یکشنبه 22 مرداد 1396 - 14:09

باج سنگین برخی وزرای پیشنهادی به نمایندگان در راهروهای بهارستان

گروه سیاسی_ از روز سه شنبه هفته جاری جلسات بهارستان برای رأی اعتماد به کابینه دوازدهم شروع می شود. کابینه معرفی شده توسط روحانی هم نقاط مثبت دارد و هم نقاط منفی. برخی از وزرای پیشنهادی درصدد هستند که به هر طریق صندلی وزارت را حفظ کنند.

به گزارش بویرنیوز، طبق شنیده های خبرنگار یوپنا از راهروهای مجلس تعدادی از وزرای پیشنهادی دولت در حال معامله و باج دادن به نمایندگان برای گرفتن رأی آنها می باشند. این باج دهی به صورتی  است که وزرای پیشنهادی پست ها، منابع را به نمایندگان می دهند و در ازای آن نمایندگان به آنها رأی اعتماد می دهند.

علی مطهری چند هفته قبل درباره وزیر کشور دولت یازدهم دست به افشا گری زد و گفت: در دوره قبل به نوعی معامله صورت گرفت و به رئیس جمهور گفته شد که فلان فرد را به عنوان وزیر معرفی کن تا ما کمک کنیم که آن سه وزیر مورد نظر شما هم رای بیاورند و در همین راستا وزیر کشوری معرفی شد.

این نوع بده بستان به نظر می رسد در سپهر سیاسی کشور در حال تبدیل شدن به یک عرف می شود، حتی امروز خبری در رسانه ها از دادن وام وزارت کار به تعدادی از نمایندگان این شبهه را ایجاد کرد که ربیعی برای ماندن در وزارت کار در حال معامله و باج دادن به نمایندگان می باشد، در چند روز اخیر نیز اخباری درباره لابی گیری معاونین وزارت کار با نمایندگان برای گرفتن رای آنها وجود داشت. برخی دیگر از وزرا نیز که شانس رأی اعتماد را ندارند در حال بده بستان با نمایندگان می باشند

با توجه به اینکه مجلس در راس امور قرار دارد این نوع رفتار سیاسی نه تنها با منافع ملی و روح دموکراسی خواهی همخوانی ندارد بلکه این نوع امتیاز دادن و امتیاز گرفتن فقط در جهت منافع شخصی و گروهی می باشد و در دراز مدت هم برای وزارت خانه مربوطه مشکل آفرین می شود و هم برای نمایندگان که مسول تصویب قوانین هستند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=245193
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما