یکشنبه 19 دی 1395 - 17:46

جزئیات تازه از آتش سوزی دهدشت

فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: آتش سوزی واحد دو طبقه در این شهرستان یک میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت داشت.

علی پوزش در خصوص این آتش سوزی افزود: حدود ساعت 5:38 دقیقه طی تماس تلفنی این مورد آتش سوزی را به بنده اطلاع دادند.

به گزارش بویرنیوز، وی با بیان اینکه از همان لحظه تا کنون مدیریت مهار این آتش سوزی را خودم انجام داده ام، گفت: متاسفانه امکانات اطفاء حریق و آتش نشانی شهرستان کهگیلویه محدود است و همه نهادهای خدمت رسان با محدود بودن نهایت همکاری را انجام دادند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه مدت شروع این آتش سوزی را از ساعت 2:30 نیمه شب امروز عنوان و تصریح کرد: به علت وجود انواع لوازم خانگی (یخچال، گاز، کولر) در این ساختمان اتصال برقی پیش آمد و آتش سوزی مهیبی رخ داد.

پوزش با بیان اینکه آتش سوزی مهار شده گفت: فعلا به دنبال تهیه یک دستگاه لودر برای تخلیه این واحد هستیم.

وی میزان خسارت وارده را یک میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد.

30533

فرماندار شهرستان کهگیلویه با توجه به نبود آب در ماشین های آتش نشانی دهدشت و صحبت های شهردار این شهر که اگر چاه دلاور پلمپ نبود ما مشکل آب نداشتیم اظهار کرد: این چاه در اختیار میراث فرهنگی است و به دلیل اینکه قبلا بیش از حد از آب این چاه برداشت شده، میراث فرهنگی مدعی شده که بلاد شاپور نشست کرده و این چاه را پلمپ کرد.

پوزش خواستار تجهیز شدن آتش نشانی های دهدشت از شهرداری شد و افزود: در صورت تامین اعتبار از محل حوادث، آتش نشانی را کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه عزل شهردار در دست فرماندار نیست، عنوان کرد: استیضاح شهردار باید توسط شورا انجام بگیرد و بنده به عنوان فرماندار نمی توانم در عزل شهردار دخالت داشته باشم.

این در حالی است که بارها آتش نشانان شهر دهدشت از نبود هرگونه امکانات و تجهیزات آتش نشانی گلایه کرده و این مسایل را رسانه ای کرده بودند.

گوشه ای از مصاحبه های آتش نشانان این شهر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا که قبلا منتشر شده بود.

متاسفانه از بدو آغاز به کار دو ایستگاه آتش‌نشانی در دهدشت هیچ‌گونه خدماتی به این دو ایستگاه داده نشده است.

از دو ماشین آتش نشانی در این شهرستان یکی از آن‌ها قدیمی و غیرقابل استفاده و مخزن آن کاملا پوسیده است و دیگری مخزن 3000 لیتری دارد که حتی جوابگوی کمتر از سه دقیقه اطفاء حریق نیست.

جای تاسف دارد که به جمعیتی قریب به 150هزار نفر با یک ماشین آن هم با مخزنی 3000 لیتری که سه دقیقه بیشتر جوابگوی اطفاء حریق نیست، خدمات ارائه شود.

در هر شیفت کاری باید چهار نیرو وجود داشته باشد، یک راننده و یک آتش‌نشان بیشتر وجود ندارد و این در حالی است که در صورت وقوع آتش‌سوزی حداقل باید پنج نفر آتش‌نشان برای مهار آتش حضور داشته باشد و در این زمینه کاری از دست یک نفر بر نمی‌آید.

دو ایستگاه آتش‌نشانی را فاقد بی‌سیم و از این دو ایستگاه تنها ایستگاه شماره یک دارای خط تلفن است و اگر آتش‌سوزی در منطقه ایستگاه شماره دو رخ بدهد چه کسی پاسخگو است؟ مسئولان فاجعه را چطور معنا می‌کنند.

با توجه به کمبود نیروی انسانی در این ایستگاه‌ها، به هنگام وقوع یک حادثه که آتش‌نشان باید به محل حادثه‌ دیده برود اگر خدای نکرده حادثه‌ای دیگر رخ دهد کسی جوابگو نیست و آتش‌نشانی خالی از سکنه می‌شود تا آتش‌نشانان ( راننده و یک آتش‌نشان) از ماموریت برگردند.

نبود کپسول هوا، تشک نجات، بالابر، نردبان هیدرولیک، وسیله مارگیری، ماسک و لباس ضد حریق را از دیگر مشکلات آتش‌نشانی‌های دهدشتد و به هنگام وقوع آتش‌سوزی با لباس شخصی در محل حادثه حاضر می‌شویم و متاسفانه به هنگام مراجعه به محل حادثه دیده برای مردم قابل شناسایی نیستیم، چون فاقد لباس فرم آتش‌نشانی هستیم.

از بدو تاسیس این دو ایستگاه تاکنون یک نفر دوره دیده در کلاس‌های آموزشی آتش نشانی وارد این عرصه نشده و همه نیروها در این مسیر بالای 40 سال سن دارند و فاقد هرگونه مهارت در این زمینه هستند.

دو ایستگاه فاقد هرگونه امکانات هستند.

تاکنون هیچ مسئول استانی و شهرستانی کوچک‌ترین تلاشی برای رفع مشکلات آتش‌نشانی‌های دهدشت انجام نداده است، دفاع از جان مردم را مهمترین هدف ما است بنابراین خواهان پیگیری و رفع مشکلات آتش‌نشانی‌های دهدشت به صورت جدی از سوی مسئولان استانی و شهرستانی و حتی کشوری هستیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=212657
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما