جمعه 27 اسفند 1395 - 22:36

خبر خوش برای پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد/پشت پرده ضعف شوراهای شهر استان/موضع اصلاح طلبان استان در انتخابات های پیش رو

تحقق منابع مالی پروژه ها بزرگترین دغدغه پیمانکاران استان است/ پیمانکاران 600 میلیارد تومان از دولت مطالبه دارند/ تا درگیر مسائل قومی و قبیله ای هستیم شورای شهر قوی در استان نخواهیم داشت.

گروه اقتصادی- تحقق منابع مالی پروژه ها بزرگترین دغدغه پیمانکاران استان است/ پیمانکاران 600 میلیارد تومان از دولت مطالبه دارند/ تا درگیر مسائل قومی و قبیله ای هستیم شورای شهر قوی در استان نخواهیم داشت.

به گزارش بویرنیوز، شفیع رحیمی پور ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید به همه مردم استان و فعالان اقتصادی اظهار داشت: در مجموع سندیکای پیمانکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال 95 عملکرد قابل قبولی را هم در عرصه آموزش و تحقیقات و هم در زمینه پیگیری مطالبات و خواسته های پیکانکاران داشته است.

رئیس سندیکای پیمانکاری استان تصریح کرد: وظیفه اساسی و ذاتی سازمان حمایت از بخش پیمانکاری استان است و سعی کردیم این مهم را هم در زمینه ارتقاء دانش و آگاهی مربوطه و هم در زمینه احقاق حقوق مادی آنها مد نظر داشته باشیم.

—در سال 96 تنها پروژه هایی به مناقصه می رود که حداقل 30 درصد نقدینگی دارند

وی با اعلام خبر خوش برای پیمانکاران استان بیان کرد: به پیشنهاد و تلاش انجمن های پیمانکاری سراسر کشور و استان، طرحی ابلاغ شد که از این به بعد فقط طرح هایی به مناقصه گذاشته شود که حداقل 30 درصد نقدینگی داشته باشند و بدون شک منافع آن هم متوجه کارفرما و هم مجری خواهد بود و انشاءالله در سال 96 شاهد عملیاتی شدن این طرح خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در ارتقاء کیفی خدمات پیمانکاران و آشنایی این قشر با قوانین و ظرفیت های قانونی مورد نیازشان، افزود: در سال جاری 7 سمینار با موضوعاتی در خصوص شرایط و قوانین پیمان، مالیات، قانون برگزاری مناقصات و مواردی از این دست توسط بهترین اساتید کشوری و با همکاری ویژه سازمان مدیریت و اداره کار برگزار کردیم.

وی با اشاره به اهمیت ایمنی در کار برای پیشگیری از وقوع حوادث و سوانح در محیط های کارگاهی، ادامه داد: با هماهنگی اداره کار دوره های آموزش و ایمنی که اتفاقاً عنصر ضروری و لازم برای شرکت در مناقصات است، را با هدف افزایش اطلاعات پیمانکاران و نیروهای فنی استان برای حدود 900 نفر برگزار کردیم.

—محقق نشدن وعده های مالی دستگاه ها، بزرگترین چالش جامعه پیمانکاری استان است

رحیمی پور بیان داشت: قریب به 60 هزار نیروی کار فنی در استان نیاز به آموزش های ایمنی دارند که این مهم تنها با قاطعیت اداره کار ممکن است، و خوشبختانه با اختیاراتی که به سندیکای پیماکاری داده شده الان در همه شهرستان های استان شروع به آموزش کردیم.

وی پیشگیری از تشکیل شرکت های سوری و واهی و همچنین استفاده از ظرفیت مهندسان بومی در پروژه های استان را از اولویت های سندیکای پیمانکاری استان دانست و بیان کرد: با نظام مهندسی و سازمان برنامه و بودجه مذاکراتی داشتیم که برای استخدام نیروهای فنی پروژه ها، دفاتر فنی و کارگاهی از مهندسانی که دارای 3 سال سابقه بیمه هستند استفاده کنیم تا با این کار هم به مهندسانی که الان بیکار هستند کمک کرده باشیم و هم اینکه از ظرفیت های بومی برای پیشبرد پروژه ها بهره ببریم.

رحیمی پور مهم ترین چالش جامعه پیمانکاری استان را مسائل مالی بیان کرد و گفت: پیمانکاران استان به مسئولان اعتماد کردند و برخی حتی از زندگی شان برای انجام پروژه ها مایه گذاشتند اما در نهایت با بدقولی مسئولان مواجه شدند.

— 35 درصد مشاغل استان از وجود پروژه های عمرانی است

وی ادامه داد: اعتبارات ماده 180 در دوسال محقق نشد، اعتبارات ملی نیز آنطور که باید محقق نشد و هرچند خصوصاً در زمینه راه حضور مهندس علیمردانی سبب امیدواری و رونق به پروژه های استان شد و آینده روشنی را پیش روی جامعه پیمانکاری قرار داده است، اما همچنان دغدغه بزرگ محقق نشدن منابع مادی پروژه ها را داریم و ضروری است دستگاه ها به پیمانکار اعلام کنند فلان پروژه پول دارد یا قرار است اوراق قرضه اسلامی صادر شود.

رئیس سندیکای پیمانکاری استان با گلایه از مسئولان ارشد استانی افزود: حدود 35 درصد مشاغل استان مرهون خدمات عمرانی همین پیمانکاران است و تنها انتظار اینها پاسخ شفاف از سوی مسئولان به ویژه در خصوص مطالبات قریب به 600 میلیارد تومانی شان است.

رحیمی پور عملکرد کلان دولت را خوب و امیدوار کننده دانست اما در سطح خرد و بر روی سفره مردم ضعیف بیان کرد و گفت: جا داشت در پایان سال حداقلی به پیمانکاران پرداخت میشد تا شرمنده خانواده خود نباشند و یا دست کم مسئولان پاسخی قانع کننده در خصوص این نقیصه به جامعه پیمانکاری استان میداد.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به انتخابات های پیش رو هم اشاره کرد و اظهار داشت: اصلاح طلبان به دلیل وجود شرایط خاص قومی و قبیله ای حاکم بر استان و از طرفی ضرورت حفظ وحدت جامعه اصلاح طلبان، برای انتخابات شورا و حمایت از افراد یا لیست ها تا کنون هیچ جمع بندی را نداشته است و در صورت اجماع در این خصوص حتما اطلاع رسانی می شود.

شفیع رحیمی پور در خصوص نقش نحوه نقش آفرینی سندیکای پیمانکاری در انتخابات شورا، گفت: بدون شک در انجمن صنفی و نظام مهندسی اصل بر حمایت از نامزدهای عضو این مجموعه ها است و حتما در صورت اجماع بر گزینه های خاص حمایت حداکثری سازمان متبوعه را خواهند داشت.

—طایفه گرایی چالش بزرگ انتخابات شوراهای شهر کهگیلویه و بویراحمد

وی به انتخابات ریاست جمهوری هم اشاره کرد و گفت: هرچند اصلاح طلبان دغدغه هایی دارند اما در انتخابات ریاست جمهوری یک صدا از دکتر روحانی حمایت خواهند کرد.

رحیمی پور گفت: دولت تدبیر و امید پشتوانه اش از اصلاحات است، مدیرانی که الان در بدنه دولت هستند به واسطه اصلاحات به اینجا رسیده اند هرچند تا به جایگاهی میرسند از یاد میبرند!

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: شوراهای استان تا در دام چالش بزرگ قومیت گرفتارند آنطور که باید کارایی ندارند و تشکیل شواهای قدرتمند عملاً ممکن نیست لذا برای تشکیل شوراهای قوی بدون شک ایجاد لیست هایی متشکل از تخصص های متفاوت و کارآمد فارغ از نگاه های قومیتی ضروری است.

 

 

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=223096
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما