دوشنبه 20 شهریور 1396 - 8:00

بزرگترین آزمایشگاه فوق سری ارتش امریکا+عکس

مجله بویرنیوز- در وسط کویری در جنوب غربی آمریکا آزمایشگاهی 800 هزار هکتاری متعلق به ارتش آمریکا قرار دارد؛ اینجا بزرگترین مرکز فوق سری امریکا برای آزمایشات شیمیایی و بیولوژیکی است.

این مرکز که در سال 1942 در صحرای “یوتا” تاسیس شده انواع روش‌های بهره‌گیری از مواد شیمبایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و انفجاری سمی مورد آزمایش قرار می گیرد.

در همین مرکز یکي از معروف‌ترین رسوایی‌های شیمیایی ارتش ایالات متحده رخ داده است؛ در مارس سال 1968،‌ 6249 گوسفند در دره جمجمه (Skull Valley) در 30 مایلی محل مرکز رخ داد.

تحقیقات مشخص کرد که گوسفندها براثر ماده شیمیایی “ارگانو فسفات” مسموم شده‌اند. مرگ این گوسفندها که به نام “واقعه گوسفندان داگوی” معروف است با آزمایشات عامل عصبی VX همراه بوده است. ارتش به کلی منکر این آزمایشات شد ولی در نهایت تحت فشار جامعه دامداران و قضات محلی مجبور به پرداخت غرامت به حادثه دیدگان شد. گفته می شود ارتش آمریکا از این عامل عصبی در جنگ ویتنام هم استفاده کرده است.

اخیرا عکاس گتی ایمج این فرصت را یافته است تا از یکی از آزمایشگاه‌ ارتش آمریکا بازدید کند؛ عکس های او برای نخستین بار است که فضای داخلی این مرکز را به تصویر می کشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=248421
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما