سه شنبه 17 مرداد 1396 - 8:00

ماجرای عکسی که تصادفا به شهرت رسید +عکس

مجله بویرنیوز-  36سال پیش در چنین روزی یک نوجوان انگلیسی برای مشهور شدن دست به اقدام عجیب و خطرناکی زد؛ او تصمیم گرفت ملکه را ترور کند.

به گزارش مجله تاریخ فرادید، “مارکوس سارجنت” نوجوان 17 ساله اهل “داور” در روز 13 ژوئن 1981 با یک هفت تیر در کمین ملکه انگلیس نشست تا نقشه هولناک خود را عملی کند. در آن روز قرار بود ملکه پس از برگزاری مراسم سالروز تولدش با اسب از میان جمعیتی که اطراف کاخ سلطنتی جمع شده بودند عبور کند. در یک لحظه مارکوس ملکه را مقابل خود دید و در حالیکه به شدت مضطرب شده بود اسلحه را به سمت او نشانه گرفت و شلیک کرد.

در پی بلند شدن صدای شلیک اسب ملکه وحشت کرده و شروع به دویدن کرد، نیروهای امنیتی و گارد سلطنتی هم بلافاصله به سمت ضارب حرکت می کنند. در این میان شش تیر از تفنگ مارکوس شلیک می شود که هیچ یک به ملکه نمی خورد و هیچ کس دیگری نیز آسیب نمی بیند.

نوجوان 17 ساله بازداشت می شود و در بازجویی ها اعلام می کند تنها برای شهرت دست به این اقدام زده است. او می گوید تحت تاثیر “مارک دیوید چپمن” که یک سال قبل با چهار گلوله جان لنون خواننده انگلیسی را به قتل رسانده بود تصمیم می گیرد ملکه را ترور کند. تحقیقات بعدی نیز تائید می کند او این اقدام را خودسرانه و بدون همکاری کس دیگری انجام داده است.

نکته جالب ماجرای ترور ملکه اما عکسی است که یک گردشگر درست از لحظه شلیک به سمت ملکه برداشته است؛ “جورج اوبل” که دوربینش را برای عکاسی از ملکه آماده کرده بود نمی دانست در قاب تصویرش مضروب و تفنگ ضارب را با هم عکاسی می‌کند. عکسی که او تصادفا گرفت بعدا به شهرت رسید و شاید اگر این سوءقصد موفق بود مهمترین عکس تاریخ معاصر بریتانیا می‌شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=240914
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما