سه شنبه 7 دی 1395 - 23:15

۵ میلیون دلار کالا از کهگیلویه و بویراحمد صادر شد‌

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۹ ماهه امسال ۵ میلیون دلار کالا از این استان صادر شد.

به گزارش بویرنیوز، اسحاق نیک‌نژاد اظهار داشت: از این میزان کالای صادر شده 3 میلیون دلار از گمرک استان و مابقی از گمرک استان‌های سیستان و بلوچستان و مرز مهران به خارج از کشور صادر شد.

ویعنوان کرد: 714 نوع کالا شامل گیاهان دارویی، موکت، مواد آرایشی، بهداشتی و عصاره شیرین بیان به کشورهای عراق، امارات متحده عربی، آفریقای جنوبی، فرانسه، انگلیس و اندوزی صادر شد.

محور «سرفاریاب – باغچه سادات» 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت 60 درصدی محور «سرفاریاب – باغچه سادات» خبر داد و گفت: به طور حتم در صورت رفع معارضات محلی شاهد تسریع در روند اجرایی این پروژه هستیم.

محمدعلی علیمردانی افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب، برق، گاز و همچنین مخابرات با پیمانکار همکاری لازم را ندارند و در صورتی که چاره‌ای اندیشیده نشود کمتر از 10 روز دیگر پیمانکار پروژه را‌‌ رها می‌کند.

وی تصریح کرد: بیش از 30 قوس اصلی در مسیر قدیمی این مسیر حذف می‌شود که با این تغییرات این محور از راه فرعی به راه اصلی تبدیل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد طول این قطعه از پروژه جاده باغچه سادات را 8. 5کیلومتر بیان کرد و گفت: هم اکنون عملیات اجرایی طرح 60 درصد پیشرفت کاری دارد که تاکنون بخش اعظمی از مطالبات آن قطعه پرداخت نشده است.

805 مورد تسهیلات نوسازی مسکن پرداخت شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت 805 مورد تسهیلات نوسازی مسکن در این استان خبر داد.

مجید محنایی با بیان اینکه سهمیه این استان برای دریافت تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی مسکن 2200 مورد بود اظهار داشت: تاکنون 805 متقاضی این تسهیلات موفق به انعقاد قرارداد با بانک و دریافت وام شده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین سال گذشته 3200 سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در بخش تخریب و بازسازی به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد که تاکنون 2 هزار و 563 مورد آن جذب شده است.

محنایی همکاری برخی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مسکن در بخش‌های مختلف را نامطلوب عنوان کرد و افزود: در سفر رئیس جمهوری به این استان احداث 5 هزار و 450 مسکن روستایی برای نیازمندان تصویب شد که به طور حتم تحقق این مهم نیازمند همکاری بانک‌های عامل است.

«روزنما» روزنامه شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نشست هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با روزنامه شدن هفته نامه «روزنما» موافقت شد.

رضا دهبانی‌پور با بیان اینکه تعداد روزنامه‌های این استان به 5 مورد رسید اظهار داشت: هم اکنون 5 روزنامه امید مردم، ابتکار جنوب، افکار مردم، عصر انتظار و روزنما مجوز فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: روزنامه «روزنما» با صاحب امتیاز و مدیر مسئولی مالک مجیدی کرائی بزودی با گستره توزیع در منطقه جنوب کشور شامل استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان و بوشهر منتشر می‌شود و به طور حتم شاهد فعالیت حرفه‌ای این رسانه خواهیم بود همانگونه که توانست در کمتر از یک سال فعالیت به عنوان هفته نامه مجوز روزنامه دریافت کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=211380
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما