یکشنبه 19 شهریور 1396 - 17:10

افشاگری رئیس کل دادگستری از تبعیض عجیب در ادارات کهگیلویه و بویراحمد

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حاضرم اسلحه به دست گرفته و سارقان طلافروشی گچساران را دستگیر کنم.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حاضرم اسلحه به دست گرفته و سارقان طلافروشی گچساران را دستگیر کنم.

به گزارش بویرنیوز، حجت الاسلام غلامرضا مزارعی در آیین آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرکسی چاقو و چماق و قمه کشی کند قطعاً جایش زندان است چون اخلالگر بوده و استان را ناامن می‌کند.

وی با بیان اینکه زندان عوارض جسمانی متعددی دارد و مثل خانه هم نیست، اظهار داشت: درست است سازمان زندان‌ها تلاش‌های فراوانی برای سالم سازی زندان‌ها انجام داده اما باید بپذیریم یک کپر و آلونک بهتر از زندان است.

مزارعی با اشاره به اینکه علاقه ای برای بازدید از زندان‌ها ندارد، اظهارداشت: ما برحسب وظیفه شغلی ناگریز هستیم برخی اوقات از زندان‌ها سر بزنیم و رغبتی برای این بازدیدها نداریم.

وی گفت: زندان جای مناسبی نیست و همه ما این را نیز می دانیم و البته باید اقدامات جدیدی برای کاهش آمارهای جمعیت زندانیان اندیشیده شود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از عمل نکردن برخی افراد برای پایبند نبودن به تعهداتشان در جشن گلریزان هم انتقاد کرد و یادآور شد: متاسفانه برخی دوستان به تعهداتشان در جشن گلریزان عمل نکرده‌اند که انتظار داریم به تعهداتشان عمل کنند.

مزارعی با اشاره به اینکه متولیان استانی باید پیشتاز در امور مرتبط با زندانیان باشند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی متولی اشتغال و تولید نیست و باید مسوولان اقدامات جدی در این حوزه‌ها بکار ببندند.

وی گفت: امروز ۴۳ نفر از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد از زندان آزاد می‌شوند که اجر آزادی آنان از سوی پروردگار متعال داده خواهد شد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد باتاکیدبراینکه باید به دنبال کاهش آمارهای زندانیان در این استان بود، تصریح کرد: ما نیز به دنبال کاهش این آمارها بوده و بطورحتم جایگزین‌های حبس را افزایش خواهیم داد.

مزارعی گفت: از اینکه آمار زندانیان کهگیلویه و بویراحمد بالا باشد خوشحال نیستیم و بدون شک این آمارها با تدابیر جدید کاهش باید پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بکارگیری نیرو بدون رعایت ضوابط در برخی از ادارات، اظهار کرد: متأسفانه یکی از مدیران ۱۰ نفر از بستگان خود را در اداره‌ متبوعش به کار گرفته که لیست آن هم موجود است و این خود زمینه‌های فساد، تبعیض و دیگر آسیب‌های اجتماعی را بوجود می‌آورد.

بر پایه این گزارش، ۴۳ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد در این آئین به همت خیرین آزاد شدند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=250039
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    بازم خوبه
    که مسئولین در جریان هستن

دیدگاه شما