یکشنبه 19 دی 1395 - 10:53

همایش فرهنگ و هنر در دیشموک (+تصاویر)

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزینه و سهم فرهنگی هر منطقه را عادلانه خواهیم داد.

رضا دهبانی‌پور گفت: اجرای همایش فرهنگ و هنر در هر منطقه برای انتقال فرهنگ بومی‌‌ همان منطقه به اقصی نقاط دنیا، تاثیر بسزایی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در همایش فرهنگ و هنر دیشموک در جمع مردم اطهار کرد: از شرکت در این منطقه خرسند و قدردان حضور مسئولان و مردم هستیم.

رضا دهبانی‌پور ضمن تقدیر از اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه برای اجرای این همایش بزرگ در دیشموک، گفت: اجرای همایش فرهنگ و هنر در هر منطقه برای انتقال فرهنگ بومی‌‌ همان منطقه به اقصی نقاط دنیا، تاثیر بسزایی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: اجرای برنامه‌های گسترده فرهنگی در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی دارد و این همایش هم از جمله برنامه‌هایی است که یقیناً در جهت تحقق این هدف، مفید واقع می‌شود.

دهبانی‌پور به لزوم اجرای چنین همایش‌هایی در جامعه برای مردم اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها در شاد کردن محیط زندگی مردم در جامعه به جلوگیری از بیماری‌هایی از قبیل افسردگی کمک زیادی می‌کند.

وی با بیان اینکه در عصری که جهانی شده نامگذاری شده است، قرار داریم، افزود: در این مقطع از تاریخ باوجود فشردگی زمان و مکان، این جهان درصدد است تا اهداف فرهنگی ما را زیر سوال برده، ادغام کند و از بین ببرد.

دهبانی‌پور با اذعان اینکه، وظیفه ما تاکید بر خواست‌های فرهنگی می‌باشد، خاطرنشان کرد: باید در قالب مجالس و محافل مختلف تاکید و آن‌ها را ارائه دهیم.

وی گفت: اگر فرهنگ‌‌ همان مجموعه آموخته‌ها و اندوخته‌های انسان در طول حیات اجتماعی وی باشد، باید در راستای پاسداری از ارزش، عقاید و آئین، دین و آداب رسوم تلاش کنیم.

دهبانی‌پور گفت: کسی با اجرای برنامه دینی و دیگری با ارائه برنامه فرهنگی در راستای تبیین دین و دیگری در اشاعه‌ی فرهنگ و هنر تلاش می‌کند و با این کار خود در جهانی شدن جهت ارتباط با دنیا قطعا سهیم خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اینکه مبانی ارزشی، سنت‌های دینی و کهنمان از بین نرود باید در تدارک برنامه‌های فرهنگی دست به دست هم بدهیم و چنین برنامه‌های را برگزار کنیم.

دهبانی‌پور با بیان اینکه، به شکل عادلانه هزینه و سهام فرهنگی هر منطقه‌ای را خواهیم داد جزء اینکه خود آن‌ها نخواهند، متذکر شد: نه فقط در شهر بلکه در روستاهای و مناطق مختلف استان اجرای چنین برنامه‌هایی را حمایت می‌کنیم تا انشاء الله باعث احیای سنت‌ها و ارزشهای با اهمیت به یادمانی ما شود.

 
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=212637
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما