دوشنبه 28 فروردین 1396 - 8:07

تقویت روابط پدرها با فرزندان دختر خود

مجله بویر نیوز-در حالی که پدران، قطعاً تمام فرزندان خود را دوست دارند اما به نظر می‌رسد که زمان بیشتری را با فرزندان پسر سپری می‌کنند. شاید به این دلیل که آنها فکر می‌کنند، مسائل مشترک بیشتری با پسران خود دارند و شاید هم کمی ترس از ارتباط با دختران خود داشته باشند.

اما پدران با کمی درک بیشتر، می‌توانند به همان میزان که با فرزندان پسر خود راحت هستند، با فرزندان دختر خود احساس راحتی داشته باشند. قطعاً در ارتباط بودن پدران با دخترانشان، بسیار حائز اهمیت است.

پژوهشهای علمی صورت گرفته روی خانواده‌ها، نشان می‌دهد، دخترانی که احساس عشق و امنیت در کنار پدران خود دارند:

– نمرات خوبی در مدرسه اخذ می‌کنند.

– احساس بهتری نسبت به خود دارند.

– به طور کلی، اعتماد به نفس بیشتری در تعامل با مردان دارند.

– قاطعیت بیشتری بدون بروز خشم دارند.

– احتمال بیشتری دارند که تحصیلات خود را تکمیل کنند و موفق به اخذ مدرک تحصیلی شوند.

داشتن دختری با چنین کمالاتی برای هر پدری ارزشمند است. اما علاوه بر انرژی‌های مثبت مادام العمر رابطه‌ی پدر و دختر، رشد و نمو این نوع از ارتباط می تواند یک فرصت واقعی برای هر پدری در همین مکان و همین زمان محسوب شود.

بنابراین، یک پدر برای خلق یک ارتباط عاشقانه و مستحکم با دخترش، چه کارهایی را باید انجام دهد؟

از روز تولدش شروع کنید! از همان روزهای اول زندگی دخترتان با او در ارتباط باشید و نقش مهمی را در مراقبت از او به عهده بگیرید. هر چه زودتر، وقت بیشتری با دخترتان صرف کنید، ادامه‌ی ساخت این رابطه در آینده نیز راحت تر خواهد بود.

به او چیزهای جدیدی بیاموزید! هر چند که یاد دادن دوچرخه‌سواری، خواندن و نوشتن و … توسط پدر به دختر، بسیار عالی است اما بهترین چیزهایی که یک پدر می‌تواند به دخترش بیاموزد، چیزهای مرتبط با مردان است. مهارت‌هایی مانند تعمیر خودرو، ماهیگیری، گلف بازی یا تعمیرات خانه به یک دختر می تواند اعتماد به نفس زیادی به او بدهد.

بیشتر به حرف‌های دخترتان گوش دهید! اغلب دخترها عاشق صحبت کردن هستند و کاری که یک پدر برای ارتباط با دخترش می‌تواند انجام دهد، این است که زمان بیشتری برای شنیدن حرف‌های دخترش اختصاص دهد. به چیزی‌هایی که دخترتان در زندگی فکر می‌کند، آرزو دارد و می‌خواهد؛ گوش دهید. اگر دخترتان، مسئله‌ای شخصی را برای شما بازگو می‌کند، سعی کنید که داستان او را جای دیگری تعریف نکنید.

برای داشتن لحظات شاد و مفرح با دخترتان، وقت بگذارید! تفریحاتی را که سرگرم کننده و لذت‌بخش هستند، همراه با هم انجام دهید. می توانید با دختر خود به گلف‌بازی، پیاده‌روی، کتابخانه و سایر ورزش‌ها و بازی‌ها بروید. ایجاد خاطرات مفرح در یک محیط مثبت می تواند بسیار متفاوت باشد.

به دخترتان بگویید که او زیباست! هر چند که گفتن این جمله برای برخی پدران مسخره به نظر می‌رسد، اما اهمیت بسیاری دارد. امروزه رسانه‌ها و فرهنگ مدرن به دختران القاء می کنند که باید وزن مناسب داشته باشند، زیبا لباس بپوشند و شیک باشند و … . وقتی که شما به دخترتان می‌گویید که او زیباست، تاکیدی بر زیبایی درونی او خواهید داشت که بسیار مهم‌تر از زیبایی ظاهری است.

برای دخترتان یادداشت بگذارید و نامه بنویسید! دختران عاشق کارت تبریک، یادداشت و نامه هستند. به مناسب‌های مختلف وقت بگذارید و برای او نامه‌ای بنویسید و احساسات خود را نسبت به او بیان کنید. اجازه بدهید که دخترتان، احساسات شما را در مورد خودش بداند. این ابراز علاقه‌های شخصی معنا و مفهوم بسیاری برای دخترها دارد و راه خوبی برای بیان دوست داشتن شماست.

یک نمونه‌ی عالی از مردی و مردانگی برای او باشید! رفتارهای شما با سایر زنان، می‌تواند تفاوت‌های بزرگی را در نوع نگاه دخترتان به مردان در آینده ایجاد کند. بهترین رفتار را در ارتباط با او، مادرش و سایر دوستان و آشنایان زن از خود نشان دهید.

برای ایجاد و برقراری ارتباط با دخترتان وقت و انرژی صرف کنید و همین در طول زمان، فواید بسیاری را به ارمغان خواهد آورد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=226528
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما