چهارشنبه 15 دی 1395 - 20:11

پیشنهاد شهردار یاسوج برای نامگذاری مرکز استان/واکنش آیت الله ملک حسینی به این پیشنهاد!

هیچ یکی از داشته‌های گذشته و آینده ما در این نام‌گذاری مورد توجه قرار نگرفته است لذا پیشنهاد ما این است که از امروز شهر یاسوج را به نام مرکز گردشگری طبیعی بنامیم و دبیرخانه آن را در این شهر راه‌اندازی و تلاش کنیم که میراث فرهنگی کشور این شهر را به عنوان مرکز گردشگری طبیعی در کشور انتخاب کند.

گروه فرهنگی- ظهر امروز و با حضور آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، شهردار یاسوج و دیگر مسؤولان نخستین نمازخانه و حسینیه گردشگری در یاسوج افتتاح شد.

در این آیین محمدعلی جاوید با بیان این که آبشار یاسوج یکی از نقاط گردشگری  است که سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است، اظهار کرد: آبشار یاسوج در فاصله دو کیلومتری مرکز شهر در شمال شهر یاسوج واقع شده و همه ساله مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

شهردار یاسوج تصریح کرد: این مکان مذهبی در مجموعه گردشگری آبشار یاسوج در مدت پنج ماه براساس آخرین تکنولوژی معماری، گردشگری و سنتی اسلامی ساخته شده است.

13951015000744_photol

وی به زیربنای این مکان گردشگری اشاره کرد و گفت: این مجموعه دینی مذهبی 264 مترمربع زیربنا دارد و برای ساخت آن 400 میلیون تومان از محل درآمدهای شهرداری یاسوج سرمایه‌گذاری شده است.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: منطقه گردشگری آبشار یاسوج فاقد نمازخانه و حسینیه بوده که با بهره‌برداری از این مکان مذهبی شرایط برای اقامه نماز و آیین‌های مذهبی مسافران فراهم شده است.

محمد‌علی جاوید در آیین بهره‌برداری از نمازخانه آبشار یاسوج اظهار کرد: یکی از کارهای ما جلوگیری از تبعیض در عوارضات بود که در طول سه سال اخیر یک مورد نداشتیم و این بدبینی که در خصوص شهرداری و شورا بود از بین رفت.

شهردار یاسوج به پروژه‌های امسال اشاره کرد و گفت: پروژه برون سپاری خدمات شهرداری را داریم که سه سال است در این زمینه کار می‌کنیم و یک و نیم میلیارد در این زمینه هزینه کرده‌ایم.

وی به برخی از اقدامات دیگر شهرداری یاسوج در دی ماه امسال اشاره کرد و گفت: پارک بانوان شهرداری یکی از این برنامه‌ها بود و همچنین برخی اقدامات دیگر را داشتیم که موجب رفاه حال مردم و مسافران خواهد شد.

شهردار یاسوج در ادامه به پارک آبشار اشاره کرد و گفت: این پارک به صورت غیر علمی و غیر تخصصی خدمات به مسافران و شهروندان ارائه می‌کرد که فاز اول طرح جامع آن تا اول شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسؤول گفت: در فاز دوم به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که برای اسکان گردشگران مناسب شود و مردم و گردشگران بتوانند از آن به خوبی استفاده کنند.

وی در ادامه به رکود در شهرداری استان اشاره کرد و گفت: با این رکودی که وجود دارد 100 طرح را امسال و در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسانیم که تا شهریور سال آینده و تا پایان کار این شورا انجام می‌شود.

جاوید به اسم پایتخت طبیعت ایران که برای شهر یاسوج انتخاب شده اشاره کرد و گفت: هیچ یکی از داشته‌های گذشته و آینده ما در این نام‌گذاری مورد توجه قرار نگرفته است لذا پیشنهاد ما این است که از امروز شهر یاسوج را به نام مرکز گردشگری طبیعی بنامیم و دبیرخانه آن را در این شهر راه‌اندازی و تلاش کنیم که میراث فرهنگی کشور این شهر را به عنوان مرکز گردشگری طبیعی در کشور انتخاب کند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد نسبت به تغییر نام یاسوج از پایتخت طبیعت ایران به نام مرکز گردشگری طبیعی توسط شهرداری یاسوج واکنش نشان داد و گفت: پیامبر اکرم (ص) نام‌های زشت را تغییر می‌دادند.

آیت الله ملک حسینی

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در آیین افتتاح حسینیه و نمازخانه آبشار شهر یاسوج در واکنش به تغییر نام یاسوج، اظهار داشت: انتظار می‌رود شهرداری یاسوج با بررسی جوانب مختلف در صورت نیاز نسبت به تغییر نام پایتخت طبیعت ایران برای شهر یاسوج اقدام کند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد از شهرداری یاسوج خواست در صورتی که نام پایتخت طبیعت ایران بار منفی دارد نسبت به تغییر نام آن اقدام و نامی زیبا همچون یاسوج پایتخت زیبایی‌ها که در برگیرنده ابعاد مختلف انسانی و طبیعی است، اقدام کند.

وی در پاسخ به شهردار یاسوج که از یکسان سازی عوارض خبر داده بود، افزود: در این صورت این کار شهرداری شکستن طلسم و یک رشادت است زیرا به نازپروردگی و مطالبه بیجا و افزون خواهی افراد صاحب نفود پایان می‌دهد.

آیت الله ملک حسینی اتمام چهارماهه عملیات اجرایی حسینه نمازخانه آشار یاسوج را قابل تقدیر دانست و افزود: انتظار می‌رود با توجه به انتخاب این نام و انجام این پروژه شهرداری یاسوج در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ حسینی و ایثار و شهادت تلاش کند.

وی گفت: شورای شهر‌ها احساس می‌کنم باید در عرصه‌های مختلف نظارت داشته باشند در حالی در برخی از این موارد در قانون پیش بینی نشده است.

آیت الله ملک حسینی با تاکید بر اینکه بعد از ارتباط با خدا باید انسان‌ها با هم ارتباط داشته باشند، گفت: رابطه انسان با طبیعت نیز بعد از آن باید مورد توجه باشد زیرا انسان نیازمند طبیعت است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=212199
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما