جمعه 29 اردیبهشت 1396 - 21:25

نامزدهای ریاست جمهوری کجا رای دادند و چه گفتند؟

چهارنامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، امروز رای خود را برای سرنوشت کشور به صندوق های رای انداختند.

به گزارش بویرنیوز، هرچند زنگ آغاز تبلیغات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با معرفی 6 نامزد از سوی شورای نگهبان نواخته شد اما در هفته پایانی، محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری به ترتیب به نفع حجج اسلام سیدابراهیم رئیسی و حسن روحانی انصراف دادند.

به نوشته ایرنا، هرچند سیدمصطفی هاشمی طبا اعلام کرد که قصد انصراف از نامزدی را ندارد اما گفت که در انتخابات به آقای روحانی رای می دهد.

در ساعات پایانی تبلیغات انتخاباتی نیز حزب موتلفه در بیانیه ای انصراف سیدمصطفی آقامیرسلیم به نفع رئیسی اعلام کرد که این موضوع از سوی میرسلیم تکذیب شد و به این ترتیب میرسلیم، روحانی، رئیسی و هاشمی طبا در گردونه رقابت ها باقی ماندند.

حسینیه ارشاد که پیش از انقلاب کانون فعالیت های سیاسی و سخنرانی چهره هایی چون علی شریعتی و آیت الله شهید مرتضی مطهری به شمار می رود، گزینه حجت الاسلام حسن روحانی برای مشارکت در انتخابات بود.

روحانی حوالی ساعت 9 صبح به حسینیه ارشاد آمد و پس از انداختن رای خود به صندوق، تاکید کرد که حضور پرشور در انتخابات، قدرت و امنیت ملی را تقویت می کند.

رئیس جمهوری گفت: هرنامزدی که انتخاب می شود باید به او کمک کرد تا این مسئولیت سنگین را به سرانجام برساند و هر کس که انتخاب می شود باید از فردا با وحدت، همدلی و نشاط و شادی به او کمک کنیم.

سید مصطفی هاشمی طبا دیگر نامزد ریاست جمهوری، مدرسه شهید قاسم زاده واقع در منطقه چهار را برای رای دادن برگزید؛ وی پس از انداختن رای خود در صندوق، تاکید کرد: من بر سر مواضع خود هستم ولو اینکه حتی یک رای هم نیاورم؛من با ایده مشخصی آمده ام و آن را مطرح کردم و انصراف به معنی انصراف از عقایدم است.

در سوی دیگر، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی مسجد ارشاد شهرری را برای رای دادن انتخاب کرد؛ مسجدی به یادگار مانده از دوران قاچار که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

رئیسی پیش از ظهر امروز به همراه همسرش برای شرکت در انتخابات در این مسجد حاضر شد و پس از انداختن رای خود در صندوق با بیان اینکه در کشور ما محور همه چیز قانون است، بر اجرای کامل قانون به عنوان ساز و کار رسمی تاکید کرد.

وی گفت: حق الناس جلوه ای از قانون مداری است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید فرمودند.

رئیسی با بیان اینکه رای گیری در کشور ما، ساز و کاری اطمینان بخش و قانونی است، افزود: همه باید آرای مردم را امانتی الهی بدانیم و هر نتیجه ای حاصل شد آن نتیجه را بپذیریم.

سیدمصطفی آقامیرسلیم، دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز به مسجد قبا رفت؛ این مسجد که در دهه پنجاه خورشیدی توسط شهید مفتح بنیانگذاری شد، در نزدیکی حسینیه ارشاد قرار دارد.

وی پس از انداختن رای خود به صندوق، ارزیابی خود از حضور مردم در این دوره انتخابات را چنین ارزیابی کرد: الحمدالله حضور مردم بسیار پرشور و شوق و دلگرمی بود. حضوری بسیار خوب که ان‌شاءالله نتیجه مطلوب نیز داشته باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در 63 هزار و 500 شعبه اخذ رای در سراسر کشور با حضور گسترده مردم آغاز شد.

در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 56 میلیون و 410 هزارو 234 نفر واجد شرایط لازم رای دادن هستند که امروز با مراجعه به شعب اخذ رای در سراسر کشور آرای خود را به صندوق می اندازند.

در این دوره از انتخابات، یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر برای نخستین بار می توانند در انتخابات شرکت کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=233079
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما