یکشنبه 16 مهر 1396 - 21:36

کشمکش بر سر نام بیمارستانی در یاسوج که هنوز به بهره برداری نرسیده!

گروه اجتماعی- در روزهای اخیر در نظرات مردمی و همچنین پیام های مخاطبان در بویرنیوز، اهالی دولت آباد به واسطه وقف نبم بهای زمین های بیمارستان خواهان نام گذاری این بیمارستان برای خود هستند و زمین ها را وقف و نامگذاری بدون رضایت آنها را نوعی اقدام غصبی می دانند که باید اصلاح شود.

به گزارش بویرنیوز به نقل از ایلنا، نامگذاری معابر خیابان‌ها و اماکن در استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه شهر یاسوج به دلایل برخی تعصبات قومی قبیله ای و محلی همواره یکی از چالش های اساسی شورای شهر و شهرداری این شهر بوده است.

در سال‌های گذشته نامگذاری برخی اماکن و حتی پروژه‌های عمرانی توسط کمیسیون فرهنگی شورای شهر یاسوج با واکنش‌هایی از سوی برخی افراد در این مکان‌ها روبرو شد.

از مهمترین مکان‌های مورد بحث در این شهر می‌توان به تنها زیرگذر شهر یاسوج و ورزشگاه 15 هزار نفری این شهر اشاره کرد که بر سرنامگذاری این دو مکان، جنجال های فراوانی از سوی برخی افراد ایجاد شد.

بیمارستان شهید جلیل یاسوج که بزرگترین بیمارستان در حال ساخت استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود و عملیات اجرایی آن از سال 1386 با ظرفیت 283 تختخوابی شروع شده و بنابه گفته مسئولان استان تا چندماه آینده به بهره برداری خواهد رسید، جدیدترین مکان حاشیه ساز در شهر یاسوج محسوب می شود.

طی چند روز گذشته ملاحظه شده است تمامی تابلوهای منتهی به بیمارستان شهید جلیل در میدان عدل و بلوار شهید قرنی  توسط برخی افراد توسط رنگ مخدوش شده است .

در روزهای اخیر در نظرات مردمی و همچنین پیام های مخاطبان در بویرنیوز، اهالی دولت آباد به واسطه وقف نبم بهای زمین های بیمارستان خواهان نام گذاری این بیمارستان برای خود هستند و زمین ها را وقف و نامگذاری بدون رضایت آنها را نوعی اقدام غصبی می دانند که باید اصلاح شود.

در همین راستا، شورای فرهنگی شورای شهر یاسوج عنوان کرده چون شهید جلیل تنها پزشک شهید استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود بزرگترین بیمارستان این استان به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شده است .

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای چهارم شهر یاسوج در همین زمینه به ایلنا گفت: نام مصوب شده بیمارستان جدیدالتاسیس این شهر در شوراهای سوم و چهارم اسلامی ، شهید دکتر جلیل است.

زهرا زمانی گفت: براساس مصوبات شوراهای سوم و چهارم یاسوج، نام بیمارستان شهید جلیل به ثبت رسیده و اکنون اسناد آن هم موجود است.

وی با انتقاد از رنگ‌پاشی بر روی تابلوهای مزین به نام شهید جلیل در برخی از خیابان‌ها و معابر شهری یاسوج، اظهار داشت: تمامی اعضای شوراهای سوم و چهارم یاسوج نام شهیدجلیل را برای بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی این شهر انتخاب و امضا زده اند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: این شورا از حیث نامگذاری مسئولیتی ندارد اما می تواند نقش میانجی گری را داشته باشد.

رضا دهبانی تاکید کرد: نامگذاری معابر و چنین اماکنی ربطی به شورای فرهنگ عمومی ندارد و اگر قبلا کاری صورت گرفته نادرست بوده است.

وی افزود: در آخرین جلسه مقرر شد که شورای فرهنگ‌عمومی دخالتی در زمینه تمامی نامگذاری‌ها نداشته و از تصمیم شورای نامگذاری استان که زیر نظر معاونت عمرانی است، تبعیت کند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: نامگذاری معابر و اماکن شهری در حوزه و اختیارات این معاونت نیست.

پژمان نیک‌اقبال افزود:‌ نامگذاری خیابان‌ها ، معابر و اماکن و امثاله از وظایف حوزه معاونت سیاسی استانداری است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم نامگذاری خیابان ها ، اماکن ، معابر و امثالهم را از وظایف شورای شهر عنوان کرد.

فتاح محمدی گفت: براساس اسنادی که ما دیده ایم شوراهای سوم و چهارم شهر یاسوج نام بیمارستان جدید یاسوج را شهیدجلیل گذاشته اند.

وی تاکیدکرد: حوزه معاونت سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نقشی در نامگذاری بیمارستان جدید تاسیس یاسوج ندارد و نامگذاری شهیدجلیل مربوط به سال ها گذشته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=254444
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرهنگی جلیل گفت:

    چرا تابلو شهید را اینجوری خراب کنه،به احترام شهدا نباید اینکار صورت گیرد،اگر نامی غیر از این بر بیمارستان گذاشته شود،احتمال تخریب تابلوها در اینده وجود دارد،این اعمال بر تفرقه انگیزی در بین طوایف دامن می زند،وعواقب بدی دارد..

  2. alp گفت:

    این بیمارستان به احترام مردم دولت آبادوشهدای منطقه ی دولت آباد، باید به اسم شهدای دولت آباد نام گذاری شود

  3. علی قلی مرداویچ گفت:

    اقای دهبانی اگر شورای فرهنگی نقشی درنامگذاری این گونه اماکن ندارد چرا شما اینقدر درجهت تغییرنام استان تلاش کردید ؟؟؟

  4. محمود گفت:

    شورای سوم و چهارم زد این شهرو به گند کشید

  5. یاسوج گفت:

    خب پس برگرده به همانم نام بزرگمهر..
    تا دعوایی نباشه

  6. بی طرف گفت:

    بگذارند همان بزرگ مهر بهتر است ؟

  7. ناشناس گفت:

    هرچند حق اهالی دولت آباد است اما بگذارند ایت الله ملک حسینی بهترا ست

دیدگاه شما