یکشنبه 21 آبان 1396 - 8:00

صید لابستر نادر طلایی در شمال فرانسه +تصاویر

مجله بویرنیوز- به گزارش راشا تودی، یک ماهیگیر موفق شد در شمال فرانسه یک لابستر بسیار نادر را صید کند.

این ماهیگیر یک لابستر طلایی رنگ را در نزدیکی جزیره سنت ریون به دام انداخت. با این حال، وی قصد ندارد از این لابستر غذا تهیه کند.

وی در مصاحبه‌ای گفت: «از آنجا که در تمام عمر خود تنها یکبار چنین موجودی را مشاهده خواهید کرد، نمی‌توان تصور کرد که آن در نهایت بر روی بشقاب سرو شود.»

بر اساس گزارش موسسه لابستر در دانشگاه مین، از هر 30 میلیون لابستر، تنها یک لابستر طلایی دیده می‌شود. این در حالی است که احتمال مشاهده لابسترهای آبی، یک در دو میلیون مورد است. در این میان، نادرترین گونه از لابسترها، لابسترهای آلبینو (سفید) است که احتمال یافتن آن یک در 100 میلیون است.

اکنون این لابستر به یک آکواریوم بزرگ در نزدیکی شهر سن-ملو فروخته شده است. مسئولان این آکواریوم اعلام کرده اند وضع سلامتی این لابستر مساعد است..

یک کارشناس اعلام کرد در سال جاری میلادی در آب‌های اروپا تعداد بیشتری از لابسترهای با رنگ روشن‌تر دیده شده اند. برخی از این لابسترها به رنگ آبی و برخی دیگر با سایه‌های نارنجی رویت شده اند.

این لابسترها به این دلیل نادر هستند که رنگ خارجی آن‌ها نمی‌تواند به عنوان استتار عمل کند و به این ترتیب، این موجودات در خطر حمله موجودات شکارچی قرار می‌گیرند. این کارشناس بر این باور است کاهش تعداد موجودات شکارچی، مانند مارماهی‌های بزرگ، در مناطقی که صید ماهی رایج است، موجب شده این لابسترهای نادر بیشتر رویت شوند.

وی گفت: «در صورتی که موجودات شکارچی کمتر باشند، احتمال به دام افتادن لابسترهای نادر نیز کاهش خواهد یافت.»

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=257654
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما