چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 18:51

احتمال تعویق همه پرسی کردستان عراق

بویرنیوز- رئیس فراکسیون جماعت اسلامی در پارلمان اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه مدعی شد اتحادیه میهنی کردستان عراق و حزب دمکرات همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق را با تصمیم پارلمان اقلیم به تعویق خواهند انداخت.

مروان گلالی با اعلام این مطلب به آژانس خبری SNN سلیمانیه گفت: هنوز توافقی بین اتحادیه میهنی کردستان عراق و حزب دمکرات کردستان عراق که خواهان برگزاری همه پرسی هستند با جنبش تغییر که خواهان تعویق آن است صورت نگرفته است.

وی افزود: پیشنهادات ما با پیشنهادات دوستانمان در جنبش تغییر برای اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان عراق یکسان بودە و بهتر است این مشکلات در پارلمان اقلیم کردستان عراق حل و فصل گردد.

در خصوص برگزاری همه پرسی نیز گلالی اظهار داشت: حزب دمکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز به این جمع بندی رسیده اند که همه پرسی به تعویق بیافتد اما می خواهند این اتفاق در پارلمان اقلیم کردستان عراق رخ دهد.

چند روزی است که دو حزب اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان عراق مذاکرات خود را با مخالفین برگزاری همه پرسی یعنی جنبش تغییر و جماعت اسلامی آغاز کرده اند در ادامە این دیدارها صبح امروز نیز با حزب اتحاد اسلامی دیدار کردند اما هنوز روشن نیست به چه نتایجی دست یافته اند.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق روز سه شنبه در کرکوک تاکید کرد که همه پرسی در تاریخ تعیین شده برگزار خواهد شد.

همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق براساس برنامه پیش بینی شده قرار است در ۲۵ سپتامبر برابر با سوم مهرماه برگزار شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=250645
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما