چهارشنبه 23 فروردین 1396 - 9:04

سریع‌ترین آسانسور جهان در کره‌جنوبی +عكس

مجله بویر نیوز- سریع‌ترین آسانسور جهان در یک آسمان‌خراش دوستدار محیط زیست در کره جنوبی راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری سی‌نت، ارتفاع آسمان‌خراش Lotte World Tower به 555 متر می‌رسد و در بالای طبقه صد و بیست و سوم آن یک سکوی شیشه‌ای به مساحت 505 هزار و 300 متر مربع وجود دارد که امکان مشاهده نمای بی‌نظیری از شهر سئول را فراهم می‌کند.

این سکو در ارتفاع 497.6 متری نصب شده است و سریع‌ترین آسانسو جهان امکان دسترسی به آن را فراهم می‌کند. این آسانسور قادر است بازدیدکنندگان را کمتر از یک دقیقه از طبقه همکف به بالاترین طبقه آسمان‌خراش ببرد.

سازندگان این آسمان‌خراش به دنبال دریافت نشان LEED Gold برای معماری آن هستند و برخی از جدیدترین و پایدارترین فناوری‌های روز جهان در حوزه انرژی را در آن به‌کار گرفته‌اند. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی و سیستم جمع‌آوری آب شیرین اشاره کرد.

نشان LEED Gold شاخصی برای بازدهی زیست‌محیطی یک ساختمان است و با انگیزه تشویق فعالان صنعت ساختمان برای حرکت به سوی طراحی سازگار با محیط زیست اعطا می‌شود.

تکمیل این برج، فهرست 10 ساختمان بلند جهان را تغییر داد. در این فهرست علاوه بر ساختمان Lotte World Tower که متعلق به کره است و اکنون مقام پنجمین ساختمان بلند جهان را در اختیار دارد، یک ساختمان آمریکایی، یک ساختمان در عربستان سعودی، یک ساختمان در امارات متحده عربی، یک ساختمان تایوانی و پنج ساختمان چینی وجود دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=225679
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما