دوشنبه 22 آبان 1396 - 23:44

آخرین فرصت ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور با شرایط استثنایی

 

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز یاسوج با عنوان اینکه ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور از 29 مهرماه آغاز و تا 30 آبان ماه ادامه خواهد داشت، گفت: بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، کلیه متقاضیان تحصیل در دانشگاه پیام نور اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 96 شرکت نموده و یا ننموده اند، می توانند در مهلت مقرر با مراجعه به دانشگاه پیام نور مرکز یاسوج در رشته دلخواه خود ثبت نام نمایند.

به گزارش بویرنیوز، دکتر حسین جمالی تاکید کرد: داوطلبان می توانند ضمن اطلاع از رشته های تحصیلی واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور ، با به همراه داشتن مدارک به دانشگاه پیام نور مرکز یاسوج واقع در سرابتاوه، ابتدای جاده شیراز خود مراجعه کرده و ثبت نام نمایند.

دکتر جمالی در مورد ویژگیهای دانشگاه پیام نور چنین گفت که:
در سال های اخیر به دلیل افزایش پذیرش بدون کنکور دانشگاه های مختلف، انتخاب از میان دانشگاه های بدون کنکور دشوار شده است. یکی از مهمترین و مورد توجه ترین مزیت های تحصیل در دانشگاه پیام نور پایین بودن شهریه این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه های شهریه­ای می باشد، که برای آن هم به دانشجو وام صندوق رفاه تعلق می­گیرد که بهترین راه کمک به دانشجویان برای پرداخت شهریه می­باشد.

همچنین حضور دانشجو برای برگزاری کلاسهای پیام نور اجباری نیست (عدم حضور در کلاس ها باعث کسر نمره از درس نخواهد شد) و این موضوع تحصیل را برای کارکنان که وقت کمتری برای حضور در کلاس درس دارند تحصیل را بسیار راحت نموده است.

از دیگر ویژگی های مهم تحصیل در این دانشگاه برگزاری امتحانات هماهنگ کشوری است و استاد سوالات امتحانی را طرح نخواهد کرد و دانشجو بر اساس منابع اصلی که سازمان مرکزی دانشگاه تعیین نموده امتحانات خود را پشت سر می­گذارد و همین منبع محور بودن باعث شده که همواره در سال های گذشته فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور نتایج بهتری در بین رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد نسبت به سایر دانشگاه های هم رده خود کسب کنند.

از دیگر مزایای دانشگاه پیام نور راحتی و سهولت در گرفتن انتقالی و مهمانی است و دانشجو به راحتی می­تواند از همان ترم اول به صورت مهمان در دانشگاههای پیام نور سراسر کشور تحصیل نماید و یا در سایر دانشگاه امتحانات خود را به صورت مهمان آزمون پشت سر بگذراند.

یکی دیگر از مزایای این دانشگاه تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی است که دانشجو یک رشته را می­تواند از طریق کنکور سراسری و رشته دیگر را از طریق پذیرش بدون آزمون در دانشگاه پیام نور ثبت نام نماید.

وی تاکید کرد: کلیه داوطلبان بلافاصله پس از ثبت نام می توانند در کلاس های درس شرکت نمایند.
گفتنی است، طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، مدارک مورد نیاز ثبت نام شامل؛ اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم چهارساله نظام قدیم با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش، اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش، اصل و یا گواهی مدرک پیش دانشگاهی با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش، گواهی اخذ مدرک کاردانی برای آن دسته از دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید که فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی می‌باشند، اصل شناسنامه و 2 برگ کپی از صفحات آن، اصل کارت ملی و 2 برگ کپی از آن، شش قطعه عکس 4×3 تهیه شده در سال جاری و مدرک نظام وظیفه برای برادران مشمول می باشد.
کلیه متقاضیان می‌بایست به همراه تصویر دیپلم نظام قدیم و یا گواهی پیش‌دانشگاهی خود، به «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» مراجعه و تائیدیه‌ تحصیلی (ارزش تحصیلی) از اداره آموزش ‌و پرورش محل تحصیل خود را درخواست نمایند و رسید آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه ارائه دهند.کلیه پذیرفته‌شدگان حتماً نام ‌رشته و مؤسسه آموزش‌عالی یا مرکز و یا واحد آموزشی محل تحصیل خود را در فرم «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» اعلام نمایند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=259626
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما