دوشنبه 22 آبان 1396 - 18:40

بی توجهی به هشدار بویرنیوز/ریزش سقف کارگر ساختمان را تا کام مرگ برد(+ تصویر)

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، از ریزش سقف ساختمان درحال بتون ریزی، واقع در اکبرآباد، خیابان بانک صادرات ایران خبر داد.

به گزارش بویرنیوز،  جلال پوران فرد بابیان اینکه این اتفاق امروز (دوشنبه) ساعت 12ظهر به وقوع پیوست گفت: این حادثه یک مصدوم داشت که با مداخله به موقع اورژانس 115 از مرگ حتمی نجات یافت.

رئیس مرکز اورژانس 115 استان در تشریح ماجرا اظهار نمود: به دلیل رعایت نکردن استاندارهای لازم در زمان بتون ریزی ساختمان دو طبقه، سقف ساختمان تخریب شده و کارگر ساختمان زیر آوار می ماند.

پوران فرد ادامه داد، پس از این اتفاق با مداخله و کمک مردم، کارگر ساختمان از زیر آوار بیرون کشیده شده و توسط پرسنل اورژانس اقدامات درمانی لازم ازجمله باز کردن راه هوایی مصدوم باساکشن انجام و سپس مصدوم را به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال دادند.

وی تصریح کرد: حال مصدوم وخیم گزارش شده است.

گفتنی است پیش از این بویرنیوز در خبر آینده اسف بار در انتظار مرکز کهگیلویه و بویراحمد!، نسبت به عدم رعایت استانداردهای ساختمان سازی در استان هشدار داده بود.

آنطور که مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی به بویرنیوز گفت، متاسفانه عمده ساختمان های یاسوج به‌ویژه ساختمان های بلند مرتبه و تجاری اصول شهرسازی و فنی را رعایت نمی کنند.

اگر سری به ساختمان های در حال ساخت شهر بزنیم و نه بعنوان یک مهندس بلکه یک فرد عادی به نحوه ساخت و ساز ساختمان ها نگاهی بیندازیم، به وضوح کج سلیقگی و عدم رعایت اصول ایمنی و شهرسازی را می بینیم.

به گزارش بویرنیوز، گویا عادت کرده ایم تا اتفاق تلخ و بزرگی رخ ندهد دست به تغییرات مثبت و هدف‌مند نمیرنیم و این ایرادی است که متاسفانه فقط بعد از وقوع یک حادثه و تحت فشار قرار گرفتن به دنبال قانون و استانداردها می دویم.

پی نوشت:

انگلیسی ها در ضرب المثلی می گویند : همیشه پشت سر قانون حرکت کن تا لازم نباشد جلوی قاضی بایستید!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=259609
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. نوید موسوی گفت:

    زنده باد بویر نیوز

  2. نوید موسوی گفت:

    بعضی ها هم هستند که به خاطر تذکر دادند و مصاحبه در خصوص تخلفات ساخت و ساز در یاسوج تنبیه هم شده اند.

  3. شهروند گفت:

    بله نظارت مسئولین ضعیفه کارخونه های شن وماسه به مردم خاک میفروخته

دیدگاه شما