شنبه 11 دی 1395 - 17:56

راه حل معضل بیکاری از نظر استاندار/جزئیات تسهیلات ویژه جهاد کشاورزی به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی (+تصاویر)

خادمی با اشاره به اینکه در موضوع بیکاری هنوز به جمع بندی درستی برای حل موضوع نرسیدیم و باید بدنبال راه حل ها باشیم، بیان کرد: احساس مسئولیت به رفع معضل بیکاری باید به مسئولیت بزرگ اجتماعی همه افراد جامعه بدل شود.

گروه سیاسی- کاروان تدبیر و امید کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بازدید ها در شهرستان چرام به روستاهای بردیان و شیح هستند رفتند و از نزدیک به بررسی مشکلات مردم این روستاها پرداختند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع فعالان اقتصادی این در شهرک صنعتی چرام، اظهار داشت: همه ما راجع به بیکاری و راه حل آن که سرمایه گذاری و کار اقتصادی است مسئولیت داریم.

SONY DSC

برای حل بیکاری باید همه احساس مسئولیت کنند

خادمی با اشاره به اینکه در موضوع بیکاری هنوز به جمع بندی درستی برای حل موضوع نرسیدیم و باید بدنبال راه حل ها باشیم، بیان کرد: احساس مسئولیت به رفع معضل بیکاری باید به مسئولیت بزرگ اجتماعی همه افراد جامعه بدل شود.

وی در خصوص انتقاد از بانک ها در ارائه اعتبار به بخش های خصوصی هم اینطور گفت: خب دوستان بانکی هم رست می گویند، اینکه وام های کلان بدهند بعد سوله های خالی و بدون سود ایجاد شود قابل قبول نیست.

خادمی گفت: برای حل مشکل بیکاری و سرمایه گذاری در استان تنها یک بخشنامه و یا بانک به تنهایی کارگشا نیست و باید همه احساس مسئولیت کنیم و کمک کنیم به تا مشکلات مرتفع شوند.

SONY DSC

تا تعطیلی یک واحد و بیکاری عده ای در این میان دغدغه همه افراد مسئولان نشود مشکلات پابرجا هستند

وی بیان داشت: تا زمانی که تعطیلی یک واحد اقتصادی به درد و دغدغه مشترک کل جامعه و همه مسئولان بدل نشود مشکلات پابرجا هستند.

فرماندار چرام اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با عقلانیت کارش را شروع کرد، تا الان عوام فریبی نکرده، با همین مردم و به همت و همکاری همین مردم شروع کرده و ادامه می دهد.

وی گفت: در زمان استاندرارن بومی قبل از دکتر خادمی از چنین فضای خوبی در استان بهره مند نبودیم اما الان با وجود وی از همه ظرفیت های استان به خوبی استفاده می شود.

ابراهیم فتاح‌پورتصریح کرد: انتخابات اسفند گذشته یکی از نقاط محک دولت بود که دیدیم با هیچ دخالتی و درفضای کاملا آرام و سالم برگزار شد.

SONY DSC

قریب به 70 میلیارد تومان در دولت تدبیر در چرام هزینه شده است

وی با اشاره به اینکه قریب به 70 میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید در شهرستان چرام هزینه شده است، بیان کرد: متاسفانه با وجود کارهای خوبی که می شود اما ترویج بد اخلاقی هایی را در جامعه داریم و البته همگان می دانند هر چیزی که صداقت نداشته باشد نتیجه عکس می دهد.

رئیس جهاد کشاورزی تصریح کرد: تسهیلات ویژه ای برای آبیاری کل باغات استان پیش بینی شده و تا 85 درصد هزینه ها را دولت می دهد و مابقی را مردم باید بدهند.

تسهیلات کم نظیر جهاد کشاورزی به کشاورزان استان

گوهرگانی بیان کرد: برای توسعه باغات در اراضی دیم مستعد نیز نهال را 100 رایگان به کشاورزان می دهیم.

وی بیان داشت: متقاضیان ادوات کشاورزی از قبیل کمباین و تراکتور و … هم مراجعه کنند، خط اعتباری مکانیزاسیون تسهیلاتی را پیش بینی کرده که 15 درصد و 5 ساله بدون محدودیت برای همه فعالان بخش کشاورزی استان در دسترس است.

رئیس جهاد کشاورزی استان افزود: برای احداث گلخانه هم تسهیلات 10 درصد 7 ساله برای همه نقاط استان در نظر گرفته شده است.

SONY DSC

شرایط دریافت درخت و بذر رایگان

گوهرگانی خاطر نشان کرد: برای کل مناطق استان کشاورزانی که کشت آبی گندم دارند، ارقام بذرهای اصلاحی با به هر میزان نیاز داشته باشند در اختیارشان قرار می دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 7500 تن خرید تضمینی گندم از شهرستان چرام را داشتیم که همین موضوع باعث شد یکی از نمونه های کشوری از همین شهرستان انتخاب شود و بزودی مورد تقدیر وزیر جهاد کشاورزی و رئیس جمهوری هم قرار می گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نشست‌های مختلفی درباره فسفات چرام برگزار شده است، گفت: آنچه به نظر رسید، این است که این معدن نیاز به مطالعات و بررسی جدید دارد.

36 واحد واحد صنعتی با 12 میلیارد تومان سرمایه گذاری در چرام

SONY DSC

داریوش دیودیده در سرکشی از شهرک صنعتی بردیان تعداد واحدهای دارای پروانه در شهرستان چرام را ۳۶ واحد با بیش از ۱۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دانست و اظهار داشت: بخش عمده واحدها در شهرک صنعتی بردیان مستقر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از واحد تولید آب معدنی، واحد قطعات لوله بسپار و دستمال کاغذی به نمونه‌هایی از واحدهای مستقر در شهرک صنعتی بردیان نام برد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان سرمایه‌گذاری در معادن مورد نیاز است.

فسفات چرام تعیین تکلیف می شود

دیودیده معدن فسفات را از ظرفیت‌های خوب شهرستان چرام دانست و گفت: این معدن با سابقه طولانی در سفر ریاست جمهوری به استان مطرح و مقرر شد، بررسی دقیق‌تر شود و البته در سفر وزیر صنعت هم مورد توجه قرار گرفت و برای تعیین تکلیف آن در سطح ملی تصمیم‌گیری خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه نشست‌های مختلفی درباره فسفات چرام برگزار شده و با چند نفر سرمایه‌گذار مذاکراتی انجام شده است، گفت: آنچه به نظر رسید، این است که این معدن نیاز به مطالعات و بررسی جدید دارد.

دیودیده از واگذاری مطالعات پروژه معدن فسفات به مؤسسه کوثر خبر داد و افزود: پهنه ۵۰۰ مترمربعی برای انجام مطالعات در اختیار این شرکت قرار گرفته است.

SONY DSC

دیودیده تصریح کرد: بوکسیت از دیگر پروژه‌های معدنی چرام است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اختیار پروانه این معدن در اختیار شرکتی است که سالانه پنج هزار تن اجازه استخراج دارد، گفت: راه اندازی کارخانه متناسب با این ظرفیت در استان لازم است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان:

در کل سالهای قبل از دولت تدبیر و امید 1 میلیون و 200 هزار متر مربع راه روستایی آسفالت شده بود اما در این دولت تا کنون قریب به 1 میلیون و 500 هزار متر مربع راه روستایی ساماندهی و آسفالت شد که رتبه اول کشوری در این خصوص را هم کسب کردیم.

SONY DSC

ورود ۵۶ واحد جدید به چرخه تولید شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طی سه سال گذشته ۵۶ واحد جدید در استان به بهره‌برداری رسیده است گفت: واحدهای صنعتی برای رونق باید صادرات‌گرا شوند.

سهراب بنام ا اشاره به عزم دولت برای رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار داشت: دولت برای سازماندهی واحدهای راکد و زیر ظرفیت یا تثبیت اشتغال واحدهایی فعال برنامه دارد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سیاست دولت بر حمایت از صنایع کوچک است گفت: این صنایع در مناطق کمتر توسعه یافته بهتر می‌توانند رونق ایجاد کنند.

SONY DSC

بنام افزود: سال گذشته ۴۰ طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان سرمایه‌گذاری شده است.

وی واحدهای دارای پروانه در شهرک صنعتی بردیان را ۲۰ مورد برشمرد و با اشاره به شرایط شهرستان چرام تأکید کرد: انتظار داریم هم بانک‌ها و هم دستگاه‌ها به صورت ویژه این واحدها را حمایت کنند.

فروش و بازار فروش مشکل تولید کنندگان

این مسؤول وضعیت بازار فروش محصولات تولیدی را از مشکلات این واحدها دانست و گفت: این مشکل به مدیریت واحدهای صنعتی برمی‌گردد.

وی از تغییر رویکرد شهرک‌ها به سمت واحدهای صنعتی صادرات‌گرا و خروج از حال سنتی به برنامه‌های شهرک‌های صنعتی نام برد و افزود: با توجه به وضعیت نامطلوب بازار فروش واحدهای تولیدی رویکردشان را با رویکرد بازار فروش صادرات‌گرا همراه کنند.

بنام با بیان اینکه طی سه سال گذشته ۱۱۰ واحد صنعتی راه اندازی مجدد شده است این واحدها را متشکل از ۵۶ واحد تولیدی جدید و بازگشت ۵۴ واحد راکد به چرخه تولید عنوان کرد.

این مسؤول افزود: ۱۲ واحد از شهرک صنعتی بردیان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده اند که تاکنون تسهیلات یک میلیارد تومانی به دو واحد از آنها پرداخت شده است.

وی خواستار حمایت دستگاه‌های دولتی از خرید تولیدات واحدها شد و گفت:در شورای اداری مصوب کردیم و به فرمانداران نامه نوشتیم در شورای اداری مصوب کند که ادارات و نهادها از محصولات تولیدی واحدها خرید داشته باشند.

راه کار های مشکل گرمی آب روستای شیخ حسین

رئیس آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای حل مشکل گرمی آب روستای شیخ حسین در تابستان باید یا مسیر لوله را از زمین های مردم عبور داد و یا اینکه لوله را پوشاند و برای منبع آلومینیومی این روستا هم حفاظی در قبال گرما ایجاد کرد.

فیض الله پاسره گفت: حدود 500 میلیون ریال برای حل این معضل پیش بینی کردیم و انشالا به زودی با پیمانکارانی برای حل آن وارد مذاکره خواهیم شد.

SONY DSC

پاسره بیان داشت: علاوه بر این 18 مجتمع در نقاط مختلف استان پیش بینی و در حال اجراست و انشالا بزودی شاهد مرتفع شدن مشکلات آب بقیه روستاهای استان هم خواهیم بود.

 

پرداخت ۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای فعال شدن واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از بازدیدها با اشاره به اینکه قریب ۸۵ میلیارد تومان در استان به واحدهای صنعتی پرداخت شده است، گفت: ۹۳ طرح را نیز توانستیم از محل این طرح تزریق منابع کنیم که یا فعال شده و یا در آینده نزدیک فعال شوند.

سیدموسی خادمی با اشاره به راه‌اندازی واحدهای راکد صنعتی و با بیان اینکه امسال ۱۶ هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شده است، اظهار کرد: اکثر واحدهای صنعتی راکد هدف این طرح هستند و در استان کهگیلویه و بویراحمد هم سعی شده است تا از این منابع استفاده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این مطلب که قریب ۸۵ میلیارد تومان در استان از محل این طرح به واحدهای صنعتی پرداخت شده است، عنوان کرد: ۹۳ طرح را نیز توانستیم از محل این طرح تزریق منابع کنیم که یا فعال شده و یا در آینده نزدیک فعال شوند.

SONY DSC

وی افزود: در رابطه با مجموعه صنعتی چرام، این مجموعه متاسفانه تعداد زیادی واحد راکد دارد که بخش عمده‌ای از آن به این برمی‌گردد که تامین وثایق از طرف سرمایه‌گذاران سخت بوده چرا که قیمت املاک در این منطقه پایین است.

خادمی با بیان اینکه محل وثیقه در ارزش‌گذاری‌ها به دلیل قیمت منطقه‌ای پایین کم برآورد می‌شود، خاطرنشان کرد: ما باید دنبال راه حل‌های جدیدی برای این مورد باشیم، اصل سیستم بانکی بر این است که آنچه برای ضمانت می‌گیرند باید وثیقه‌هایی باشد که به راحتی تبدیل به پول نقد شود.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در این شهرستان داریم و پایین بودن ارزش املاک، باید راه‌حل‌های دیگری را از جمله صندوق ضمانت و روی آوردن به برخی ضمانت‌های چک و سفته اضافه کنیم.
SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=211756
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کتابدار گفت:

    استاندار محترم خواهش میکنیم تکلیف این ادراه کتابخانه عمومی استان زرا مشخص کنید

دیدگاه شما