شنبه 17 تیر 1396 - 12:30

چرا مسی و رونالدو لیگ برتری نمی شوند؟

در هفته های اخیر اخباری در مورد تمایل تیم هایی مانند منچسترسیتی و یونایتد به ستارگان بزرگی مانند مسی و رونالدو شنیده شد اما همانند فصول اخیر غول های بزرگ اسپانیا در نهایت ستارگان خود را برای ماندن راضی کردند.

البته به جز این دو ستاره دنیای فوتبال، در هزاره جدید پیشنهادات فراوانی برای رونالدینیو، راموس، کاکا، بوفون، نیمار و بسیاری دیگر از بزرگان دنیای فوتبال ارائه شد که هیچ کدام به سرانجامی نرسید.

شاید اصلی ترین دلیل عدم مهاجرت ستاره ها به حضور در لیگ برتر، عدم توفیق تیم های انگلیسی در لیگ قهرمانان طی سالهای اخیر باشد.

از قهرمانی دراماتیک چلسی در سال 2012، دیگر نمایندگان بریتانیا قادر به کسب موفقیت خاصی در رقابت های برون مرزی نبوده اند و طی سالهای اخیر مرکز قدرت به طور کامل در اختیار اسپانیایی ها قرار گرفته است.

در سال 2008، 3 تیم از 4 تیم نیمه نهایی لیگ قهرمانان و هر دو تیم فینالیست را نمایندگان جزیره تشکیل می دانند اما در سالهای اخیر تنها یک بار و در سال 2016 منچسترسیتی موفق به صعود به جمع 4 تیم شد و در باقی موارد آنها حتی به این مرحله هم نرسیده اند.

همچنین به جز پل پوگبا که توسط یونایتد به گران ترین بازیکن همه ادوار تبدیل شد، دیگر نمایندگان فوتبال جزیره تمایلی به پرداخت مبالغ هنگفت برای جذب ستارگان بزرگ ندارند و در سالهای اخیر بیشتر انتقال های گرانقیمت دنیای فوتبال مربوط به لالیگا بوده است.

نکته مهم دیگر، سبک زندگی و فرهنگ بریتانیا است که خیلی مورد توجه ستارگانی از جنوپ اروپا و همچنین آمریکای لاتین قرار نمی گیرد.

به عبارت ساده تر، زندگی در اسپانیا برای ستارگان فوتبال ایتالیا و پرتغال و همچنین بزرگان آمریکای جنوبی که خیل عظیمی از بهترین بازیکنان حال حاضر دنیای فوتبال را تشکیل می دهند آسان تر است و به همین دلیل حتی ستاره های جدید و جوان نیز پیوستن به لالیگا را به انگلیس ترجیح می دهند.

آب و هوای سرد جزیره، دیگر دلیلی است که ستارگان دنیای فوتبال را به آب و هوای آفتابی و سواحل زیبای اسپانیا سوق می دهد و این دمای هوا معمولا با شرایط محل تولد آنها مطابقات بیشتری دارد.

در بیشتر روزهای سال در انگلیس شاهد هوایی ابری و باران های فراوان هستیم که با سواحل زیبا و آب و هوای مطبوع اسپانیا مغایرت فراوانی دارد.

اما دلیل مهم دیگر، تقویم فشرده فوتبال جزیره و برگزاری یک جام بیشتر در طول فصل است که فشردگی تقویم را برای بازیکنان افزایش می دهد. همچنین روزهای شلوغ سال جدید و برنامه متمرکز لیگ برتر را می توان دیگر دلیل عدم تمایل ستاره ها به مهاجرت به جزیره دانست.

به هر حال، عدم تمایل بازیکنان بزرگ به حضور در لیگ برتر از دلایل مهم عدم نتیجه گیری نمایندگان  جزیره در لیگ قهرمانان سال های اخیر است و اگر انگلیسی ها علاقمند به بازگشت به جمع بزرگان هستند، باید راهی برای جذب این بازیکنان پیدا کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=241482
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما