شنبه 16 دی 1396 - 20:38

واکنش استاندار به استخدام های غیرقانونی در کهگیلویه و بویراحمد

علی محمد احمدی در نشست شورای مشورتی استاندار در امور ایثارگران اظهار داشت: این شورا همچون سایر شوراهای استان دارای اهمیت است و ما باید نه تنها در گفتار بلکه در عمل نیز قدردان فداکاری های جامعه ایثارگری باشیم.

به گزارش بویرنیوز، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زیرساخت ها در استان ضعیف است، عنوان کرد: جمعیت استان و جامعه ایثارگری دراستان بالا است و خدمات رسانی به همه این افراد نیازمند کار و تلاش بیشتری است.

وی ابراز کرد: این کاستی ها و مشکلات تنها مختص جامعه ایثارگری نیست بلکه سایر اقشار و گروه ها نیز گله مند هستند و در این مسیر باید به تناسب پاسخگویی به ایثارگران بیشتر باشد.

احمدی با تاکید بر اینکه بخشی از این مشکلات به ساختار موجود در جامعه مربوط می شود، اظهار داشت: قرار نیست کسی از بیرون بیاید همچون یک منجی مشکلات استان را حل کند بلکه باید خود مردم و مسئولان بومی دست به کار شوند و به مقابله با تبعیض و طایفه گرایی بپردازند.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خود ایثارگران نباید نسبت به استیفای حقوق خود سکوت کنند و باید از استخدام های طایفه ای در سیستم اداری جلوگیری شود.

احمدی با تاکید بر اینکه از وعده های بی سرانجام به مردم خودداری کنید، بیان کرد: تمام سعی خود را می کنیم جلوی این نا به سامانی ها گرفته شود.

وی با بیان اینکه بعضی از استخدامی ها از طریق آزمون و براساس قانون خدمات مدیریت کشوری است، عنوان کرد: باید دستگاه های اجرایی طبق قانون درصد جذب ایثارگران را رعایت کند و بنیاد شهید نیز بر این موضوع نظارت داشته باشد.

احمدی افزود: جذب افراد از طریق روش های پیمانی و قراردادی از سوی شرکت های دستگاه های دولتی عمدتا در خفا انجام می شود که اگر به دنبال عدالت و پرهیز از تبعیض ناروا هستیم باید جلوی این اقدامات گرفته شود.

وی با اشاره به رصد و بررسی لیست بعضی از استخدامی های غیرقانونی در استان،عنوان کرد: پشت پرده این استخدامی ها مربوط به برخی از مسئولان و اصحاب قدرت و در سایه سکوت رسانه ها انجام شده است.

احمدی بیان کرد: دلیل حضور مردم در خیابان ها و اعتراضات اخیر نبود شفاف سازی و اتاق شیشه ای در سیستم های اجرایی بوده است.

وی با بیان اینکه اینگونه تبعیض ها در سراسر کشور وجود دارد، تصریح کرد: یک شبه نمی توان تمامی این مشکلات را حل و به مقابله با این بی عدالتی ها پرداخت و رسانه ها بهترین ابزار برای شفاف سازی در جامعه هستند.

احمدی اظهار داشت: انتظار می رود ازفرزندان ایثارگران در پست های تخصصی استفاده شود و از به کارگیری آنها در پست های نامرتبط جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: مطالبات مردم به ویژه مسئله اشتغال را به گوش مسئولان ارشد کشور می رسانیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=265669
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما