دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 - 0:34

افشاگری ها تاریخی دکتر امینی درباره اصولگرایان و احمدی نژاد

عضو لیست اصلاح طلبان شورای شهر تهران گفت: روی کار آمدن احمدی نژاد با هزینه کردن از مقدسات و بیان اینکه چه کسانی خواب دیده اند و امام زمان (عج) گفته که به ایشان رای دهید و دولت ایشان را دولت امام زمان (عج) معرفی می کردند، صورت گرفت.

به گزارش «بویر نیوز»، دکتر ابراهیم امینی در جمع حامیان ائتلاف اصلاح طلبان و تعدادی از زاگرس نشینان مقیم تهران ابراز داشت: رحیمی معاون اول دولت احمدی نژاد که سال 84 رئیس دیوان محاسبات بود در انتخابات از آیت الله هاشمی حمایت می کرد اما وقتی احمدی نژاد رئیس جمهور شد برای اینکه بتواند به وی نزدیک شود، جلسه ای با کارشناسان دیوان محاسبات برگزار کرد و گفت دیگر شما کاری ندارید چرا که این دولت متعلق به امام زمان است مسائلی که در دولت های دیگر ممکن است بوجود بیاید در این دولت وجود نخواهد داشت.

وی افزود: رحیمی حتی پا را فراتر گذاشت و در زمانی که احمدی نژاد هنوز رئیس جمهوری را تحویل نگرفته بود و رئیس جمهور منتخب بود، گفت در سفری که به سوریه داشتم فردی اهل حلب گفت اگر قرار بود کسی بعد از پیامبر اسلام به پیامبری برگزیده شود قطعا آن شخص احمدی نژاد بود!

دکتر امینی با بیان اینکه بنده در همان مقطع در مصاحبه ای گفتم این صحبت ها احمدی نژاد را محبوب نمی کند، بلکه باعث می شود مقدسات مردم به سخره گرفته شود و اعتقادات مردم متزلزل شود تصریح کرد: چرا که مردم تصور می کنند پیامبر اکرم اسلام نیز همانند احمدی نژاد بوده و بر سر منبر و محراب از ایشان چهره ای مقدس ساختند و تاکید کردم بزرگان نظام باید فکری بحال این حرف ها کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس ششم خاطرنشان کرد: این سخنان در حالی مطرح می شد که در زمان پیامبر (ص) در شبه جزیره عربستان تنها 17 نفر سواد خواندن و نوشتن داشتند ولی اکنون اینهمه انسان های فرهیخته و نخبه و فاضل وجود دارد و بعد چنین ادعایی مطرح می کردند که اگر قرار بود پیامبری بعد از پیامبر اسلام نازل شود، آن شخص احمدی نژاد بود.

وی با اشاره به اتفاقاتی که پس از ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری دوازدهم رخ داد، بیان کرد: چند هفته قبل که احمدی نژاد برای زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) رفته بود آن برخورد تند را با او کردند و گفتند تو حتی لیاقت زیارت امام رضا (ع) را نداری، خیلی به فکر فرو رفتم.

دکتر امینی تاکید کرد: اینگونه شعار برخلاف واقع و برخلاف عقل و خرد سر دادن یکروزی باعث گیرافتادن و مشکل آفرینی می شود و اکنون اصولگرایان نمی توانند احمدی نژاد را از خودشان جدا کنند چرا که آنها بانی به قدرت رسیدن احمدی نژاد و به وجود آمدن این وضعیت بودند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه در رشته حقوق تاکید کرد: چند وقت پیش به در مصاحبه ای گفتم اگر رئیسی رئیس جمهور شود کابینه اش مثل دولت اول احمدی نژاد خواهد بود.

ابراهیم امینی با بیان اینکه واقعا نباید اجازه دهیم کشور به عقب برگردد، گفت: انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر هر دو مهم هستند چرا که احمدی نژاد از طریق همین شورای شهر به شهرداری و سپس به ریاست جمهوری رسید.

وی یادآور شد: شورای اول به اندازه ی حاشیه پیدا کرد که در دولت اصلاحات از سوی وزارت کشور منحل شد که باعث دلزدگی مردم از شوراها و کاهش مشارکت شد و همین موضوع و همچنین تعدد لیست های تشکل های اصلاح طلب باعث شد تا لیست آبادگران رای بیاورد و هر 15 نفر آن وارد شورای شهر شود و آقای تاجزاده نفر شانزدهم شود.

امینی افزود: قبل از انتخابات این موضوع را به آقای محمدرضا خاتمی گوشزد کردم که با این تعدد لیست ها انتخابات شوراها را واگذار می کنیم اما ایشان نپذیرفت.

عضو لیست اصلاح طلبان شورای شهر تهران ادامه داد: بعد از آنکه لیست آبادگران پیروز شد، آقای احمدی نژاد که مسئول ستاد انتخابات این لیست بود درخواست کرد که شهرداری را به او بدهند اما وقتی پاسخ استعلام هایش آمد منفی بود ولی به درخواست برخی افراد با شهردار شدن وی موافقت شد و سپس همین شهرداری سکوی پرتاب او برای ریاست جمهوری شد و بعد وقایعی که اتفاق افتاد.

وی گفت: امیدواریم که اجازه ندهید نه در شورای شهر و نه در ریاست جمهوری به عقب بازگردیم و اعتقاد بنده و سایر دوستان همفکر که برای شورای شهر ثبت نام کردیم این بود که تخلفات مالی شهرداری از طریق حقوقی قابل پیگیری است.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: به عنوان مثال آئین نامه مناقصات شهرداری مشکل دارد چرا که هیچ سقفی در قراردادها برای شهردار در نظر گرفته نشده است.و شهردار می تواند هر قراردادی با هر مبلغی بر اساس نظر کارنشاس امضا کند و اگر کارشناس باب میلش باشد یک مبلغ ناچیز برای ملکی گران، قیمت گذاری کند و حتی شهرداری هم می تواند 10 درصد تخفیف دهد.

دکتر ابراهیم امینی متذکر شد: قانون شهرداری ها متعلق به سال 1334 است، یعنی بیش از نیم قرن پیش زمانی که با درشکه در خیابان های تهران رفت آمد می شد و این قانون نمی تواند جوابگوی کلانشهر تهران باشد.

وی افزود: از طرفی قانون اساسی پیش بینی کرده است که شورای عالی استان ها  می توانند مثل دولت مستقیما طرح به مجلس ارائه دهند و مجلس مکلف به رسیدگی به آن است در حالی که در 4 دوره اخیر شورای شهر این اتفاق نیفتاده است و از این قانون استفاده نشده است.

امینی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به انتخابات های پیش رو، گفت: فکر می کنم بتوانم با این دانش حقوقی به دغدغه های مردم عزیز پاسخ بدهم و در شورای شهر تاثیرگذار باشم و امیدوارم با همت شما در 29 اردیبهشت گام سوم محکمتر برداشته شود و موفقیت بدست بیاید و اگر توفیقی نصیب اینجانب شود از زیر بار این مسئولیت سرافراز بیرون بیایم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=231651
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما