چهارشنبه 19 مهر 1396 - 0:07

گردش آزاد اطلاعات یا مسخ مخملی مخاطب؟!

حسین علیپور

آمدنیوز

وحیدآنلاین
مملکته . . .

من ادای احترام به خوانندگان محترم، فعالین فضای مجازی و اعضای کانال های مختلف که اهل تدبیر، مطالعه و رصد هستند و گفتار، نوشتار و پاسخ مستدل و مستند را بر برخوردهای تعصبی سیاسی- جناحی مقدم می دارند، …در سال ها و دوره های اخیر بر سر کار آمدن مجالس و دولت های مختلف با شعارها و گرایش های سیاسی متفاوت…و اتفاقات و رفتارهای سیاسی- اجتماعی و اقتصادی آنان، دیگر بر کسی پوشیده نیست ضعف ها، زد و بندها و تخلفات  “برخی”  از آنان؛

– ضمن اینکه برای مردم تجربه و روشن است که این قبیل مسائل، مختص قشر و جریان سیاسی خاصی نبوده و متناسب با میزان تعهد و پایبندی جریان حاکم و به ویژه افراد و مسئولین منصوب آن جریان به مردم، قانون و چهارچوب ها اتفاق می افتد!
– اما سوال اینجاست با وجود این آگاهی در بین مردم و واقف بودن شان به این موضوع که این قبیل افراد، مسئولین و گروه ها که برای کسب قدرت، حفظ منافع و لاپوشانی تخلفات و فسادهای رخ داده، از هیچ اقدام و رفتاری از جمله اتهام به دیگران و شریک جرم تراشیدن به خصوص نسبت به افراد و دستگاه های کمتر درگیر فساد و البته پیگیر فساد! و متأسفانه بعضا” نسبت به برخی نهادهای دفاعی- امنیتی هم دریغ نمی کنند…و در همین راستا نیز، در بوق و کرنا کردن اتفاقات خاص و رسانه ای کردن آن، به وجدان خود و مصلحت نظام و اذهان عموم مجال نمی دهند!، …این از چه نوع اتفاقات و خبرهایی است که از چشم و گوش این چنین افراد، جناح ها و رسانه هایی دور مانده و بی خبرند و فقط چند کانال خاص و البته ویژه! از آن باخبرند؟؟؟!

…شاید بی راه نباشد که تبریک کنایه آمیزی داشته باشیم به اتاق فکر این کانال ها!
– و تأسفی بدون کنایه و از صمیم قلب برای مخاطبین آنها! …چه بسا که از سر غفلت و ضعف تدبیر مجذوب ترفندهای مخملی این رسانه ها شده و متوجه تزریق های آرام و زیرپوستی آنها نباشند!

– تزریق های نَرم و ماهرانه ای که درازمدت…نتیجه اش سلب قدرت تفکر و تأمل از آنان خواهد بود!

…به مثابه آنکه این کانال ها هنگامه ظهر را غروب اعلام کنند و مخاطبین هر چیز دیگری به غیر از آن را پنهان کاری و دروغ حکومت بپندارند!

– یا نمونه اخیر جعل غیر حرفه ای و مضحک اسناد ادعایی جاسوسی فرزند رئیس دستگاه قضا…به گونه ای که حتی کارشناسان شبکه های انگلیسی و فرانسوی را هم به تمسخر گردانندگان این کانال و انتقاد به تلوزیون و صدای آمریکا واداشت!

… به گونه ای در این رسوایی رسانه ای درماندند و دست و پا زدند که طی اقدامی شتاب زده! و البته توهین آمیز به مخاطبین خود، فایلی (صوتی)!!! به عنوان بازجویی زهرا لاریجانی تهیه و منتشر کردند!

– اینکه بعضی ها انتخاب شان کانال های مختلف و متفاوت باشد امری طبیعی و البته اختیاری است

– اما اینکه کسی حرف ها و ادعاهای این قبیل کانال هایی را این چنین باور کند و انتشار بدهد و مهم تر اینکه عقاید و تصمیم گیری هایش بر اساس آن شکل بگیرد، جای تأسف و ترحم دارد!

✔ در چنین مقاطع و شرایطی سکوت و بی تفاوتی میدان دادن به حریف است!

✅ اگر دغدغه آگاهی بخشی جامعه ( افزودن به آگاهی های مردم ) داریم، انتشار حداکثری مطالبی از این قبیل، وظیفه ملی و اجتماعی ماست . . .

ح ع

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=254902
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما