سه شنبه 26 اردیبهشت 1396 - 1:09

خروج کهگیلویه و بویراحمد از بن بست (+تصاویر)

قطعه دوم محور پاتاوه دهدشت افتتاح شد و تنها 45 کیلومتر تا اتصال کریدور شمال به جنوب مانده که به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی اگر همه چیز همانگونه که پیش بینی کرده اند پیش برود امسال برای همیشه پرونده کریدور شمال به جنوب بسته خواهد شد و این مسیربرای پذیرش بخشی از ترانزیت کشور گشایش می یابد.

به گزارش بویرنیوز، نماینده مردم بویراحمد و دنا در آیین افتتاح قطعه دوم محور پاتاوه دهدشت گفت:آرزوی ما وصل شدن به کریدور شمال به جنوب و خروج از بن بست بود
غلام محمد زارعی افزود به همت دولت تدبیر و امید قطعه اول این مسیر به طول 25 کیلومتر شروع شد و 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی ادامه داد برای سال 96 راه آهن یاسوج جز اولویت ها ی کشور قرار خواهد گرفت و مرکز کشور به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.
وی یادآور شد قطعه اول راه آهن حدود 25 کیلومتر است که پیشرفت خوبی داردو در سال 96 قطعات بعدی شروع شده و قوت می گیرد.
زارعی با بیان اینکه دولت یازدهم توجه ویژه ای به این استان داشته گفت: 1200میلیارد تومان در سه سال گذشته برای توسعه و ایجاد راه ها ی استان سرمایه گذاری شده و این اتفاقی کم نظیر است.
وی اضافه کرد 110 کیلومتر راه روستایی همزمان به بهره برداری می رسد که از یاسوج تا انتهای زیلایی را به هم وصل می کند ودر لوداب نیز 25 کیلومتر راه روستایی به بهره برداری رسیده است.
زارعی تاکید کرد دولت بدون حاشیه و شعار و هر گونه اتلاف وقت کار خود را انجام داده است و در شرایطی که اعتبارات راه سازی در کل کشور 30 درصد کاهش داشته اما در این استان تقریبا دو برابر شده است.
وی همچنان با بیان اینکه از مدتها پیش پیگیر آزاد راه یاسوج به اصفهان شیراز بودیم گفت معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر دستور انعقاد تفاهم نامه احداث این آزاد راه را داده که امیدواریم زمینه ساز توسعه روز افزون شود.
زارعی گفت:ایجاد راه های دسترسی و با کیفیت مهمترین زمینه و بستر برای جذب سرمایه گذار،رونق گردشگری و ایجاد اشتغال است و با افتتاح این جاده ها شاهد تغییرات اساسی در زندگی مردم خواهیم بود.
وی ادامه داد: ساخت این جاده در گام اول باعث ایجاد تسهیل اقدامات گازرسانی و آبرسانی به مردم منطقه بوده ضمن اینکه 100 کیلومتر از فاصله بنادر جنوبی نسبت به مرکز کشور کاسته می شود.
زارعی ضمن تشکر از پیمانکار این پروژه گفت:این پیمانکار در گذشته پروژه تونل های جاده یاسوج بابامیدان را احداث و بهره برداری کرد که به لحاظ کیفی جز پروژه های موفق راهسازی استان است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=232013
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما