دوشنبه 13 دی 1395 - 11:51

جزئیات جدید و تکان دهنده از سوزاندن دست دانش آموز چاروسایی توسط معلمش

در روزهای گذشته خبری مبنی بر تنبیه بدنی و سوزاندن دست یک دانش آموز مقطع ابتدایی در بخش چاروسای شهرستان کهگیلویه منتشر شد؛ خبری که اگرچه کسی واقعی بودنش را تکذیب نکرد اما میان سهوی و یا عمدی بودن آن اختلاف نظر وجود داشت. حالا نامه نماینده مردم این منطقه در مجلس از حقیقت داشتن موضوع خبر می دهد.

به گزارش «بویرنیوز» بر اساس اخباری که از این رخداد در رسانه ها منتشر شد، در حالی خانواده دانش آموز تنبيه شده از اقدام فیزیکی معلم مدرسه برای سوزاندن دست فرزندشان گفتند و این موضوع را عمدی دانستند که از آن سو «کامران ارزش خواه» معلم روستای «شوتاور» بخش چاروسا این حادثه را ناشی از داغ شدن خط کش فلزی کنار بخاری و دست زدن سهوی دانش آموز به آن عنوان کرد.

در اين باره دانش آموزي كه گفته مي شود، معلم مدرسه او را تنبيه كرده به رسانه هاي محلي استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: معلممان تمام همکلاسی‌ هایم را کتک زد و بعد نوبت به من که رسید ابتدا کتک زد و بعد با گذاشتن خط کش آهنی بر روی بخاری نفتی آن را بر روی دستم گذاشت و می‌گفت نباید خط کش را برداری تا مدت ۳ الی ۴ دقیقه بر روی دستم نگه داشتم. هر چه به او التماس کردم که خط کش را بردارم ولی نگذاشت و هم اکنون دستم سوخته است و توانایی برداشتن جسمی را ندارم.

در ادامه ماجرا اداره کل آموزش پرورش استان کهگیلویه بویراحمد پیگیری موضوع را آغاز کرد و در اقدامی تحسین برانگیز ضمن تشکیل جلسه اضطراری و دلجویی حضوری از دانش آموز تنبیه شده، از تلاش برای کشف حقیقت ماجرا خبرداد.

البته مسئولان این اداره کل كه گويا در ميان حرف هاي معلم مبني بر تنبيه نكردن و حرف هاي دانش آموز مبني بر تنبيه شدن، كشف حقيقت برايشان سخت است، در پایگاه رسمی خود نوشتند: بر اساس تحقیقات اولیه سهل انگاری در کلاس درس صورت گرفته و موضوع با جدیت در حال پیگیری است.

معلمی که متهم به تنبیه دانش آموزانش آنهم با خط کش داغ است نیز در این باره گفت: وسایل آزمایشگاه از جمله خط کش نزدیک بخاری قرار داشت، گرم شدند و دانش آموز «نیما اکرمی» به صورت سهوی خط کش را برداشت و سوختگی سطحی در دستش ایجاد شد.

این همه مواضع اعلام شده در مورد درستی یا نادرستی تنبیه دانش آموزان روستای «شوتاور» آن هم با خط کش داغ نبود و نگارش نامه ای توسط «عدل هاشمی پور» نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی که در آن صریحاً تنبیه دانش آموزان با خط کش داغ تأیید شده است، ابهام ها را در مورد ماجرای فوق افزایش داد.

 «هاشمي پور» در نامه خود خطاب به مدير آموزش و پرورش استان نوشت: در چنین شرایطی جای بسی تاسف است که رابطه معلم و دانش آموز آن هم کلاس اول ابتدایی را ترس٬ ارعاب و تنبیه با خط کش داغ رقم می‌زند. خبر کتک زدن دانش آموزان روستای شوتاور منطقه چاروسا مایه تأسف و تأثر عمیق این جانب گردید.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس ادامه داد: گر چه عذر خواهی معلم و مسئولین آموزش و پرورش نوش دارو بعد از مرگ سهراب و سهراب هاست اما انتظار دارم که ضمن بررسی جدی و برخورد قانونی و بدون اغماض این حرکت ناشایست، ترتیبی اتخاذ شود که فضای مدارس تلطیف٬ دوستانه و عاری از هر نوع تنبیه بدنی گردد و ریشه این عوامل شناسایی و تمهیدات لازم صورت پذیرد.

بر اساس آنچه در مورد تنبيه دانش آموزان مقطع ابتدایی روستای «شوتاور» با خط کش داغ رفت، در ابتدا باید به حرکت قابل تحسین مسئولان آموزش و پروش استان اشاره کرد که بر خلاف موارد مشابهی که معمولاً با جدیت تکذیب می شوند، آنها اصل ماجرا را پذیرفتند، از خانواده و دانش آموز تنبيه شده دلجویی کردند و نسبت به پیگیری مسئله تا روشن شدن حقایق پنهان نیز اهتمام ویژه ای از خود نشان می دهند.

اما نکته دیگر آنکه بررسی های صورت گرفته و گفته هاي دانش آموز مورد اشاره البته اگر صحيح باشد نشان می دهد تنبیه و برخورد فیزیکی آن هم با بدترين شكل ممكنش در اين مدرسه رخ داده است، موضوعی که در نامه نماینده منطقه در مجلس شورای اسلامی نیز به خوبی مشخص است.

بنابراین باید از مقامات و متولیان آموزش و پرورش این استان انتظار داشت در گام اول تلاش كنند در جهت تنوير افكار عمومي هرچه سريعتر حقيقت ماجرا را كشف و به اطلاع عموم برسانند.

ديگر اينكه تلاش و برنامه های آتی خود را به گونه ای طراحی و مدیریت کنند که در آینده رخ دادن چنین مواردی (چه آن برخوردهایی که رسانه ای می شوند و چه آن برخوردهایی که به دور از نفوذ رسانه ها اتفاق می افتند) در سطح مدارس استان به صفر برسد؛ موضوعی که البته محدود به استان مذکور نیست و باید بخش مهمی از تلاش متولیان آموزش و پرورش کشور معطوف به همین مسئله باشد.

نکته پایانی اینکه در بروز چنین حوادثی نمی توان از دغدغه های مالی و مشکلات شخصی معلم ها که ناگزیر در کیفیت کارشان اثر گذار است غافل شد و باید تلاش مضاعفی نیز برای برظرف کردن دغدغه های مالی و رفاهی معلمان در دستور کار قرار گیرد.

تابناک

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=211982
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رسول گفت:

    تنبیه بهر دلیل غلط است.

  2. ناشناس گفت:

    این معلم نیست  اموزش وپرورش ضعیف عمل کرد والا باید موقتا اخراجش میکرد تا نتیجه مشخص بشه

  3. بویراحمد گفت:

    حرف راست را باید از بچه شنفت.

  4. ناشناس گفت:

    خط کشی که دست را تا اون حد بسوزاند بعلت نزدیکی به بخاری نبوده ضمن اینکه بفرض چنین باشد دانش آموز به محض لمس کردن ، خط کش را رها میکرد ولی اینکه واقعیت چیست نمیدانم !!!!!!!!!!!!

  5. دنا گفت:

    نبايد خدمات فرهنگيان فرهيخته كه همه ماها اگر موفق بوديم وهستيم مديون زحمات اين عزيزان هستيم را ناديده گرفت يا خداي ناكرده برخورد حذفي وجناحي انجام پذيرد قطعا اين دانش اموز هم استاني بواسطه اين ضربه روحي احتياج به مشاوره دارد واميدواريم كه ديگر شاهد اين نوع رفتارها خصوصا درمكان تعليم وتعلم نباشيم 

  6. علی گفت:

    جای تاسف است که معلم دروغ بگوید کار اشتباهی را انجام داده و باید عذر خواهی کند معلمی که دروغ می گوید چگونه میخواهد دانش آموزان را تربیت کند

  7. زهرا گفت:

    از شاهدای ماجرا بپرسید

  8. مهرناز گفت:

    این معلم یه جا گفته یه سوال پرسیدم دانش آموز بلد نبود، خطکش رو زدم رو دستش ولی از داغ بودنش خبر نداشتم(حالا بگذریم که ایشون حق اینکارم نداشته)،بعد یه جای دیگه گفته خود دانش آموز خطکش داغ رو برداشته و سوخته!!!!
    حالا خودتون کلاهتونو قاضی کنید….

  9. ن گفت:

    حیف معلم که به همه میگن

  10. ناشناس گفت:

    اگر صحت داشته باشه باید اخراج بشه و جریمه 

  11. باقری گفت:

    تقصیر بویر نیوز هست

  12. فرهنگیان بویراحمد گفت:

    باباحقوق های نجومی را پیگیری کنید که بیت المال را نابود کرده نه این مسائل جزئی

  13. داود گفت:

    همه ی مشکلات مردم حل شده فقط همین مونده خخخخخ

  14. بویراحمدی گفت:

    معلمی که اینقدر بی انصاف و بی وجدان هست باید مجازات شود   . آخر چگونه میتوان کودکی را اینچنین تنبیه کرد.  بسیار وحشتناکه . علاوه بر اخراج باید مجازات شود 

  15. بویراحمدی گفت:

    معلمی که اینقدر بی انصاف و بی وجدان هست باید مجازات شود.  آخر چگونه میتوان کودکی را اینچنین تنبیه کرد. این معلم بی رحم باید به سزای عمل زشت و خشنش برسد

  16. ناشناس گفت:

    حتما” معلم را قصاص بکنید تا الگوبشود برای دیگران

  17. فرهنگیان بویراحمد گفت:

    بابا جمع کنین مردم دارن از گرسنگی می میرن شما دنبال یه تنبیه یه دانش اموز توسط معلمش که جای پدرشو داره گرفتید

دیدگاه شما