شنبه 16 دی 1396 - 8:12

ایجاد دهکده گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد

سی و سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور استاندار، مدیران دستگاه های دولتی، هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و نمایندگان بخش های خصوصی در سالن دولت استانداری برگزار گردید.

به گزارش بویرنیوز، در ابتدای این نشست جبار کیانی پور اظهار کرد: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در راستای قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار ایجاد شده است و هر ماه پیرامون مسائل و مشکلات مربوط به حوزه های صنعتی، کشاورزی و سایر موضوعات بخش خصوصی در استان تشکیل می شود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج: هدفگذاری برای ایجاد دهکده گیاهان دارویی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با بیان اینکه ما تعامل خوبی با مجموعه دولت داریم، بیان داشت: خروجی بسیار خوبی در ارتباط با مصوبات داشتیم که اجرای آنها لازم است.وی افزود: همچنین در سالهای قبل نیز مصوبات ملی و استانی در بخش های مختلف داشتیم.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: در راستای هدفگذاری ها، نسبت به رفع مسائل آن دسته از واحد های صنعتی و واحد های تولیدی که مشکل دارند اقدام می شود و راهکارهایی نیز ارائه می شود.

کیانی پور خاطرنشان کرد: در ارتباط با حمایت از تولیدات داخلی نیز مصوباتی داشتیم که تمامی دستگاه های اجرایی موظف به خرید از تولیدات استان شدند.وی عنوان داشت: در جلسه امروز نیز کشت گیاهان دارویی و ایجاد دهکده گیاهان دارویی به عنوان موضوعات مهم مطرح شد.

کیانی پور بیان کرد: طی سال گذشته و متناسب با ظرفیت های استان در ارتباط با کشت گیاهان دارویی همایشی برگزار شد و در آن همایش مواردی مطرح شد که مشخص می کرد که استان از ظرفیت های بسیار بالایی در این بخش برخوردار است.

کیانی پور بازدید میدانی از ظرفیت های استان، بازدید از کشورهای صاحب صنایع اسانس گیری و تشکیل دبیرخانه در اتاق بازرگانی را از جمله اقدامات انجام شده این حوزه دانست و افزود: به این نتیجه رسیدیم که در استان دهکده ای به مساحت ۹۰ هکتار در ارتباط با کشت گیاهان دارویی و فرآوری آن در کارخانجات استان را داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به تفاهم نامه با بنیاد برکت گفت: همچنین از ظرفیت های بنیاد برکت در رابطه با ایجاد واحد های جدید و سرمایه گذاری های جدید استفاده خواهد شد و دستگاه های استان نیز مکلف شدند که ظرفیت ها را شناسایی کنند و با همکاری اتاق بازرگانی زمینه را برای حضور بنیاد برکت در حوزه سرمایه گذاری های جدید فراهم کنیم.

کیانی پور افزود: در ارتباط با سایر سرمایه گذاری ها با بنیاد برکت، اقداماتی نیز در گذشته انجام شده است و چندین شرکت در طرح ها و برنامه های بنیاد مشارکت داشته اند.

نائیب رئیس اتاق یاسوج در این نشست با اشاره به یکی از تجارب بسیار بدی که استان در امر سرمایه گذاری در سالهای اخیر داشته است افزود: در طول این دوران انتخاب طرح های تولیدی و سرمایه گذاری در استان به صورت  جزیره ای بوده است.

چنگیز هاشمی خطاب به استاندار بیان کرد: دستور بفرمایید طرح هایی در سطح استان مطرح گردند و مورد بررسی قرار گیرند که بتوانند به صورت زنجیره ای در استان  عمل کنند.نائب رئیس اتاق یاسوج افزود: به عنوان مثال صنایع تبدیلی و  طرح های کشاورزی باید به گونه ای باشند که بتوانند صنایع بالا دست و پایین دست ایجاد کنند، و به صورت زنجیره ای مرتبط باشند و منابع یکدیگر را تامین کنند. چرا که طرح هایی از این دست اگر به صورت جزیره ای ایجاد شوند در دراز مدت نخواهند توانست رونقی در تولید استان ایجاد کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=265391
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما