سه شنبه 18 مهر 1396 - 18:44

دیدار رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با سفیر بلغارستان با هدف ایجاد و توسعه مراودات تجاری

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج عصر روز دوشنبه ۱۷ مهرماه، با هریستو پولنداکف سفیر کشور بلغارستان در ایران دیدار کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج عصر روز دوشنبه ۱۷ مهرماه، با هریستو پولنداکف سفیر کشور بلغارستان در ایران دیدار کرد.

به گزارش بویرنیوز، این نشست در راستای پیگیری نتایج دیدار قبل در تهران و همچنین حضور سفیر بلغارستان در یاسوج انجام گرفت.

پیش‌ازاین در نشست مشترکی رئیس اتاق یاسوج و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد با سفیر بلغارستان و رایزن اقتصادی این کشور در ایران، باهدف توسعه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و تجاری دیدار کرده بودند که درنتیجه این نشست، سفیر کشور جمهوری بلغارستان به همراه رایزن اقتصادی این کشور و مشاور خود در سفری دوروزه از استان کهگیلویه وبویراحمد و توانمندی‌های این استان بازدید به عمل آوردند.

جبار کیانی پور در ابتدای این نشست با ابراز خرسندی از توسعه مراودات استان کهگیلویه وبویراحمد و بلغارستان، افزود: حضور تیمی از فعالین اقتصادی در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های آن در کشور بلغارستان بسیار مثمر ثمر بود که این اتفاق از نتایج خوب دیدارهای قبل و شروع همکاری‌های مشترک اتاق یاسوج با سفارت بلغارستان در ایران بوده است.

کیانی پور در ادامه به عزم اتاق بازرگانی یاسوج برای اعزام هیئتی متشکل از فعالین اقتصادی استان به کشور بلغارستان اشاره کرد و افزود: در ملاقات قبل دریافتیم که کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت‌های خوبی برای همکاری دوجانبه با بلغارستان دارد که تا پیش‌ازاین نادیده مانده بود، در تلاشیم در ادامه تعاملات پیشین با اعزام این هیئت تجاری – اقتصادی، مراودات تجاری بازرگانان استان را با بلغارستان بیش‌ازپیش گسترش دهیم.

رئیس اتاق یاسوج عنوان کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد و اتاق بازرگانی این استان آمادگی کامل دارد برای بسط همکاری‌های متقابل و مشترک دو طرف، متقابلاً میزبانی هیئت‌های مختلف اقتصادی و تجاری از کشور بلغارستان را نیز بر عهده بگیرد.

سفیر کشور بلغارستان نیز در این نشست با استقبال از تصمیم اتاق یاسوج برای سفر هیئت اقتصادی تجاری استان کهگیلویه وبویراحمد به بلغارستان، اظهار کرد: پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان کهگیلویه وبویراحمد درزمینهٔ کشاورزی و کشت و تولید فراورده‌های گیاهان دارویی می‌تواند آغازگر سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک خوبی میان دو طرف باشد.

هریستو پولنداکف با اشاره به سفر هیئت‌های اقتصادی از کشور بلغارستان در حوزه‌های مختلف و همچنین سفر وزیر کشاورزی اتحادیه اروپا به همراه ۶۲ کمپانی بزرگ اروپایی به ایران در آینده نزدیک، ابراز امیدواری کرد: تلاش خواهیم کرد تا شرایط را برای فعالین اقتصادی و تجار استان کهگیلویه وبویراحمد فراهم آوریم تا در جلسات B2B در ملاقات با این هیئت‌ها و شرکت‌های بزرگ بلغاری، بتوانند با ایجاد همکاری‌های مشترک در امر سرمایه‌گذاری و توسعه مناسبات به نتایج خوبی برسند.

سفیر بلغارستان در ایران در پایان تصریح کرد: همکاران ما نیز در سفارت، از هیچ تلاشی جهت همکاری، مساعدت و تعامل لازم برای حضور هیئت تجاری – اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد در بلغارستان دریغ نخواهند کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=254895
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما