یکشنبه 21 آبان 1396 - 8:00

نصب اولین پل چاپی جهان در هلند +عکس

مجله بویرنیوز- شهر گمرت در هلند به اولین شهر جهان مبدل شده که در آن پلی برای عبور و مرور مردم و وسایل نقلیه سبک با استفاده از چاپگر سه بعدی طراحی و نصب شده است.

تولید این پل در دانشگاه Eindhoven صورت گرفته و برای این کار سه ماه وقت صرف شده است. چاپ سه بعدی این پل با استفاده از ۸۰۰ لایه مواد مختلف مستحکم صورت گرفته است.

طول این پل به هشت متر می رسد و هر روز صدها نفر با دوچرخه که وسیله نقلیه متداول در هلند است از روی آن عبور می کنند. محققان برای چاپ سه بعدی این پل از روش جدیدی استفاده کرده اند.

در قالب این روش از کابل های تقویت شده فولادی برای تولید بتن پیش ساخته استفاده شده است. بعد از تکمیل لایه های یادشده و به منظور تست پل مذکور، ابزارآلاتی به وزن ۵ تن بر روی آن قرار گرفت که پل مذکور توانست این وزن را تحمل کند.

انتظار می رود با تکمیل این روش چاپ سه بعدی در آینده بتوان از آن برای طراحی و تولید زیرساختهای پیشرفته تر و بزرگتری بهره برد. با این روش امکان تولید اشیای مختلف در ابعاد و اشکال مختلف وجود دارد و می توان آنها را به شیوه های مختلف خم کرد. سرعت بالا، سازگاری بیشتر با محیط زیست و هزینه کمتر از جمله دیگر مزایای استفاده از روش مذکور است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=257657
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما