1396 - 15:57

عذرخواهي آمريکا از ژاپن

به گزارش خبرگزاری بویر نیوز به نقل از خبرگزاري صدا و سيما، آمريکا روز سه شنبه پس از حوادث مربوط به بالگردهاي ارتش خود در ژاپن که خشم مردم اين کشور را نسبت به حضور نظامي آمريکا در خاک ژاپن تشديد کرده است، از اين کشور عذرخواهي کرد. ايتسونوري اونودرا، وزير دفاع ژاپن روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: « جيمز ماتيس، وزير دفاع آمريکا به خوبي در جريان حوادث ششم و هشتم ژانويه قرار دارد و به خاطر وقوع اين حوادث عذرخواهي کرده است.»

روز گذشته (هشتم ژانويه) يک بالگرد ارتش آمريکا به طور اضطراري در جزيره اوکيناوا (جنوب غربي ژاپن) فرود آمد. يک بالگرد ديگر نيز روز شنبه (ششم ژانويه) به علت مشکلات فني مجبور به فرود اضطراري در همين جزيره شده بود. بيش از نيمي از 47 هزار سرباز آمريکايي مستقر در ژاپن در اين جزيره حضور دارند. به گزارش خبرگزاري فرانسه از توکيو، وزير دفاع ژاپن افزود: « من در رابطه با اين مسئله با وي صحبت کردم و مثال‌هايي از حوادث متعددي که در ماههاي سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر سال گذشته و ژانويه امسال در اوکيناوا روي داد، بيان کردم.» وي ابراز اميدواري کرد که امروز در هاوايي با هري هريس، فرمانده نيروي دريايي آمريکا در اقيانوس آرام ديدار کند. هر چند که در اين حادثه به کسي آسيبي نرسيد، اما تاکشي اوناگا، فرماندار اوکيناوا دلخوري خود را از اين حادثه ابراز و اعلام کرد: « واقعا کلمات در بيان آن قاصر است. ارتش آمريکا بايد از ناتواني خود در کنترل آنچه انجام مي دهد، شرمسار باشد.» ماه دسامبر يک پنجره بالگرد روي زمين بازي يک مدرسه نزديک پايگاه هوايي-دريايي « فوتنما » آمريکا در جزيره اوکيناوا سقوط کرد. دو ماه پيش از آن نيز يک بالگرد هنگام فرود در يک منطقه بياباني اوکيناوا آتش گرفت.

وقوع اين قبيل حوادث اعتراض ساکنان اين جزيره را در مورد حضور نظامي آمريکا در اين منطقه تشديد کرده است. ساکنان اين منطقه همچنين به آلودگي صوتي و مشکلات امنيتي ناشي از حضور نظاميان آمريکايي در اين جزيره، پس از وقوع چند مورد تجاوز و حوادث جاده اي، اعتراض دارند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=265940
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما