یکشنبه 8 مرداد 1396 - 22:19

«حاج زارع» کجایی؟! دقیقاً کجایی

محمدرضا نیکبخت

این برادرتان، سوالات خودش را صریح و بی‌پرده با مخاطبین و شخص «حاج زارع» در میان نهاد! سئوالاتی که بدون شک به ذهن هر شهروند صادق و دغدغه‌مندی نیز خطور کرده است، اما باید بگویم، مردم شریف بویراحمد و دنا باید برای مطالبه خواسته‌ها و انتظارات بر حقشان از نماینده‌ای که به مجلس شورای اسلامی فرستاده‌اند، وارد صحنه شوند و با یاری رسانه‌ها و قشر نخبه دانشگاهی که چشم بیدار جامعه هستند، این سنت را به رسمی نیکو در میان همه اقشار جامعه بدل کنند.

اول
هر رأیی که به صندوق ریخته می‌شود، علاوه بر نام کاندیدای مدنظر صاحب رأی، حامل امید و آرزویی نیز هست، امید و آرزویی که محرک رأی دهنده برای حاضر شدن در کنار صندوق رأی است. نامی که از صندوق بیرون می‌آید، اگر از درک آن امید و آرزو‌ها، تلاش برای تحققشان و توجه به کسانی که پای صندوق‌ها حاضر شده‌اند، ناتوان باشد، یقیناَ نماینده خوبی نیست. این مقدمات را چیدم تا بگویم، میزان فهم امید و آرزوهای نهفته در کاغذهای رأی گیری را از میزان تلاش، تکاپو و در صحنه بودن نماینده منتخب می‌توان فهمید.
مردم بویراحمد و دنا در انتخابات سال ۹۴ (با تمام حواشی پررنگ‌تر از متنی که داشت و البته اینجا جای صحبت از آن‌ها نیست و باید سینه پر از کلمات را به وقتش شکافت و با مردم فهیم بویراحمد در میان نهاد) برای بار دوم به «حاج زارع» اعتماد کردند و امید، آرزو‌ها و انتظاراتشان را همراه با نام او به صندوق‌های رأی گیری ریختند. حالا با گذشت این مدت از انتخابات باید دید «حاج زارع» چقدر به آن امید و آرزو‌ها توجه کرده است؟! چقدر در فهم آن همه انتظار و تلاش برای برآورده شدنشان کوشیده است. معتقدم اگر کسانی که پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند، پس از بیرون آمدن نام فرد منتخب صحنه مطالبه‌گری و یادآوری امید و آرزو و انتظاراتشان را ترک کنند، نه تنها خود در میدان انتخابات طرفی بر نبسته‌اند، بلکه سنت تلخ بی‌مسئولیتیِ ناشی از نبود نظارت مردمی را در میان منتخبین و مدیران تثبیت می‌کنند. پس چشمان نظاره گر مردمی که سال ۹۴ با مسئولیت پذیریِ تمام پای صندوق‌های رأی حاضر شدند، حالا باید با مسئولیتی دو چندان وارد میدان شود و عملکرد نماینده منتخب را رصد کند، که این نیز از حقوق و تکالیف متقابل مردم و مسئول نیز محسوب می‌شود.
دوم
در روز‌ها و ماه‌های اخیر، با توجه به اهمیت نکاتی که در سطور بالا ذکر کردم، در کنار ارکان مختلف و ابعاد مختلف مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد، بالاخص حوزه بویراحمد و دنا؛ رسانه‌ها را به عنوان یکی از آینه‌های عملکرد مسئولین، مدیران و نمایندگان رصد می‌کردم تا بل عیاری نسبتاً قابل قبول برای سنجش میزان فعالیت مدیران، مسئولین و نماینده محترم بویراحمد و دنا داشته باشم. آنچه توجه مرا بیش و پیش از همه نکات به خود جلب کرد میزان انعکاس و بازنمایی فعالیت‌های نمایندگان استان در سطح استانی، ملی و حوزه انتخابیه خود بود. این انعکاس و بازنمایی طبعاً ریشه در فعالیت خود نمایندگان داشته و دارد، یعنی هرچه نماینده‌ای فعال‌تر، پرتحرک‌تر، کارا‌تر و پویا‌تر باشد، جایگاه پررنگ تری در رسانه‌ها داشته و دارد. اگر بخواهم بدون مقدمه چینی و با صراحت تمام سخن بگویم، باید به حضور به شدت کمرنگ نماینده بویراحمد و دنا در رسانه‌ها اشاره کنم، در حقیقت منظور من کمرنگی فعالیت‌های «حاج زارع» و در نتیجه کمرنگی انعکاس این فعالیت‌ها در رسانه هاست. این در حالی است که نماینده کهگیلویه بزرگ، در مدت حضور خود در مجلس چهره‌ای به شدت پرکار و پر انرژی از خود به نمایش گذاشته، به طوری که می‌توان فعالیت‌ها و حواشی فعالیت‌های عدل هاشمی‌پور را یکی از پررنگ‌ترین اوراق اخبار رسانه‌ای دانست. شاید کمتر هفته‌ای باشد که رسانه‌ها به انعکاس فعالیت‌ها، مواضع، صحبت‌ها و تحرک وی در عرصه‌های مختلف حوزه انتخابیه‌اش نپردازند. در کنار هاشمی‌پور، تاجگردون نیز با توجه به جایگاه خاصی که در مجلس شورای اسلامی دارد و نقش آفرینی‌های ملی در کنار فعالیت‌هایش در حوزه انتخابیه گچساران و باشت سوژه پررنگ رسانه‌های استانی است. اما سوال این است که در کنار این دو نماینده پرکار، حاج زارع، نماینده مردم شریف، غیور و توانمند بویراحمد و دنا کجاست؟ وی دقیقاً در کدام حوزه در حال فعالیت است که انعکاسی از تحرک و پویایی‌اش نمی‌بینیم؟ چرا در حالیکه تاجگردون در آخر هفته به سرکشی از مناطق مختلف با همراهی مدیران استانی مشغول است، رسانه‌ها باید تیتر بزنند نماینده بویراحمد (مرکز استان است) در تعطیلات آخر هفته؟! در میان جنب و جوش دو نماینده‌ای که تلاش و پشتکار پیشانی بندشان شده است، باید پرسید «حاج زارع» کجایی؟ دقیقا کجایی؟! آیا شأن بویراحمد و دنای غیور نماینده‌ای نیست که جنبشی دوچندان نسبت به دو نماینده دیگر داشته باشد؟! تکلیف آن همه امید و آرزو که همراه با نام شما به صندوق ریخته شد، چه می‌شود؟!
سوم

این برادرتان، سوالات خودش را صریح و بی‌پرده با مخاطبین و شخص «حاج زارع» در میان نهاد! سئوالاتی که بدون شک به ذهن هر شهروند صادق و دغدغه‌مندی نیز خطور کرده است، اما باید بگویم، مردم شریف بویراحمد و دنا باید برای مطالبه خواسته‌ها و انتظارات بر حقشان از نماینده‌ای که به مجلس شورای اسلامی فرستاده‌اند، وارد صحنه شوند و با یاری رسانه‌ها و قشر نخبه دانشگاهی که چشم بیدار جامعه هستند، این سنت را به رسمی نیکو در میان همه اقشار جامعه بدل کنند. زین پس این برادرتان با دقتی بیشتر به رصد فضای موجود پرداخته و سئوالات و مسائلش را با مردم، مسئولین و رسانه‌ها درمیان می‌گذارد.
و من الله توفیق

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=242944
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما