سه شنبه 28 مرداد 1399 - 15:15

بازنشر/ خودروهای شوتی در کهگیلویه و بویراحمد همچنان قرباني مي‌گيرند(+تصاویر)

(بازنشر)گروه حوادث- سالانه شاهد بروز تصادفات زیادی از سوی خودروهای شوتی در محورهای ورودی کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

همه ما خبرهای ناگواری از فوت هم استانی ها به واسطه رانندگی پر خطر خودروهای معروف به شوتی را بارها شنیدیم که در تازه ترین آن چند وقت پیش سوختن 5 نفر از سرنشینان یک خودرو در محور دشت روم در تصادف با یک خودروی شوتی رخ داد.

به گزارش بویرنیوز، استان کهگیلویه و بویراحمد به واسطه نزدکی به بنادر و از سویی هم مرز شدن با استان های بزرگ و قرارگیری در مسیر جنوب به شمال کشور، زمینه انتقال کالا به خصوص از جنوب به مرکز و شمال کشور را فراهم آورده است.

این قابلیت در وهله اول مزیتی بزرگ برای توسعه منطقه و اشتغالزایی برای جوانان منطقه است اما روی دیگر سکه به خبرهای ناگواری از فوت عده ای از هموطنان و مردم کهگیلویه و بویراحمد بر می گردد.

قاچاقچیانی که با خودروهای شوتی از محورهای کهگیلویه و بویراحمد می گذرند تصادفات زیادی را به ویژه در محور یاسوج-اصفهان و محور یاسوج-شیراز رقم می زنند.

این خودروها که ظاهرشان هم کمی متفاوت از سایر خودروها و با ارتفاع بالاتر چرخ های عقب حامل کالاهای قاچاق مشخص هستند، معمولاً به صورت کاروانی ( 5 تا 6 دستگاه) پشت سر یکدیگر و با سرعت بسیار بالا همراه با حرکت های پرخطر مسیر را طی می کنند.

حرکت پرخطر این خودروها به تهدیدی برای رانندگان دیگر به ویژه رانندگان محلی تبدیل شده است.

متاسفانه روند کنونی تردد شوتی ها به معضلی جدی بدل شده است که اگر چاره ای جدی اندیشیده نشود باید شاهد بروز فاجعه های دیگری در مسیرهای استان باشیم.

به گزارش بویرنیوز، انتظار مردم از دستگاه های مرتبط علاوه بر نصب دوربین و رصد لحظه ای جاده ها، شناسایی خودروهای شوتی به صورت محسوس و نا محسوس و در نهایت برخورد قاطع با این دست افراد است.

فارغ از مسائل قاچاق و تاکیداتی که در خصوص ممانعت از ورود این قبیل کالاها است، اینجا جان هموطنان موضوعی غیر قابل چشم پوشی است و می طلبد نیروهای دخیل در این مساله همانطور که پیش از این نیز برای رفاه حال هم استانی ها و مسافران از تمام توان خود مایه گذاشتند، هم با حضور فیزیکی محسوس و نامحسوس در جاده ها و رصد دوربین های جاده ای و هم در زمینه اعمال قانون با اقتدار تمام برخورد کنند تا شاهد پایمال شدن خون همنوعانمان نباشیم.

به گزارش بويرنيوز، اين روزها مجددا با حادثه آفريني موجب به فوت يک خودروي شوتي اين موضوع بار ديگر دغدغه شده که چرا برخورد بازدارنده تري تدارک ديده نمي شود، چرا براي اين افراد شرايط و تسهيلاتي در نظر گرفته نمي شود که بتوانند از راه بي خطر تري نان در بياورند، بتوانند بدون اينکه جان خود و ساير همنوعان را تهديد کنند زندگي شان را بچرخانند.

همه اين چراها اما اکنون فقط پاسخي به سنگيني خون انسان هاي بي گناه دارد و چاره کار براي حفظ جان خود اين افراد و  ساير مردم مقابله جدي و بازدارنده است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=243321
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ... گفت:

    من یک حکمی دیدم که تو سی سخت دادگستری این استان گواهینامه رانندگان شوتی رو باطل و یک سال زندانی میدن .

  2. احمد گفت:

    با سلام دوست عزيز صحبت هاي شما متين ولي مقصر حادثه كي بوده ؟؟؟ خودرو شوتي با خودرويي ك با سرعت بالا حركت داره فرقي نداره طرف جلوي خودروش دور زده حالا شوتي يا يكي ديگه بهش ميزد سطح كيفيت رانندگي تو استان خيلي پايينه

  3. ناشناس گفت:

    مااستادپک کردن صورت مسئله هستیم.جوانی که اززوربیکاری دست به اینکارامیزنه،دلیل کارش روبایدجویاشدهمیشه قانون مال آدمهای بیکس وکارهست.بویرعزیزلطفن فوکوس کن روی قاچاقهای ملیاردی

دیدگاه شما