چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 14:02

جلسه مهم مسئولان قضایی و انتظامی پیرامون مسائل اخیر گچساران

جلسه پیشگیری از جرایم خاص با حضور مسئولان قضایی، انتظامی و امنیتی استان با محوریت حمله مسلحانه به طلا فروشی در شهر گچساران برگزار و راهکارهای پیشگیرانه و امنیتی بررسی شد.

به گزارش بویرنیوز، حجت الاسلام والمسلمین مزارعی در ابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت برقراری امنیت گفت: مطابق با آیه 33 سوره مبارکه مائده کسانی که امنیت جامعه را به خطر می اندازند و بر روی مردم بی گناه سلاح  بر می دارند این گونه افراد مصداق محارب بوده و حکمشان مطابق با نص صریح قرآن کریم و سیره ائمه روشن و  قانون گذار مجازات سنگین به سلب حیات را برای مرتکبین وضع کرده است.

رییس کل دادگستری استان با اشاره این که کوتاهی در برابر مجرمین خیانت به خون امثال شهید حججی است، گفت: قانون ما مبتنی بر قرآن کریم است و قرآن در زمینه مقابله با مفسدان فی الارض بسیار قاطعانه دستور می دهد به همین دلیل به عنوان مجریان شرع الهی با کسانی که مسلحانه به مقابله مردم بر می خیزند ذره ای رحم نخواهیم کرد.

رییس شورای قضایی استان اظهار کرد: اتفاقات اخیر چیزی از تلاش مجاهدانه نیروی انتظامی استان کم نمی کند زیرا تاکنون به عنوان پیشتاز خط امنیت در مقابل مجرمین بسیار خوب و مؤثر عمل کرده است به طوری که در سال گذشته 11 درصد کاهش سرقت ثبت شده است که همین امرخود گواه بر فعالیت جدی نیروی انتظامی است.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی گفت: هیچ کس نباید بروز اتفاق اخیر در گچساران را به گردن دیگری بیندازد ولی کم کاری در موضوع حملات مسلحانه گناه نابخشودنی است.

وی نیز گفت: شهرستان گچساران به دلیل موقعیت مهم راهبردی، می بایست به امکانات لازم جهت تامین امنیت مجهز باشد و پیشگیری های وضعی از جمله پایش تصویری نصب دوربین در نقاط حساس و کانون های آسیب پذیر در دستور کار جدی مسئولان شهری قرار گیرد.

در ادامه مزارعی اطمینان خاطر داد:  مردم بدانند مهاجمین به طلافروشی گچساران – که خون دو انسان بی گناه را به هدر دادند- خواب خوش نخواهند داشت و به فضل الهی پس از دستگیری مجرمین و انجام تشریفات قانونی در سریعترین زمان ممکن به دار مجازات آویخته می شوند

رییس کل دادگستری استان با تشکر از زحمات نیروی انتظامی استان گفت: نباید دست ماموران انتظامی را در مقابله با مجرمین و هنجارشکنان البته با رعایت ظرفیت های قانونی محدود کنیم زیرا پلیس می بایست با اقتدار و پشت گرمی با متخلفان و مجرمان رو به رو شود.

رییس ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان عنوان کرد: قضات شریف که مجاهدان عرصه امنیت جامعه هستند به لحاظ شرعی تکلیف دارند در برخورد با جرایم خشن ذره ای از ظرفیت قانون کوتاه نیامده بلکه مجازات تکمیلی هم در نظر بگیرند.

حجت الاسلام مزارعی در پایان با قدردانی از خدمات ارزشمند خبرنگاران استان افزود: رسانه ها در پیشگیری از جرم نقش مؤثری دارند و بایستی رویدادها و مشکلات جامعه را بدون بزرگنمایی و تشنج آفرینی، آسیب شناسی کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=250609
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. همشهری گفت:

    باید دست مجاهدان راه امنیت وآسایش جامعه ومردم را بوسید وخسته نباشید گفت به کسانی که مجدانه با هنجار شکنان برخورد میکنند..

دیدگاه شما