یکشنبه 22 مرداد 1396 - 12:00

توان نظامی ارتش کره شمالی چقدر است؟

بویرنیوز- در حالی که تنش و جنگ لفظی میان آمریکا و کره شمالی بالا گرفته است، شبکه خبری دویچه‌وله نگاهی انداخته است به توان نظامی کره شمالی.

۷۰۰ هزار سرباز و نزدیک به ۵/ ۴ میلیون نیروی ذخیره؛ حدود یک‌پنجم از جمعیت کره شمالی در خدمت ارتش این کشور است. همه مردان در کره شمالی باید به نوعی آموزش نظامی دیده باشند. با این حساب نیروی نظامی کره شمالی از نظر نفرات دو برابر نیروی نظامی کره‌ جنوبی است.

سامانه‌های تسلیحاتی گوناگون

بنا بر فهرست جهانی توان نظامی (Global Firepower Index) در سال ۲۰۱۷، کره شمالی ۷۶ زیردریایی، ۵ هزار و ۲۵ تانک و ۴۵۸ هواپیمای جنگنده دارد.

نمایش تسلیحاتی

حکومت کمونیستی کره شمالی هر سال با رژه‌ نظامی در پیونگ‌یانگ، پایتخت، “توان نظامی” خود را به رخ جهان می‌کشد. این رژه‌ سالانه معمولا در سالروزی ملی یا سالروزی در ارتباط با خانواده‌ کیم برپا می‌شود.

موشک‌های قاره‌پیما

ایالات متحده اخیرا آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک بالیستیک قاره‌پیما در کره‌ شمالی را تأیید کرد. به گفته‌ رکس تیلرسون، وزیر خارجه‌ آمریکا، این آزمایش “بعد تازه‌ای از تهدید” برای ایالات متحده، هم‌پیمانانش و جهان محسوب می‌شود. بنا بر اعلام خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA)، با این موشک که از نوع “هوسانگ ۱۴” بوده، “می‌توان هر نقطه‌ از جهان را هدف قرار داد”.

آزمایش‌های اتمی بی‌اعتنا ادامه می‌یابند

کره شمالی با وجود تحریم‌های شدید بین‌المللی به برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد. این کشور تاکنون پنج بار انفجار اتمی را آزمایش کرده که دو مورد آن در سال ۲۰۱۶ بوده‌اند.

تهدید صلح جهانی

تنها چین و روسیه متحدان کره‌ شمالی برشمرده می‌شوند. پیونگ‌یانگ “آمریکای امپریالیستی” را دشمن اصلی خود می‌داند؛ ژاپن و کره‌ جنوبی هم دشمنان بعدی هستند. کره‌ شمالی روی رزمایش مشترک آمریکا و کره‌ی جنوبی حساسیت ویژه‌ای دارد که سالانه در منطقه برگزار می‌شود.

پایان صبر؟

با توجه به واکنش‌های ایالات متحده پس از آزمایش اخیر موشک قاره‌پیما به نظر می‌رسد صبر واشنگتن به سر آمده باشد. در این میان روسیه و چین تلاش می‌کنند مانع شوند آمریکا آغازگر جنگ احتمالی با کره‌ شمالی باشد.

منبع: ایسنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=245165
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما